berne88 skrev:
Så nu är den färdigt, men måste redan modda den, blir ruskigt varmt inuti, så måste försöka lösa mer vent, så luft kan spridas bättre,

Hur löste du de det falkn?
Jag har slitsar i bottenstycket längst in mot väggen och längs med hela längden i princip, 20 mm breda. Sen har jag ett litet hål i ovankant. Dock kör jag alltid luckan öppen för min förstärkare. Det blir ju såklart lite varmt, men 35-40 grader i skåpet är inget problem för utrustningen.
 
falkn skrev:
Jag har slitsar i bottenstycket längst in mot väggen och längs med hela längden i princip, 20 mm breda. Sen har jag ett litet hål i ovankant. Dock kör jag alltid luckan öppen för min förstärkare. Det blir ju såklart lite varmt, men 35-40 grader i skåpet är inget problem för utrustningen.

är inne på att göra att göra något liknande att fräsa att spår. funderar på om det kommer hjälpa bara, då jag inte har någon vent på ovansidan, ¨å vill helst inte ha det heller.

Det är ps4 som blir rusikgt varm, min stärkare verkar klara det bättre
 
Jag tror inte det hjälper mot en PS4, de är ju kända för att bli riktigt varma. Frågan är dock om det är ett problem. Kanske bättra att sätta en liten fläkt i det utrymmet som blåser ut luft. Luften får du ju ändå in via fronten.
 
falkn skrev:
Jag tror inte det hjälper mot en PS4, de är ju kända för att bli riktigt varma. Frågan är dock om det är ett problem. Kanske bättra att sätta en liten fläkt i det utrymmet som blåser ut luft. Luften får du ju ändå in via fronten.

Mmm har funderat lite i dom banorna med, men måste hitta en fläkt med väldigt bra luftflöde, tyst, å sen 5v
 
titta på datorfläktar i storlek 140 mm. Köper du en lite dyrare för 200 kronor kan man få en väldigt tyst fläkt med bra flöde. Koppla den till en vanlig USB laddare (5V). Den kan ju gå året runt, kostar en femtiolapp i el per år. Alt. köper du ett relä som du kopplar via PS4an. Finns ju även grenuttag med slave-master funktion så slaven startar när mastern börjar dra ström. Då kan du koppla en USB-laddare där.
 
falkn skrev:
titta på datorfläktar i storlek 140 mm. Köper du en lite dyrare för 200 kronor kan man få en väldigt tyst fläkt med bra flöde. Koppla den till en vanlig USB laddare (5V). Den kan ju gå året runt, kostar en femtiolapp i el per år. Alt. köper du ett relä som du kopplar via PS4an. Finns ju även grenuttag med slave-master funktion så slaven startar när mastern börjar dra ström. Då kan du koppla en USB-laddare där.
Men om jag tex sätter den under för att dra upp kall luft, så behöver ju den varma luften försvinna, kanske skulle fräsa lite i mellan sidorna, för att få kunna få luften att cirkulera bättre. Om man ska skaffar en fläkt
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Måste ju visa hur det blev
 
  • Gilla
amatörsmurf
  • Laddar…
richardtenggren
Är det inte vettigast att ha en fläkt som trycker ut den varma luften, sen dras den rumstempurerade luften in genom de öppningar som finns?
 
Redigerat:
richardtenggren skrev:
Är det inte vettigast att ha en fläkt som trycker ut den varma luften, sen dras den rumstempurerade luften in genom de öppningar som finns?
Det var precis det jag skrev.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
falkn skrev:
titta på datorfläktar i storlek 140 mm. Köper du en lite dyrare för 200 kronor kan man få en väldigt tyst fläkt med bra flöde. Koppla den till en vanlig USB laddare (5V). Den kan ju gå året runt, kostar en femtiolapp i el per år. Alt. köper du ett relä som du kopplar via PS4an. Finns ju även grenuttag med slave-master funktion så slaven startar när mastern börjar dra ström. Då kan du koppla en USB-laddare där.
Om den bara skall gå när PS4 är igång så koppla datorfläkten till en USB kontakt som du sätter i PS4. USB lämnar 5V som kan driva fläkten.
Röd mot röd och svart mot svart kabel.
 
  • Gilla
falkn och 1 till
  • Laddar…
Tack för inspirationen falkn. Snodde idén rakt av, men lade till öppningar med plexiglas och ledstrip inuti.
Vardagsrum med väggmonterade hyllor och TV-möbel med led-belysning bakom plexiglasöppningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tv-bänk med öppningar belysta av röda LED-lister, inramad av vitt hyllsystem med dekorativa föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
snuttekudden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.