Det var ingen dum ide med halkskydds tejp , ska ändå införskaffa handtag i morgon eftermiddag så jag kan ju handla tejp också.(y)
 
Monterat ihop två garderober och hjälpligt lappat igen hålet efter en kakelugn, så garderoberna har något att stå på. Spenderade resten av dagen på visning av ett fritidshus helt i onödan. Redan nu på kvällen har det gått upp till mer än 300% av utropspris... Blir lite lack på att inte utpriset var högre.
 
Konstaterat att bottenventilen ligger mot botten av brunnen där det är en massa bös. Även konstaterat att brunnen är lite otät. Har också konstaterat att röret in i huset är obrukbart. Så nu får det vara slut på livsuppehållande åtgärder... Nu renoverar jag brunnen, gräver ner ett nytt rör (PEM-slang) och sätter in en ny pump. Då har jag renoverat eller bytt allt i kallvattensystemet i hela huset och utanför :)

När vattnet hade spolat några dagar så var det riktigt fint, luktfritt, smakfritt och kristallklart utan filter. Annars hade jag aldrig vågat mig på att renovera brunnen :)

DSC_1119.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_1120.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_1125.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
A
Jag och grannen har varit ner i krypgrunden och inspekterat läget för fastigheterna i vår radhuslänga. Jag känner redan nu att jag kommer ha ruskig träningsvärk imorgon.
 
Rättning: jag har alltså inte renoverat brunnen än. Vattnet var jättefint vid långspolning innan jag fick problem med bottenventilen. Allt uppdagades när jag av misstag råkade tömma brunnen..
 
Krilleman
Jag har fått ut 70m² betongpannor med Nomo Beta snörasskydd. Träningsvärk är bara förnamnet. Men jag fick förvånansvärt ut buntarna riktigt korrekt för att slippa bära i onödan!

Imorgon väntar andra halvan av taket. Träningsvärk undviker man bäst med mer träning!

Bilder blir det knapert med då jag lyckades tappa telefonen och stänga bildörren samtidigt igår. :thumbdown: Tur att man har en billig lur!
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
-RB- skrev:
Den där auto-correct igen...
Något som frun fick med sig utan att jag såg vad det var :)
Klematis hette de visst :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Fick lite tid över till trapp-bygget idag, satt upp väggpanel på ena sidan.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varje panelskiva går över tre trappsteg, blir en del mätande för att få fin passform!


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och efter att ha mognat ett halvår på hyllan så kom fasadsiffrorna äntligen upp på väggen efter 5-minuters jobb...
 
  • Gilla
Haba_tsutt och 7 till
  • Laddar…
Skrapat kitt, färg och gamla söndertorkad isoleringslist. Skräp precis överallt...
 
Chrissofsweden skrev:
Rättning: jag har alltså inte renoverat brunnen än. Vattnet var jättefint vid långspolning innan jag fick problem med bottenventilen. Allt uppdagades när jag av misstag råkade tömma brunnen..
Kräver ju lite mer info, hur och varför lyckas du tömma brunnen?
 
FredrikR skrev:
Sprungit eller publikat?

Bästa publiken i landet så ta åt dig isåfall! :)

Kom ihåg att heja lite extra på Borlänge löpare kommande år ;)
Jag sprang inte år så jag har bara publikat för barnen på minivarvet och lilla varvet :). Det har varit för mycket huspyssel och annat som fått komma före den egna löpträningen :). Jag har sprungit varvet helt otränad ett par gånger, men sist så kom jag på att det kanske rent av kan vara lite farligt nu när man passerat 40-strecket :). Men jag tror jag ska anmäla till mig nästa års varv i vart fall - det är ju rätt roligt :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Noseone skrev:
Kräver ju lite mer info, hur och varför lyckas du tömma brunnen?

Det är nog ingen fråga :) Jag hade för högt flöde på kranen under några dagar. Så inget konstigt i det. Glömde bort tiden lite också... :p Men nu är brunnen full igen med 5m vatten från botten.
 
Köpt golv och massa annat jox till matsal och vardagsrum. Även köpt PEM-slang, bottenventil och lite rotborstar till brunnsrenovering. Har dessutom bokat en grävare tills på onsdag.
DSC_1130.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hittills: monterat klart sista garderobsstommen och köpt en ny lampknapp. Hoppas kunna dra lite kulo och kanske till och med montera en täcksida innan dagen är slut. Allt tar ju så sjukt mycket längre tid med småbarn hemma!
 
D09
Sotat ur vedpannan :)

Fattar inte hur jag lyckas grisa ner mig så mycket 😂😂😂

Plockat fram röjsågen men klockan blev för mycket så nattade grabben istället :)

Mutade grabben med glass om han gjorde kaffe och hjälpte till med att städa bilen = avkastningen börjar ta fart efter 5 år 👍
 
Redigerat:
  • Gilla
stefancrs och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.