Status
Tråden går ej att kommentera.
thomasx skrev:
Min erfarenhet av polsk vs svensk arbetskraft är den omvända mot din. Och när jag köper något i polen, förväntar jag mig minst samma kvalitet som här hemma. Och än så länge har jag aldrig blivit besviken.

Men saken här var att oavsett hur dyr hantverkaren är, så påverkas inte nödvändigtvis risken att råka ut för oegentligheter.

Och att växla över från "man får vad man betalar för", som ett argument för att man skulle ha betalat för lite för att undgå stöld, till att tala om "orimligt låga priser", är inte heller relevant.

Med den värdebaserade marknaden vi har idag är det långt ifrån säkert att man får vad man betalar för, då många istället sätter priset utifrån vad de anser att kunden kan betala, snarare än vad det som säljs faktiskt kostar eller är värt.
Nu vet jag iofs inte varför du fortsätter dra upp stöld hela tiden när diskussionen handlade om att du tycker många hantverkare blir anmälda till arn... Och jag förklarade det med att folk vill ha det så billigt som möjligt och tar in klåpare till att göra jobben, sen är det säkert även så att om du väljer en hantverkare med lite moral som väljer att inte fuska med arbetet och därmed är lite dyrare säkert även har högre moral annars också, och dessutom inte riskerar sitt rykte genom att stjäla småsaker av folk... Jaså det verkar ju inte ha gått så bra för dig hittills med dina inhyrda hantverkare eftersom du har så dålig syn på oss? Och jag antar att du inte började med att ta dom dyraste offerterna tills du blev bestulen och sen tog dom billigaste, då du även märkte att eliten var dom som gav priser som inte ger utrymme till en svensk minimilön... Då har du nog haft tur för jag vet att många svenska byggföretag hyrt in bla polska företag till vissa saker, och många gånger har dom fått göra om det, och inte ens då har dom lyckats göra ett jobb som håller svensk standard och det har slutat i att man fått göra jobbet själv...
 
Kan vi låsa den här tråden snart? TS har fått svar och lämnat diskussionen för länge sedan, och nu är det bara pajkastning åt alla håll...
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
b8q skrev:
Kan vi låsa den här tråden snart? TS har fått svar och lämnat diskussionen för länge sedan, och nu är det bara pajkastning åt alla håll...
Är det så det går till i det här forumet? Att någon sitter och avgör när TS har fått svar och det bara är pajkastning kvar?
Jag tycker vi får läsa massor av intressanta synpunkter, vad TS tycker är sedan länge överspelat
 
När TS har fått sina svar brukar det gå bra att bubbla vidare inom några rimliga gränser. Om det bara är pajkastning kvar lär våra moderatorer berätta det för oss....:)
 
MathiasS skrev:
När TS har fått sina svar brukar det gå bra att bubbla vidare inom några rimliga gränser. Om det bara är pajkastning kvar lär våra moderatorer berätta det för oss....:)
Den av er som är utan synd kastar den första pajen (bibelcitat) Nu börjar Sverige-Italien
 
Redigerat:
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Har ingen paj, och är ej utan synd, men kan man klicka på något för att få upp första olästa inlägget i en tråd man tidigare läst i?
Nu får jag leta tillbaka bland inlägg tills jag ser det sista jag känner igen, och sedan börja därefter.
 
Snål-Jocke skrev:
Har ingen paj, och är ej utan synd, men kan man klicka på något för att få upp första olästa inlägget i en tråd man tidigare läst i?
Nu får jag leta tillbaka bland inlägg tills jag ser det sista jag känner igen, och sedan börja därefter.
Jadå, finns två bra sätt som jag brukar använda:
1) Gå till Forum > Senaste inläggen. Om en tråd har en gul dokumentikon före sig, betyder det att det finns olästa inlägg i den. Klickar man på denna gula ikon, visas första nya inlägget.
Senaste 1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2) Om du redan är inne i en tråd, kan du scrolla upp till toppen på sidan och klicka på "Första olästa", så hamnar du på första olästa inlägget.
Senaste 2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Båda två bygger förstås på att du är inloggad.
 
  • Gilla
Solari och 2 till
  • Laddar…
Det här ämnet är uttömt, TS har för länge sedan fått svar och lämnat tråden och diskussionen har börjat spåra ut. Stänger därför tråden.
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.