S
En vända till ÅVC, så fick man köra med det ny inköpta släpet också :)
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
Nu ikväll har jag fixat dit ett kabelskydd för fiberducten där den kommer in i optoslangen för att sedan övergå i de nya fina trådstegarna.

Härmed är fiberinstallationen helt klar! :D


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Äh, det inlägget skulle ju legat i "Vad har ni gjort med era hus idag" :D
 
pjodden skrev:
Lagt ut en film om min skivramp till släpet. Den har varit guld värd för både lastning och lossning av skivmaterial, men även för att bryta ned skivorna till mer hanterbara mått.

[länk]
Fanns ju massor av roligt i din kanal :)
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
Tack!
Mer är på gång snart, kommande projekt är bl.a. en hörnlampa och en blomlåda samt virkesställ på väggen.
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
S
Hjälpte grannen att få hem 1,4 ton 0-8 med mitt släp
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Organiserat mina hålsågar.

Från 19 mm till 173 mm.

Vissa dubbletter och av någon anledning har jag 4 st 105 mm 🙄
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Skooda skrev:
Hjälpte grannen att få hem 1,4 ton 0-8 med mitt släp
Har du funderar på att flytta till Malax?
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
S
DennisCA skrev:
Har du funderar på att flytta till Malax?
:D (y)
 
Passar kanske inte riktigt i denna tråden, men jag har ju kollat på filmen idag:
https://www.youtube.com/watch?v=ufXTIu2VmME

Herr Horrnberger producerar mer och mer imponerande saker. Detta är det snyggaste jag sett från honom.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Vi knackade i nya bussningar i gaffeln. Om det inte hade varit för fem småbarn springandes runt en så hade vi snidat lite mer, polerat och oljat den. Varför? För att det går :p

DSC_1013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_1016.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_1017.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hjälpt svärfar fixa växelplogen. Mycket våld och vilja... Tyvärr så pass våldsamt att jag lyckades klämma hans hand mellan ett väldigt hårt spett och väldigt hårt metallgods. Blir nog att bjuda på en smörgåstårta och några öl i morrn....
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Designat om min bandslip, ny motor och fästmetod, så nu har jag olika utväxlingar. Slutligen har jag målat den. Nu ska ett bättre bord fixas... nån gång.

26599926880_b90c67b1f8_b.jpg

Sen fick jag lite praktiskt nytta av min svets då handtaget på min betongblandare hade brakat av, ganska nöjd med resultatet, OK48 2.5mm pinne:
26805390961_e70e5a2f27_b.jpg
26599918540_093c93cced_b.jpg

Sen målade jag om handtaget så det står verkligen ut från resten av blandaren.
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Skrapat bort gammalt gummi från övre bandsågshjulet.. Tur att man har ett Biltema-stämjärn..
IMG_20160507_223431-1024x1365.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen har jag funderat på hur den här konstruktion håller fast övre hjulet på skaftet..ser ut som en liten retaining-ring där men inte säker på hur man ska bete sig för att ta bort den..
IMG_20160507_221603_crop_489x489.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Frustrator skrev:
Skrapat bort gammalt gummi från övre bandsågshjulet.. Tur att man har ett Biltema-stämjärn..
[bild]

Sen har jag funderat på hur den här konstruktion håller fast övre hjulet på skaftet..ser ut som en liten retaining-ring där men inte säker på hur man ska bete sig för att ta bort den..
[bild]
Utan att veta mer så lär du antagligen ha en liknande låsning på andra sidan också.
Så med en liten mejsel kan du pillra ut låsningen och trycka ur lagret. Slår du lite värme på delen så kommer du få ur lagret mycket enklare. Bäst är att värma och låta värmen krypa in till lagerläget och pressa innan lagerbanan blir varm.

Får du inte axeln ur lagret så värm på inre lagerbanan till maximalt 120c om det är stålhållare till kulorna är det plast så max 110c och inte med öppenlåga, ska lagret kassera så är det bara att värma på
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.