Jag tycker det är ett trevligt hus exteriört med tydlig funkisanda på entrésidan. Sen kan man såklart tycka vad man vill om interiören, men jag tycker den är lyckad. Det jag inte gillar är att man har byggt trädäck över hela tomten. Jag hade gärna velat ha lite grönt istället, men detta går ju troligtvis att åtgärda för rimliga pengar.
 
Skön vinst. Ingen mer än de som gjort om huset har bott i det är jag övertygad om.
 
MRK skrev:
Ja, vad säger man...??

[länk]
Jag nöjer mig med att säga två saker: Man slipper klippa gräs, och man riskerar att halka hela tiden i trappan och på de blanka stengolven...
 
  • Gilla
MRK
  • Laddar…
arneri68 skrev:
Tror ni att någon har bott i huset? Köket är exklusivt, men obefintligt. Pölen är smutsig. Finns inget personligt i hela huset.
Fastigheten såldes för 7.3 Msek 2013 innan huset byggdes om.
Bygger man om för att direkt sälja vidare borde man nog valt en stil med bredare målgrupp.
 
ZipLock skrev:
Bygger man om för att direkt sälja vidare borde man nog valt en stil med bredare målgrupp.
Finns ju lite saker som talar för ren spekulationsrenovering, t.ex. sitter nyckeln kvar i fördelarskåpet där rörmokaren lämnande den, och möblerna känns som inredningsfirma fixat inför försäljningen. Finns inga personliga saker öht, brukar i alla fall skymtas...
 
bäckåbölja skrev:
Väggarna i matsalen var inte direkt vanliga!
[länk]
Praktiskt med en handtuftad ullmatta som gnistskydd framför kakelugnen ;)
 
Redigerat:
arneri68 skrev:
Tror ni att någon har bott i huset? Köket är exklusivt, men obefintligt. Pölen är smutsig. Finns inget personligt i hela huset.
Fastigheten såldes för 7.3 Msek 2013 innan huset byggdes om.
Jag såg den där annonsen för någon månad sedan, och vid det tillfället var det ett par inredningsmagasinsredaktörer skrivna på adressen.
 
Tycker alla dörrhandtag ser ut som något man hittar på flygplan eller dylikt, säkerligen snordyra men får mig att associera till förråd/container/industriprylar.

Angående att inga personliga saker syns, en bekant har sitt hus ute till försäljning och fick rådet att låta personliga kort osv hänga framme för fotograferingen men ta bort dem till visningar. Fotografen lyckades väldigt bra med att fota så att man ser att det är ett eget kort som hänger uppe men man ser inte motivet så tydligt. Tycker att det kan se så märkligt ut ibland när man strippar väggarna på allt personligt. Vill inte bryta mot nån forumregel så låter bli att länka. :)
 
Jag tror inte huset har varit bebott sen det såldes för 7 mkr för tre år sedan (då var det ett genommögligt ruckel efter vad jag har hört - hur de sanerat vet jag inte, man får ju hoppas att de målat på bra med Boracol). Sen kom det ut för 25 mkr för ett bra tag sedan (över ett år), ESNY saluförde - såldes inte. "Kom ut igen" för några månader sedan (med ny mäklare), men verkar svårsålt. De har gjort det fint baserat på utgångsläget (invid väldigt trafikerad genomfartsväg) med tennisbana som buffert mot vägen. Tujahäckar planterade runtom, men de sattes precis innan huset kom ut för 25 mkr och torkade ganska snart så är nu halvbruna (vissa av buskarna lutade också betänkligt och har nu "stagats upp" genom att man har dumpat sprängsten i vägrenen - ser sådär ut när man åker förbi). Ingen som känner området väl lär köpa, men de hoppas nog på någon nyrik som tycker att det låter fint med "Stockholmsvägen".

Huset ligger högt vilket är fint, men som syns på bilderna så är det rejält med insyn, mycket mer än på andra hus i området i den prisklassen. Focus-kaminerna tycker jag är läckra, men jag tycker det ser lite "överarbetat" ut med badkaret i sovrummet.

Det här verkar vara företaget som gjorde stylingen åt ESNY (sen dess verkar konst, plädar, headboard till sängen, mm ha bytts - lite kul att jämföra bilderna med de som den nya mäklaren har lagt upp) http://move-2.se/styling-av-nybyggt-hus-i-stocksund/
 
TowaTei skrev:
Jag såg den där annonsen för någon månad sedan, och vid det tillfället var det ett par inredningsmagasinsredaktörer skrivna på adressen.
Det var det paret som köpte huset 2013 (numera verkar endast kvinnan vara skriven på adressen, men verkar som andra noterat inte vara någon som bor där):

arkiv.mitti.se:4711/2013/24/danderyd/MIDA-20130611-A-032-A.pdf
 
ccf skrev:
Det var det paret som köpte huset 2013 (numera verkar endast kvinnan vara skriven på adressen, men verkar som andra noterat inte vara någon som bor där):

arkiv.mitti.se:4711/2013/24/danderyd/MIDA-20130611-A-032-A.pdf

Ojojoj, vilken koll...
 
Pysslarn skrev:
Ojojoj, vilken koll...
Bra på att googla 😉
Åker förbi huset med jämna mellanrum så blev lite nyfiken. Det vore trevligt om det blev bebott (och den bruna thujahäcken byttes ut)...
 
Vill minmas att detta hus var till salu för omkring 5 miljoner för några år sedan. Då var tomten katastrofal, stenig, och med en extrem lutning.
Minns jag rätt så har de som köpte huset då verkligen tänkt igenom det hela och fått till det riktigt bra med tanke på förutsättningarna. Själv tycker jag inte att det är värt dom pengarna men ett läckert hus är det allt. http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1446074
 
Andreas Blomkvist skrev:
Själv tycker jag inte att det är värt dom pengarna men ett läckert hus är det allt. [länk]
Lite tråkigt att ha en kraftledning som närmsta granne. Undra vad det är för speciellt med hornen på köksväggen eftersom mäklaren visar dem på 9 bilder? Har inte mäklaren sett sådana förut?? Frågan är ju också om de ens finns kvar efter köp.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.