Snyggt!!

Svårt att putsa?
 
Jag har fräst till en mall för ytterligare ett trappsteg. Det lättaste steget denna gången, radie 5750 mm :)

Och så har jag tvättat vinterhjulen och kört in dem i vebo'n. Det var som att vara med i "Plankan" och jag skrek rakt ut av ren ilska när ett av hjulen rullade av säckkärran, ner för den branta slänten, studsade över min gigantiska rishög och fortsatte 20 meter ner mot vattnet. Hade det rullat ut i vattnet hade jag nog skickat bilen efter och ringt psykakuten.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Tapetat i barnrummet. Att sätta upp non woven-tapeter i raka rum är ju väldigt lätt, att sätta upp papperstapeter i väldigt oraka rum...svårare.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
På grön kvist och 4 till
  • Laddar…
Det ser ju spikrakt ut på de vertikala vinklarna!
Så det ska du väl vara nöjd med?!
 
fgo skrev:
Snyggt!!

Svårt att putsa?
Ja. Jag har putsat lite förut. Men man gör det alldeles för sällan så man känner sig som nybörjare varje gång. Men jag är nöjd med dagens resultat. Nu har jag skorstenen invändigt och en gavelvägg till att putsa. Får se om det blir i veckan eller nästa helg kanske.
 
-RB- skrev:
Ja. Jag har putsat lite förut. Men man gör det alldeles för sällan så man känner sig som nybörjare varje gång. Men jag är nöjd med dagens resultat. Nu har jag skorstenen invändigt och en gavelvägg till att putsa. Får se om det blir i veckan eller nästa helg kanske.
Tunnputs eller tjockputs?
 
Bytt lysrör inne på skithuset.
 
fgo skrev:
Tunnputs eller tjockputs?
Tunn. Använde gipsputs då det är en torr vägg i ett uppvärmt utrymme. Den är väldigt trevlig att jobba med och har funkat bra på andra ställen i huset.
 
fgo skrev:
Det ser ju spikrakt ut på de vertikala vinklarna!
Så det ska du väl vara nöjd med?!
Om du följer mönstret längst upp och längst ner så ser du att väggen sticker iväg till höger. Men jag är trots det nöjd med slutresultatet 😊
 
Lagt golv, nu är spåren helt borta efter var den gamla altandörren satt :D. Jag tackar föregående ägare till huset ödmjukt att de lämnat 1,5 paket golv kvar, det räckte precis till denna manövern. :)
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Jamenvisst (y)
Det får kanske bli en snart :)
Det tycker jag, din projekttråd om sommarstugan är en av de bättre på forumet (y)
 
Monterade kattlucka igår, med förhoppningen att katterna ska lära sig att gå genom den och sluta väcka mig (och därmed bebisen och frun) flera ggr per natt för att bli utsläppta.

Vet inte hur jag tycker första natten gick. Ena katten kom till sovrummet och kraffsade så jag vaknade, han sprang till dörren och ville bli utsläppt. Jag släppte ut honom genom luckan och gick och la mig igen. Tio minuter senare var han tillbaka och kraffsade igen...

Uppenbarligen kunde han ta sig in genom luckan iaf.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
stefancrs skrev:
Monterade kattlucka igår, med förhoppningen att katterna ska lära sig att gå genom den och sluta väcka mig (och därmed bebisen och frun) flera ggr per natt för att bli utsläppta.

Vet inte hur jag tycker första natten gick. Ena katten kom till sovrummet och kraffsade så jag vaknade, han sprang till dörren och ville bli utsläppt. Jag släppte ut honom genom luckan och gick och la mig igen. Tio minuter senare var han tillbaka och kraffsade igen...

Uppenbarligen kunde han ta sig in genom luckan iaf.
*skratt*.. man får lära sig en sak i taget ;)
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
stefancrs skrev:
Monterade kattlucka igår, med förhoppningen att katterna ska lära sig att gå genom den och sluta väcka mig (och därmed bebisen och frun) flera ggr per natt för att bli utsläppta.

Vet inte hur jag tycker första natten gick. Ena katten kom till sovrummet och kraffsade så jag vaknade, han sprang till dörren och ville bli utsläppt. Jag släppte ut honom genom luckan och gick och la mig igen. Tio minuter senare var han tillbaka och kraffsade igen...

Uppenbarligen kunde han ta sig in genom luckan iaf.
Min katt har *uppenbarligen* inte förstått att jag har koll på honom genom GPSen i halsbandet. Så när jag är hema kommer han och piper och vill bli utsläppt genom dörren. När jag inte är hemma däremot, då springer han glatt ut genom kattluckan.

Bortskämda jäkel ;)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Min står utanför på altanen och drar klorna på fönsterglaset - troligen endast när hon ser mig där inne...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.