Men det var en väldigt fin brädbit :rolleyes:
 
  • Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Det bästa är väl när företag lyckas få folk att betala för något som är gratis!? För många år sedan betalade jag 35 USdollar för en tjänst där jag skickade in mina personuppgifter till ett företag som skrev in dem i ett ansökningsformulär till något som kallas för "green card lottery", dvs man lottar ut ett antal uppehålls- och arbetstillstånd (eller rättare sagt möjligheten att söka detta) till medborgare i länder som inte har hög invandring till USA.
Kort därefter insåg jag att jag själv kunde skrivit in exakt samma uppgifter i ett formulär som kunde beställas (gratis) via USA:s ambassad och detta formulär kunde sen skickas in (gratis, förutom porto) till lotteriet. :D Numer går det väl att göra helt via internet och/eller e-post antar jag. Fortfarande ser man annonser om dessa tjänster i tidningar och på nätet. Btw, jag bor fortfarande i Sverige, på gott och ont. :)
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
bra-byggare skrev:
Hos mig ligger denna högt på listan, [länk]

En brädbit för 4000kr.
"Utan stavlimning" - det är väl just det man vill ha? Ändträ är snällare mot knivarna. Snygg marknadsföring att framhäva att man minsann inte använt stavlimning!
 
ToRy skrev:
Det bästa är väl när företag lyckas få folk att betala för något som är gratis!? För många år sedan betalade jag 35 USdollar för en tjänst där jag skickade in mina personuppgifter till ett företag som skrev in dem i ett ansökningsformulär till något som kallas för "green card lottery", dvs man lottar ut ett antal uppehålls- och arbetstillstånd (eller rättare sagt möjligheten att söka detta) till medborgare i länder som inte har hög invandring till USA.
Kort därefter insåg jag att jag själv kunde skrivit in exakt samma uppgifter i ett formulär som kunde beställas (gratis) via USA:s ambassad och detta formulär kunde sen skickas in (gratis, förutom porto) till lotteriet. :D Numer går det väl att göra helt via internet och/eller e-post antar jag. Fortfarande ser man annonser om dessa tjänster i tidningar och på nätet. Btw, jag bor fortfarande i Sverige, på gott och ont. :)
Detsamma gälelr om du skall ha ett VISA för att åka till usa - den officiella sidan hamnar en bit ned på goole.
De första träffarna är div tjänster som "hjälper" dig för en kostnad av 600 kr (officiella kostnaden är $14 - dvs ca 100 kr) - så ett facilt påslag av 500% !!

och "hjälper" är ett stort ord när det handlar om att fylla i ett formulär där du ändå måste veta alla uppgifter själv (namn, adress, boende osv osv) - att du kan fylla i ett annat formulär med samma frågor är frågan hur mkt hjälp det är :)

Dvs en länk som denna (ANVÄND INTE!!!):
https://estapermits.org/se/esta-visum-usa/

vs den officiella:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

/K
 
  • Gilla
Enolf och 2 till
  • Laddar…
MartinP666 skrev:
"Utan stavlimning" - det är väl just det man vill ha? Ändträ är snällare mot knivarna. Snygg marknadsföring att framhäva att man minsann inte använt stavlimning!
Håller med. Har själv ett större slaktarblock med ändträ över hela ytan i ek. Tror detta kostade 1000 kronor för typ 10 år sedan och är i samma storlek som Morbergs. Dock betydligt mera jobb bakom ett sådant block. Det här är ju bara en planka som är planhyvlad, slipad och oljad.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Jag tänkte direkt att jag måste skriva "byggfelsförsäkringen"

Men så kom jag på att den är kanske avskaffad nu ... :surprised:
Det finns en kvarleva som heter färdigställandeförsäkring, som fortfarande är obligatorisk. Den är lika meningslös. Den går enkelt uttryckt ut på att man försäkrar 10% av entreprenadsumman till en skyhög premie (i förhållande till försäkringsvärdet) mot att man eventuellt får ut 10% av entreprenadsumman om man varit dum nog att betala byggaren i förskott och byggaren går i konkurs.
 
larsbj skrev:
Förutom flaskvattnet som redan nämnts så måste det vara Iphone och festool.
Shots fired. Dags att styra upp lite pop corn... (y)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
bra-byggare skrev:
Hos mig ligger denna högt på listan, [länk]

En brädbit för 4000kr.
Schysst att lägga in som nytt golv, t.ex.
 
ghoti skrev:
Flaskvatten, schmaskvatten. Kom igen när du köpt 1,8 meter kabel för 45 papp! [länk]
1,8 meter? Det räcker ju bara från uttaget till apparaten... seriösa lyssnare tjackar kabel på löpkilometer och drar direktlina till kraftverket.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Stringfellow Hawke skrev:
Tänkte vi skulle ha en plojtråd med länkar till produkter som är extremt dyra i förhållande till vad dom levererar... :)

Jag börjar med denna: [länk]

Tillverkningskostnad? Utvecklingskostnad? Nja...
Tack för tipset, precis en sådan behöver jag till morsan och farsans balkong.
 
Jag säger bara

Arid

...
 
  • Gilla
larsbj och 1 till
  • Laddar…
Drosen skrev:
Tack för tipset, precis en sådan behöver jag till morsan och farsans balkong.
Jag behövde två... Sved rejält, känns som denna tillverkare hade behövt lite konkurrens för tillverkningskostnaden kan inte vara många kronor.
 
Diverse elektronikprylar som inte fyller någon funktion för 90% av användarna men som alla tror att vi måste ha...... skall vi börja uppräkningen med smarttelefon och surfplattor....... för att inte tala om diverse konstiga tjänster på nätet.....

Som jag ser det är en varas absoluta värde bestämd av dess förmåga att fylla ett faktiskt behov och efter hur högprioriterat behovet är. Smarttelefoner är säkert årtusendets näststörsta uppfinning efter automobilen om man är handelsresande men för oss vanliga fyller de inget behov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.