Jag tycker det ser bra ut, med reservation för att det inte framgår helt och hållet vad det är för hinder i nedre delen.

Försök att inte göra knivskarpa 90-graders svängar med guiden, speciellt precis innan ramper eller andra passager, det funkar bäst om det svänger lite mjukt och den bör även ha hunnit rätas ut så mycket som möjligt innan passagerna för att inte riskera att den fastnar någonstans.
 
Efter att posten inte lyckas leverera som man vill så fick jag cykla hem och ta emot denna:

2016-06-13.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satte igång den direkt på att korta ner den gröna mattan.
 
  • Gilla
MartinP666 och 2 till
  • Laddar…
engs skrev:
Du som "snodde" den sista för under 19k tro? :confused:

Hade planer på robotklippare om något år egentligen.........Nu ser jag att det riktigt låga priset på prisjakt försvann helt, finns inte heller som ej i lager.
Uppringd idag(Bygghemma.se), den hade blitt slut i lager och cirka 25 pers till skulle få samma besked. Det glädjande var att den som ringde upp hade förberett sig med en rätt bra deal, så det blev en 430X istället. Nån krona med totalt, men jag är nöjd ändå. Bara börja fundera hur man ska kablera tomten på bästa sätt. Återkommer.
 
Beställde min 430x samt Connect.
Connect var restnoterat och jag har kört klipparen 1 månad utan problem i avvaktan på leverans av connect.
Till slut så har då Husqvarna levererat connect.
Idag lämnade vi in vår 430x för installation.
Men glädjen blev kortvarig. ÅF ringer och säger att displayen verkar vara död efter att de installerat connect...

Någon som har varit med om att displayen lagt av på 330x eller 430x oavsett om det varit i samband med installation av utrustning?

/Peter
 
dengroth skrev:
Efter kortbyte av återförsäljaren funkar nu connectappen. Med det gamla kortet fick klipparen av någon anledning ingen kontakt med Husqvarnas server.

Jäkligt skoj det här. Om man inte ser klipparen med blotta ögat kan man i appen se var i trädgården den befinner sig. Dock verkar det inte som att alla inställningar synkats med appen. Tex går klipparen på gps men i appen så är gps-navigering av. Hur är det för er?
Samma problem här i min 430x. "Parkopplingsläge avbrutet" och ett kryss bredvid staplarna i det ordinarie info-fönstret...
Vilket kort bytte du? SIM-kortet eller styrkortet för connect?
Om man håller in nollan så kan man ju se info om connect. Vad ska respektive info-rad visa för en fungerande connect?
 
Redigerat:
falmark skrev:
Beställde min 430x samt Connect.
Connect var restnoterat och jag har kört klipparen 1 månad utan problem i avvaktan på leverans av connect.
Till slut så har då Husqvarna levererat connect.
Idag lämnade vi in vår 430x för installation.
Men glädjen blev kortvarig. ÅF ringer och säger att displayen verkar vara död efter att de installerat connect...

Någon som har varit med om att displayen lagt av på 330x eller 430x oavsett om det varit i samband med installation av utrustning?

/Peter
EDIT: ÅF plockade en display från en annan maskin och jag fick min klippare hemkörd. Bra service!
 
falmark skrev:
Samma problem här i min 430x. "Parkopplingsläge avbrutet" och ett kryss bredvid staplarna i det ordinarie info-fönstret...
Vilket kort bytte du? SIM-kortet eller styrkortet för connect?
Om man håller in nollan så kan man ju se info om connect. Vad ska respektive info-rad visa för en fungerande connect?
Det var connectkortet som byttes. Något var trasigt och hindrade kontakt med husqvarnaservern, trots att simkortet var laddat. Efter byte av connectkort hoppade kommunikationen igång direkt.

Förvissa dig först om att simkortet är laddat, bara surf behövs!

Kommer inte ihåg vad inforaderna ska visa. Kan inte kolla - klipparen är på landet...
 
dengroth skrev:
Dock verkar det inte som att alla inställningar synkats med appen. Tex går klipparen på gps men i appen så är gps-navigering av. Hur är det för er?
Aldrig hänt mig, är du helt säker att gps navigering inte är avslagen även i klipparen?
 
dengroth skrev:
Det var connectkortet som byttes. Något var trasigt och hindrade kontakt med husqvarnaservern, trots att simkortet var laddat. Efter byte av connectkort hoppade kommunikationen igång direkt.

Förvissa dig först om att simkortet är laddat, bara surf behövs!

Kommer inte ihåg vad inforaderna ska visa. Kan inte kolla - klipparen är på landet...
Hur kan man kolla att SIM-kortet är laddat? Vart sitter det?
I det här fallet handlar det om årets version av connect-kort med tillhörande SIM-kort inkl 2års abonnemang från Husqvarna, så det borde vara laddat...

/Peter
 
falmark skrev:
Hur kan man kolla att SIM-kortet är laddat? Vart sitter det?
I det här fallet handlar det om årets version av connect-kort med tillhörande SIM-kort inkl 2års abonnemang från Husqvarna, så det borde vara laddat...

/Peter
Ingenting du kollar, fri data i två år
 
Stefan Severin skrev:
Aldrig hänt mig, är du helt säker att gps navigering inte är avslagen även i klipparen?
Det var bara problem initialt, hoppade igång ett tag efter att kommunikationen började fungera. Inget problem sedan dess.
 
Nu har jag fått kontakt med servern. För de nya SIMkorten ska APN vara husqvarna.tcxn enligt Husqvarnas support. Den informationen har inte nått återförsäljarna.

Nu kan jag välja Ny parkoppling i klipparen meny och den ger en 6-siffrig kod.

Tror ni det går bra att knappa in koden i mobilnäten? Inte direkt. Nu får jag "Felaktig parningskod" i appen.

Suck.
Någon som har en idé vad som kan göres härnäst?
 
falmark skrev:
Nu har jag fått kontakt med servern. För de nya SIMkorten ska APN vara husqvarna.tcxn enligt Husqvarnas support. Den informationen har inte nått återförsäljarna.

Nu kan jag välja Ny parkoppling i klipparen meny och den ger en 6-siffrig kod.

Tror ni det går bra att knappa in koden i mobilnäten? Inte direkt. Nu får jag "Felaktig parningskod" i appen.

Suck.
Någon som har en idé vad som kan göres härnäst?
Svarar själv.
Problemet är åtgärdat. Det krävdes en uppdatering av klipparens (eller om det var kortets) mjukvara. Sen funkade parkopplingen och allt sparkade igång snyggt och prydligt.
 
Började lägga ut slingan, kom ca halvvägs med 250m-rullen, har 150m-rullen kvar samt en skvätt som svärfar fick över (kanske 50m).

Såhär jag tänkt lägga begränsningsslingan. Jag har följt medurs från dockningsstationen (blå cirkel) och kom till den västra gaveln på huset.
Slinga.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Var bör jag sedan placera guideslingan?

EDIT: Tomten är ungefär 40x60m totalt.
 
Redigerat:
Hej!

Snabb fråga gällande 330x. Jag ska skapa en biyta och tolkar då manualen att man ska göra som med en vanlig ö. Jag trodde att en biyta skulle vara helt frånkopplad från den vanlig begränsningskabeln (huvudyta) men så är det alltså inte?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.