b0dd3 skrev:
Om du står bak laddaren sett ja. Det mest logiska är ju att du tittar på den framifrån dvs hållet den kör in i laddstationen. Och då backar den bak och svänger ut vänster och rundar basen för att söka upp gränstråden.
Rundar basen i färdriktningen högersväg sett i färdriktningen hur tänker du vid bilkörning ?
 
Elkludde skrev:
Rundar basen i färdriktningen högersväg sett i färdriktningen hur tänker du vid bilkörning ?
Ja, och eftersom den backar ut och kör fram så är väl färdriktningen att den svänger vänster?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
b0dd3 skrev:
Om du står bak laddaren sett ja. Det mest logiska är ju att du tittar på den framifrån dvs hållet den kör in i laddstationen. Och då backar den bak och svänger ut vänster och rundar basen för att söka upp gränstråden.
Rundar basen i färdriktningen högersväg sett i färdriktningen hur tänker du vid bilkörning ?
 
var hittar man serienummer? På batteriet hittade jag ett nummer , men för själva maskinen?

-- Svarar mig själv: Det sitter på insidan av locket till panelen på ovansidan.
 
Redigerat:
erito skrev:
var hittar man serienummer? På batteriet hittade jag ett nummer , men för själva maskinen?
Manualen titta i baken
 
Redigerat:
Elkludde skrev:
Rundar basen i färdriktningen högersväg sett i färdriktningen hur tänker du vid bilkörning ?
Min svänger också vänster runt laddstationen!
 
Elkludde skrev:
Manualen titta i baken
Har du erfarenhet av 2016? Det sitter på insidan av luckan!
 
nissenhj skrev:
Min svänger också vänster runt laddstationen!
Den gör alltså högersväng till vänster om laddaren, ock krockar med sitt eget hem på vänster sida ?
 
nissenhj skrev:
Har du erfarenhet av 2016? Det sitter på insidan av luckan!
Ursäkta jag observerade inte att det var specifikt 2016 det gällde,men det var ju i den tråden
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Min WG791E.1 beter sig väldigt knepig (se film) då den följer linan hem och hamnar den på den främre delen av linan när det är dags att gå hem för laddning så ringlar den mot laddstationen likt en kåt stövare ett tag tills den tillslut tappar bort linan och börjar om, kör samma procedur igen men stannar efter vägen då batteriet hinner ta slut. Jag har ca 160m lina.
Min gamla L från 2012 som jag numer kör på baksidan av gården följer linan betydligt bättre.

Någon som har några tips?

https://www.youtube.com/watch?v=98u42t2HobQ
 
Redigerat:
h00matis skrev:
Min WG791E.1 beter sig väldigt knepig (se film) då den följer linan hem och hamnar den på den främre delen av linan när det är dags att gå hem för laddning så ringlar den mot laddstationen likt en kåt stövare ett tag tills den tillslut tappar bort linan och börjar om, kör samma procedur igen men stannar efter vägen då batteriet hinner ta slut. Jag har ca 160m lina.
Min gamla L från 2012 som jag numer kör på baksidan av gården följer linan betydligt bättre.

Någon som har några tips?

[länk]
Vilken programvara kör du på?
 
Behnke skrev:
Vilken programvara kör du på?
jag kör den senaste, 1.98
 
h00matis skrev:
jag kör den senaste, 1.98
Ok, jag nedgraderade till 1.91 när jag hade samma problem, skicka ett pm om du vill testa den.
 
  • Gilla
h00matis
  • Laddar…
Det låter super, jag pm'ar.
 
Nu har jag installerat min klippare och allt verkar ok men klipptiderna blir jag inte klok på.
Förmodligen har jag missat något och jag vet att detta är en är en Worx-tråd men när jag valde klippare så kollade jag även upp automower 308.
I manualen till 308:an står det att klipparen ska jobba 7 dagar i veckan 18h per dag för att klippa 800m2. Medans det i Worx 390E.1 manualen står att den ska jobba 5 dagar i veckan 4,3h per dag för att klippa 800m2.
Det är ju en väldigt stor skillnad på klipptiden för dessa klippare.
Vad är det jag missat för såhär stor skillnad tycker jag verkar orimligt då klipparna har snarlik konstuktion?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.