Det enda jag kan upptäcka i nuläget som är lite störigt men förhoppningsvis övergående är att mossa gärna fastnar bakom knivarna vilket gör att de roterar sämre.
När man byter knivar och server maskinen så vill i alla fall jag ta ur batteriet, behåller den programmeringen då?
 
MacMelmac skrev:
Det enda jag kan upptäcka i nuläget som är lite störigt men förhoppningsvis övergående är att mossa gärna fastnar bakom knivarna vilket gör att de roterar sämre.
När man byter knivar och server maskinen så vill i alla fall jag ta ur batteriet, behåller den programmeringen då?
Knivarna fastnar oavsett vad du klipper i, det är en nackdel på rakbladsklippare iaf fall på worx
därför köpte jag en maskin med fasta skär

Den behåller programmet
 
Till alla er som har problem med regnsensorn och vill att den funktionen skall fungera, så har Worx tagit fram en fix till detta problemet. Hör med Hässleholm för att få hjälp.
 
Ni som har problem med att Woxen tappar slingan och eller stannar utanför arbetsområde fast den är innanför etc.
Kolla om er laddstation är av modell utan problem kretskort, det är enkelt att kolla och tar fem minuter. Se foto nedan.
Det finns fyra modeller av kretskortet A B C D, A och D är de som fungerar, så har du B eller C så få det utbytt innan garantin går ut! Det är alltså slutbokstaven som du skall titta efter.


IMG_0110.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_0112.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_0114.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
czddq
  • Laddar…
Kollade igår på min och det var en B oturligt nog.

Är det bekräftat att samtliga är trasiga? Har ju bara testkört min ett par timmar än, tänkte det är bättre att köra på och se om det blir fel och kontakta support senare.
 
Har två enkla frågor:

1. Handtaget på laddstationen, det kan man bara skruva bort va?
2. När min maskin ska gå rakt fram så ser jag att den svänger lite, som om det ena hjulet går snabbare än det andra. Ska de göra så?
 
nissenhj skrev:
Till alla er som har problem med regnsensorn och vill att den funktionen skall fungera, så har Worx tagit fram en fix till detta problemet. Hör med Hässleholm för att få hjälp.
Vad består fixen av?
Byte av komponent eller mjukvara?

Tack.
 
kuse skrev:
Kollade igår på min och det var en B oturligt nog.

Är det bekräftat att samtliga är trasiga? Har ju bara testkört min ett par timmar än, tänkte det är bättre att köra på och se om det blir fel och kontakta support senare.
Fel och fel, B och C är konstruerade med en lägre effekt ut till slingan, därav olika problem ute på fältet. Ring Hässleholm så är jag ganska säker på att de skickar ett nytt kort så du kan byta själv om du inte vill skicka ner stationen.
 
Nicke Nyfiken
MacMelmac skrev:
Har två enkla frågor:

1. Handtaget på laddstationen, det kan man bara skruva bort va?
2. När min maskin ska gå rakt fram så ser jag att den svänger lite, som om det ena hjulet går snabbare än det andra. Ska de göra så?
Tar du bort handtaget så kommer maskinen att köra upp på laddplattan från sidan och fastna. Men bygger du ett hus eller annat skydd över laddstationen så går det bra att ta bort handtaget.

Det är normalt att maskinen inte går spikrakt. Den svänger svagt hela tiden. Oftast åt vänster men även åt höger ibland. Det har ingen påverkan på klippresultatet.
 
qsecofr skrev:
Vad består fixen av?
Byte av komponent eller mjukvara?

Tack.
En förtöjning runt sensorerna så vattnet stannar kvar! ☺
Det märkliga är att min fungerade klanderfritt i 3.5 månader innan strul?
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
nissenhj skrev:
En förtöjning runt sensorerna så vattnet stannar kvar! ☺
Det märkliga är att min fungerade klanderfritt i 3.5 månader innan strul?
Givetvis ingen förtöjning utan en förhöjning!
Har inte lärt mig hur jag kan redigera ett inlägg?
Någon som vet kan skicka ett pm med en bra beskrivning.
 
Jag har en 790E som det förmodligen blir försäljningsförbud på, tror ni man kan gå in på ica där man köpte den och be om en ny?
 
Tobias Pettersson skrev:
Jag har en 790E som det förmodligen blir försäljningsförbud på, tror ni man kan gå in på ica där man köpte den och be om en ny?
Försäljningsförbud, what?
 
D
Jag tog fram min enhet efter två (2) vintrar, funkade finfint, men... skulle installera den nya programvaran och nu verkar den vara "brickad". När jag försöker slå på strömmen lyser displayen upp men det är allt, vad göra?

Uppdatering: Har använt ett 2GB USB-minne, FAT-formaterat
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.