Lite mer möbler trillar in. Stolarna i matsalen är nu omklädda i blå mockaimitation av min sambos farmor, blev väldigt bra :)

6tag-2283454602-1260947154294795656_2283454602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi har även fått upp stommarna till skänken där vi ska ha sprit och dylikt samt att LP-skivorna får ha en sektion. Det är en Bestå kombination i samma kulör som PAX-stommarna (vitlaserad ek). Jag har monterat likadan belysning som i garderoberna då jag tycker dessa funkar väldigt bra med automatiken. Det är alltså IKEA Striberg.

WP_20160531_003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160601_002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till denna har vi beställt luckor och täcksidor från Superfront i mönstret Illusion och kulören Infinity Blue. Vi har även beställt en toppskiva i Carrara C från samma leverantör som gjorde bänkskivan i köket.

illusion_infinity_blue.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
falkn skrev:
Fläkten är en Studio Line (kan bara köpas hos köksåterförsäljare) och heter LB78574.
Vad tycker ni om fläkten? Gör den ett bra jobb? Låter mycket?
 
snowjim skrev:
Vad tycker ni om fläkten? Gör den ett bra jobb? Låter mycket?
Jag tycker den gör ett väldigt bra jobb. Ljudnivån lämnar väl dock en del att önska, men så är det nog med alla sådana fläktar. Det stör inte mig särskilt mycket.
 
Hur högt har du mellan bänkskåp och väggskåp? IKEA verkar hålla hårt om sina 56 cm efter som deras skåp är djupare(ca 38 cm) än normalt? Och hur fungerar detta med höjden på fläkt? Har läst lite på forumet och många verkar föredra 65 cm men det är kanske främst när fläkten sticker ut och inte är inbyggd som din?
 
Jag har ungefär 60 cm mellan.
 
Skänk klar

Nu är skänken i matsalen färdig sånär som på knoppar som är beställda.

6tag-2283454602-1284242586336383988_2283454602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Marmorskivan på plats.

WP_20160706_005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


6tag-2283454602-1288582185045007379_2283454602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och luckor.

6tag-2283454602-1288929215684581024_2283454602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vy från sovrummet.
 
  • Gilla
byggarätt och 4 till
  • Laddar…
falkn skrev:
Skänk klar
Nu är skänken i matsalen färdig sånär som på knoppar som är beställda.
Snyggt! (y)

Ni har inte funderat på en mera avskalad look, d v s utan knoppar? Ikea har väl push open-beslag till serien om jag minns rätt.
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Snyggt! Har tagit pickyliving över två månader nu att tillverka våra luckor, dåligt men idag kommer de faktiskt!
 
Redigerat:
krillek skrev:
Snyggt! (y)

Ni har inte funderat på en mera avskalad look, d v s utan knoppar? Ikea har väl push open-beslag till serien om jag minns rätt.
Jo, vi har funderat mycket fram och tillbaka :) Push-to-open var min tanke från början, men jag känner att rummet saknar lite detaljer. En nackdel med push-to-open är också att det blir massa fingeravtryck på luckorna. Dessa är ganska matta vilket gör att allt syns. Knopparna blir dessa från Superfront:

superfront_handle_circus_brass.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blir ju typ denna känslan:

Namnlös.png
 
AndersMalmgren skrev:
Snyggt! Har tagit pickyliving över en månad nu att tillverka våra luckor, dåligt men idag kommer de faktiskt!
Tack! :)

Mm, Superfront har också lång leveranstid. Denna gången gick det faktiskt snabbare då de kom efter 4-5 veckor, men vid leverans sa de att det troligtvis skulle bli efter semestern p.g.a. att snickeriet stänger då, vilket hade inneburit 11 veckor totalt.

Nästa planerade inköp är String-inredning till Gästrum/kontor så jag kan flytta in datorn där :) Det blir grå/grå färgkombination.

2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bild från Sketchup

1.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eftersom vi ska ha en större bäddsoffa istället för vår gamla säng som står där nu så hamnar också 40" där om man skulle vara oense om vad man vill titta på :p
 
Redigerat:
Hehe, great minds think a like, jag ska också köra string. Antaglien även i vardagsrummet
 
  • Gilla
falkn
  • Laddar…
Knopparna kom snabbt och jag tycker det blev väldigt bra. Ser mer komplett ut på något sätt.

WP_20160708_005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160708_004.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
Stringinredning uppe :) Nu ska bara TV:n upp och datorn flytta in. Köpte ett Vogels 205 till TV:n så den hamnar tight mot väggen.

WP_20160725_003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Hur tight är tight? Verkar vara svårt att hamna under 40mm totalt ink TV, skulle jag behöva för att gå fri fri från projektorduken
 
Fästet bygger 16 mm totalt. TV:n är inte direkt ny så den är inte supertunn, men det är sekundärt för mig. Uppe nu i alla fall :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.