Svar: 30

Sedan vi köpte vårt hus för snart två år sedan har min svärfar, vid VARJE tillfälle vid träffats, tjatat om att jag ska skaffa en röjsåg.

Att kunna tysta honom med en top of the line hade varit helt jävla underbart!
 
Svar: 2. 30 cm
Precis vad jag behöver, en eldriven istället för 2-takts bensin som lever om och stör grannar.
 
Rätt svar är 2 300 mm. Min gamla kanttrimmer är det enda trädgårdsredskap jag stör mina grannar med, allt annat är batteridrivet. Vore trevligt att kunna sköta gräsmattan helt tyst.
 
Svar: 2. 30

Inget krångel med ström,
sladdlös trimmer en trädgårdsdröm!
jobbet går som en dans utan ”svans”
 
Svar: 30cm

Jag och frugan har satsat precis allt vi äger och bra mycket mer när vi köpte Skeppevik Camping söder om Kalmar detta året. 21 000 kvm mark med enormt underhållsbehov. En vanlig röjsåg både luktar, låter och kostar för mycket. Snälla hjälp oss göra sommaren minnesvärd för både oss och alla våra gäster!
 
Svar: 2. 30 cm

Nagelsaxen blir ett minne blott
Trimmern kommer göra knäna gott
Vad gött om jag hade en st1210
Då hade andra saker blivit prio
 
Svaret är 2, 30cm
Jag kämpar mot brännässlor under vinbärsbuskarna, 21 st, och elsladden gör det så svårt.
 
Svar: Klippbredd = 300 mm

Motivering: En trimmer skulle högst avsevärt öka motivationen att ta hand om trädgårdens mer djungellika områden som annars riskerar att ligga i träda på obestämbar framtid.
 
Svar 2.

Detta är ju toppen, sladdlöst, minimalt med ljud och enkelt. Jag har en medelstor tomt som jag varje sommar kör ett maraton på med handjagaren. Skulle vara ett urnajs tillskott att kunna göra detta på ett smidigare sätt utan en sliten manuell klippare eller en brummande sovmorgonsförstörande bensindriven klippare.
 
Svar 2, 30 cm.

Motivering:
Jag tror inte den där orkar med mer än lite smågräs utanför dörren så jag lär fortsätta med bensindriven trimmer och sen röjsåg till det som är lite grövre. Men Flex har nu chansen att övertyga. :)
 
Svar: 2) 30 cm
Ungdomarna hemma hjälper till bättre om sakerna de använder är "coola". Denna verkar LÄTT platsa som cool, så kan jag ta en mojito på altanen så länge...☀️😊👍🏼
 
Rätt svar 2, 30 cm
Min bensindrivna trimmer har gett upp, så jag måste trimma med en gammal 230v med sladd som tråden går av på hela tiden...en batteridriven verkar kanon, i min skogsträdgård finns det mycket som behöver trimmas.
 
Rätt svar är nr 2: 30.

Förra ägaren har inte gjort något med tomten på säkert 15 år. Allt är vildvuxet och vi kämpar för att återställa den. I dagsläget äger vi ingen trimmer och kommer inte ha råd att införskaffa en än på flera år då det är ett riktigt renoveringsobjekt vi köpt och måste prioritera andra saker tyvärr. Livet skulle bli enklare om vi vann helt klart! Kanske att man får lite mer tid över till annat, som att leka med min snart tvååriga dotter😊👍🏻
 
2. 30

Vi har 1600 kvm tomt där stora delar är skogstomt där det är svårt att komma åt med vanlig gräsklippare. Med den här skulle det vara mycket enklare att hålla växtligheten i schack. :)
 
Svar 2.

Gjorde iordning tomten förra sommaren och fyllde ut med några hundra m3. Då fick vi en brant slänt på ca 150m2 som min kära sambo inte vet vad hon skall göra med ännu. Fram till hon kommer på det behöver jag gå med trimmer där 6-7ggr per år får att hålla det någorlunda ok...:) Hade varit skönt att slippa dra fram förlängningssladden var gång, (och att behöva gå och låna grannens trimmer såklart).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.