Städat garaget. Nu är det luftigt igen och man kommer åt överallt. Borde ha fotat före och efter...
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Igår så tog jag mig till huset trots fullt pågående magsjuka och grävde de sista metrarna till brunnen. Nu är det inkommande röret frilagt och byte kan ske när jag är pigg.

Det tog lite drygt 2h och var 100% misär.. prova att vara magsjuk på ett ställe utan rinnande vatten :) Hur som så sov jag ca 15h efter det och mår hyggligt idag!


Det syns inte men det är 130-140cm djupt.
DSC_1142.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
Tror jag nöjer mig med veden nu.. Hur går det för dig D09? ;)

2016-05-26 19.44.44.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pjodden och 7 till
  • Laddar…
Stressmonterat 2 fönsterbleck och torkat vatten i vardagsrummet.. Sjukt mkt regn varje dag sedan i tisdags och rejäl blåst = dålig tajmning med fasadbyte
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Bo.Siltberg skrev:
Tror jag nöjer mig med veden nu.. Hur går det för dig D09? ;)

[bild]
Du leder 😱

Sitter o funderar på om jag ska hämta en vända imorgon eller inte 🤔

Nästa helg så ska det bli motorsågen på backen iaf.. Ska ta tag i högen med stockar som legat där i snart ( eller mer ) 2 år 😁
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Trotsat syndafloden o varit till återvinningen och tagit en tur till byggmax, köpt 21 plintar till kommande altanbygge
 
Fixat vårt nya badrum.....

DSC_1157.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har även fogat lite i taket i matsalen (sovrummet närmsta tiden...)
DSC_1148.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Haft brandskyddskontroll.

Utan anmärkning och taksäkerheten var i toppklass (som jag nyss monterat alldeles själv)! (y)
 
  • Gilla
sinuslinus och 2 till
  • Laddar…
En sväng till grustäkten och hämtat singel, imorgon har ja hyrt en plintborr, hoppas på uppehåll för vi har brutalt regnväder här i Gävle
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
S
buspojken skrev:
En sväng till grustäkten och hämtat singel, imorgon har ja hyrt en plintborr, hoppas på uppehåll för vi har brutalt regnväder här i Gävle
Spränger inte du dina hål? :rolleyes:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Haft branskyddskontroll utan anmärkning. 6 år till nästa enligt nya regler!
 
  • Gilla
Krilleman och 1 till
  • Laddar…
Vad kontrollerar dom på en sån brandskyddskontroll?
 
Chrissofsweden skrev:
Vad kontrollerar dom på en sån brandskyddskontroll?
Inte mycket där jag bor iaf, springer upp på taket och lyser ned i skorstenen med en ficklampa från stenåldern, kollar murstocken på kallvinden , en snabb glutt i brasinsatsen+kaminen, kollar lite om man har brandvarnare och tog sig en titt på brandsläckaren. Tog mellan 5 och 10 minuter till en kostnad av c 700 kr :thumbdown: Det är kommunen som sätter taxan så det blir väl en morot att göra snabba besök och få fast debitering per fastighet, känns inte helt seriöst när besöket går så snabbt.

Har för mig nästa vända blir 2019 (2011 senast) därefter vart 6e år.
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Ungefär samma som här då, hade besök i måndags. Men jag passade på att fråga lite om en ev. kommande kamininstallation så det blev lite mer bang for the bucks. Märkligt nog ville de kika ner i skorstensschaktet denna gången, det gjorde de inte förra... :x
 
Vidrigt mycket regn även idag så jag har bara tittat på alla saker jag har att göra..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.