image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Äntligen spräckte de jorden, började bli nervös! Fler är på g...
Många rosenstavar blir det (y)
 
  • Gilla
Allinug
  • Laddar…
Glömde..

Har klippt gräset på innergården, planterat i två amplar (och hängt upp), vattnat massor (krukor, rabatter, hallonen..), rensat ogräs i en rabatt och längs en stenläggning - och löst lite korsord med pappa :)
 
osiris skrev:
Lite stenläggning i växthuset...

[bild]
Vilket fint tegel! Det ser ut att bli ett kanon växthus! (y)

Är det återbruk eller nytt? Var får man tag på sådant? Jag skulle vilja ha något liknande till vårt poolhus.
 
Bra med föräldrar på besök. Vi gjorde i ordning våra tre uteplatser i helgen, mest nöjd är jag med den nedgrävda parasollfoten:

image-20160522_193039.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image-20160522_210331.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pytt
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Här är det risk att vår gamla vattenpump dör om jag skulle vattna ner det. Vore bra om den kunde hålla ihop ett år till så vi hinner få kommunalt vatten :)

Hur mycket toppdress lägger du på? Tror jag ska dressa nästa år, men har funderat lite på hur mycket man ska beräkna att det går åt?
Jag har kommunalt så det är bara att vattna för min del.

Svårt att säga, jag dumpar med skottkärra och sen krattar jag ut ett lager som blir cirka 1cm i snitt.

Är riktigt svårt att få det tunnare och fortfarande heltäckande, ska köpa en bred lövkratta med plast flörtar och testa om jag får det tunnare.
Men jag räknar kallt med 1cm tjockt över hela tomten, tror det är lättare att få det tunt med sand men nu vill jag bättra på jordmånen och kör på ren kompostjord.
 
pjodden skrev:
Vilket fint tegel! Det ser ut att bli ett kanon växthus! (y)

Är det återbruk eller nytt? Var får man tag på sådant? Jag skulle vilja ha något liknande till vårt poolhus.
Det är tidigare ägare som har satt upp det, vi gör bara golvet :). Själva växthuset är från Willab Garden, vet inte om de också har levererat teglet...
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
Planterat ett äppelträd och sått gräs ...
 
A
Jag har planterat om jordgubbsplantorna och månadssmultronen som jag sått.
 
Mikael_L
Precis klippt gräset nu.

Sitter på altan och pustar ut och fröjdas åt resultatet och det trevliga vädret. Inte med en kall öl, utan kaffe och en glass.
 
Redigerat:
Kaffe? Det är ju efter 20.00?
 
Noseone skrev:
Kaffe? Det är ju efter 20.00?
Jag håller med, det är lite tätt på 22-koppen! :p
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
pjodden skrev:
Jag håller med, det är lite tätt på 22-koppen! :p
Jag håller med, lite tätt inpå. Så jag nöjer mig med en kopp, skippar påtåren. :p
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
Idag har jag och frugan grävt och sågat rötter från stubben. Ett fint sätt att fira första bröllopsdagen :)


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Idag har jag och frugan grävt och sågat rötter från stubben. Ett fint sätt att fira första bröllopsdagen :)..
Grattis på bröllopsdagen! Önskar Er många lyckliga och hälsosamma år tillsammans framöver (y)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Målade lite till/på växthuset idag :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.