Grävt igen och paddat det jag grävde upp till brunnen. Lite dress på det där så får vi en gnutta gräs i vår mossmatta :)

DSC_1242.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
S
Inget med hus eller garage men en intex ultra frame pool, 457x274x132 :)
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Idag satte vi upp ett räcke så att inte barnen ska trilla ner. Bara en grind kvar nu..

DSC_1258.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P
Bytt tak på en del av lusthuset. Fick upp ca 25 löpmeter ny råspont, den gamla kunde jag ta bort helt utan verktyg. Bar bort bitarna i trädgårdskorgen :mad:. Ny underlagspapp på en del, resten får stå öppet men regnskyddat några dagar så att fukten kan ta sig ut. Hoppas det hinner torka ur ordentligt på en vecka så att jag kan bli klar innan midsommar.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Dagen har varit slapp hos släktens sommarstuga :)
Mycket lek och bus.

En skräckupplevelse är iaf när man dukar och hör det knappa ljudet av en plåt mot en sten

Ser alla vuxna ( de som ofta är där ) reagera blixtsnabbt och japp. Lillgrabben ( 5 ) och en något år äldre kille hade blivit nyfikna på vattenbrunnen och flyttat en sten på plåten och ska kika ner.

De kom aldrig så långt.. De var på baksida hörnet av en byggnad ca 15-20 meter bort. Gömd i lite buskage och på samma sträcka som de använt hela helgen när de sprungit runt huset.

Hade inte en aning om att den inte var låst och fan vad fort det sker trots minutiös koll av ungarna 99,999999999 %

Räckte med någon enstaka minut av bristande koll när vi dukade fram tårta. Annars alltid en vuxen med.

Japp. Den kommer att bultas fast i fortsättningen
( grabben alltså, han ger mig mardrömmar )

Så dagens tips är att syna områdena kring sommarhusen.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Inte mitt hus, men dags att hjälpa brorsan att måla om fasaden. Bild från innan jobbet påbörjades.

20160606_120438.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Markpostlådan fick ett nytt lås, eftersom inga nycklar följde med från tidigare ägare. Jag blev lite nojig efter att ha hört om identitetskapningar. Visserligen kan ju någon fortfarande bryta sig in i lådan och stjäla handlingar och brev, men då vet man ju det. Känns lite onödigt att utmana ödet med olåst brevlåda...
 
Började måla. Han dra 5 penseldrag sen började jag känna regnstänk och en minut senare kommer det en rejäl skur så man fick springa in.. Nu sitter jag här och surar istället :(
 
S
Regnet hjälper mig att fylla poolen ;) snart är 17 kubik klart :)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
D09
Tvättat takfönstret både in och utsida

Gjort rent silarna till vattenkranar
 
S
Och 50kg salt
 
Skooda skrev:
Regnet hjälper mig att fylla poolen ;) snart är 17 kubik klart :)
Blir det värmare också?
Isåfall vilken?

Tror jag ska väderkompensera lite genom att köpa värmepump till vår.. men har inte fått tummen ur än och inte bestämt mig om det blir en Brilix eller HydroPro.. :)
 
Gjort klart staketet och klippt gräset. Har iofs handlat lister och foder till matsal och vardagsrum. Men att handla är ju sånt man inte räknar med i tidsplaneringen men tar ändå en halv dag och massa energi...

DSC_1264.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Himla skönt med nytrimmad gräsmatta!
DSC_1271.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.