Senior skrev:
Flera har kommenterat avtalspunkt 22 om övernattning i huset är enligt avtal. Dock, bruk av övriga inventarier döljs under två små bokstäver mm.

Undrar hur många köpare av Älvsbyhus hade godkänt klausulen om det hade stått i klartext vad den innefattade?

Jag tror inte att jag själv skulle inkludera bruk av badkar, dusch, toalett, köksutrustning osv
Jag skulle då räkna med att övernattning innefattar bruk av badkar, dusch, toalett, köksutrustning osv. Jag har inte övernattat någonstans där det inte är tillåtet att använda badkar, dusch, toalett, köksutrustning osv. Skulle inte förvänta mig att jag måste gå ut i skogen för att uträtta mina behov. Inte heller behöva leta upp en sjö för att bada i och kanske behöva hugga upp en vak om det är vinter och is på sjön.
 
Redigerat:
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
gäst skrev:
Köper bara hus som uppförs av svenska hantverkare, så älvsbyhus kan glömma mig som kund.
Dom utnyttjar bara billig arbetskraft som får bo som råttor.
Menar du svenska medborgare, svenskfödda eller blonda hantverkare?
 
Hur många här inne tror att ÄH faktiskt sänkt kostnaden ut till kund genom att låta arbetstagarna bo i husen?
Hur många tror att ÄH slängt åt sina arbetstagare en extra slant för att bo på sin arbetsplats?
Hur många tror att ÄH ökat sin vinst och stoppat den i egen ficka genom detta?

Om nu ÄH ökat sin vinst, kan man då säga att man utnyttjat sin personal?
 
T
Känns lite gnälligt. Vi upplevde inga problem med våra hantverkare. Det var svenska killar och de påverkade inte huset något negativt. Det blir billigare eftersom man annars måste hyra byggbod o betala för övernattning.

Vilken hustillverkare har bygglag som går ut ur huset för o såga? Ingen jag sett. Och meningen är att husägaren ska städa. Återigen billigare för konsumenten. Vill man inte städa hyr man in det som tjänst. Hur tror hon de ska kunna bygga utan att såga o spika?

Och jisses. Hur känns huset begagnat för att någon haft en tandborste i skåpet o duschat i duschen. Allt städas ju alltid när bygget är klart. Allt byggande ger damm o stök.

Sen kan vissa bygglag vara värre än andra men jag tycker älsvbyhus gav ett bra intryck. Artikeln gav mer intryck av att inte förstå hur det brukar gå till under byggen. Den som inte vill göra själv kan väl använda Orkar inte lr dyl bolag.
 
Många har tyckt att det är naturligt att byggarna står inne och sågar. När mitt hus byggdes och dom bekanta till mig som byggt pakethus så har byggarna alltid stått ute och sågat och bearbetat sitt material. Förutom väldigt fuktkänsliga material men då när det sågats inne så har dom alltid haft dammsugare anslutna. Den främsta orsaken till detta är att dom vill ha en bättre arbetsmiljö inne och inte behöva andas in en massa onödigt damm
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.