M
Sir Duke skrev:
Ja försök diskutera sakligt nu. Sluta med spekulationer och påhopp som inte hjälper saken framåt.
Sir Duke jag ser det så här att företaget kan få yttra sig och kommer säkert stå för sina fel o kunden sina.ha en kanon söndag
 
GBE skrev:
Thomas tips det finns alltid två sidor på ett mynt jag känner några i firman och dom kan mer en gärna riva ner allt o visa tätskikten o göra om de då ska dom anlita en annan besiktning ga man som inte är köpt innan besikningen
Men jisses...
Man ser ju klart och tydligt att där inte finns tätskikt runt toalettavloppet eller hörnan/väggen på någon av bilderna.
Vad skulle det då hjälpt om där varit något under resten ?
Dessutom sätter man fan inte plattor direkt på OSB oavsett färg/tätskikt mellan.
Inte heller finns det en enda seriös firma som sätter OSB i ett tak och målar denna.

Nä som någon skrev... det blir bara värre med usla bortförklaringar och ännu mer när personen i fråga (GBE) bara påstår sig känna de som gjort det hela. 😴😴
 
  • Gilla
klaskarlsson och 7 till
  • Laddar…
Är ju som sagt gävlebo och känner flertalet representanter från olika byggbolag här i stan, denna tråd och händelse är på allas läppar nu, och även om kenneth inte får ett nytt fackmannamässigt byggt badrum, så får säkert bolaget sitt straff på ett eller annat sätt ändå, karma !
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
thomas33 skrev:
Nu blir jag mycket intresserad!
Vilken teknik använder de för att få in gips bakom monterad kakel?
Jag tror tekniken stavas ironi .. :D
 
  • Gilla
Helene67
  • Laddar…
Sammanfattning av tråden :Men alltså detta är den mest fantastiska tråden på mycket länge på byggahus. En firma som inte kan bygga badrum kanske inte ens en barnkoja eftersom de tycks ha svårt att veta vad de olika byggmaterialen ska användas till. Osb i taket synligt, ip 20 lampor i badrumstak, osb på golvet m.m. Folk som " känner " företaget och personerna som gjort badrummet som ska förklara men bara gör att företaget framstår som än mer inkompetent. Dessutom en beställare och en inneboende som kommenterar och går i försvar ( skulle jag också göra) men det som 99,99 procent här inne anser är att sådana här trådar bara ger ens syn på problemen det kan ju faktiskt vara någonstans mitt emellan brukar vi ju säga MEN i detta fall är nog alla utan kanske två överens om att det inte behövs företagets svar, ja mer än att göra sig lustiga över och för att kunna hugga på. Varför skiljer då den tråd sig från andra trådar som handlar om dåligt hantverk. Jo detta badrum kunde fan min mormor gjort bättre efter 3 timmars surf på internet ( hon kan inte surfa) det är inte ens tveksamt om det behöver göras om utan detta ska göras om eftersom företaget tycks gjort alla fel man kan göra!!! Fan man kan ju tro det är första april.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Odjuret skrev:
Sedan så funderar jag... De skyller bakfallet på att HG hade ställt in tvättmaskinen för tidigt. Men...så fort flytet har härdat vilket brukar gå rätt fort så ska det inte vara några problem med tvättmaskin... Annars så blir det mig veterligen märken i flytet.... inte att hela alltet blir snett....
Ja för mig räcker just det enda lilla uttalandet för att jag direkt fattar att detta är totalt okunniga idioter vi har att göra med här.
Jag behöver egentligen inte mer än så för att fatta att man ska kasta ut detta apgäng ut ur huset på stört.
Sen ringa advokat, om de redan hunnit förstöra saker.
 
  • Gilla
Thomas59 och 3 till
  • Laddar…
Det är bättre med svensk arbetskraft många gånger, detta arbete måste ju göras om från grunden det är bara att riva ut alltihop för att göra om och göra riktigt!
Vi hade aldrig åtagit oss detta om vi hade denna ringa kunskap avseende bygg...
 
  • Gilla
Helene67
  • Laddar…
Ronekma skrev:
Det är bättre med svensk arbetskraft många gånger, detta arbete måste ju göras om från grunden det är bara att riva ut alltihop för att göra om och göra riktigt!
Vi hade aldrig åtagit oss detta om vi hade denna ringa kunskap avseende bygg...
Fast stopp och belägg det uttalandet vet jag inte om jag häller med om jag tror tyvärr det finns klåpare från både andra länder och i Sverige . Dock är det väl så att ibland kan språket på kurser samt i beskrivningar ställa till problem för de som inte behärskar svenskan tillräckligt men inte vill erkänna det. Utan de säger ja jag fattar!
Men vad svenska klåpare ska skylla på vet jag ej!
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
stefanbanan skrev:
Tycker inte man kan begära mer av Hantverkare som inte är godkända(,säkert billig offert)beställaren tittade nog bara på priset
Jag vet inte hur det är i det här fallet, men självklart är det så i de flesta fall som går snett. ALLA okunniga beställare borde anlita en professionell sakkunnig som är med under hela projektet. Företag som arbetar med kvalitets och miljöplan och följer arbetsmiljölagen kostar mer. Dock har vi blivit så pass upplysta att vi förstår att detta behövs för att kunden ska få det som förväntas.
 
Redigerat:
Trist att råka ut för detta, lider med familjen som beställde.
Glöm nu inte bort alla fantastiskt duktiga hantverkare där ute för de finns!
Ett gott råd är att göra grundlig research, ta referenser och viktigast av allt, skaffa dig kunskap om vad arbetet innefattar innan ni anlitar någon.

ps. Vi ser ett väldigt bra omdöme på Eniro för berörd firma:
http://gulasidorna.eniro.se/f/gävle-byggelite-hb:122275935#reviews

Sen att bild och namn sammanfaller med firmatecknaren , well...:cool:

tummenmittihanden.jpg
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Vilka avskum.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
GBE skrev:
1 avloppsslangen är direkt inkopplad till handfatröret.

2 handfats röret är ner tyckt några cm ner i golvet med en gummi muff som går in i avloppsröret nere i källaren.

3 spotlight är ip20 klassade för badrum.

4 osb skiva i taket är grundlurad med våtrums färg o vit våtrums färg i 3 lager.

5 rörmokaren satt in brunnen efter den flyttades o bildades bort.

6 alla rör är korrekt dragna av rörmokaren

7 våtrums skivor sitter inom zon 1 och väggarna är praimade o tätmemranat men detta kommer bevisas så byggahus.se. får så hur allt bakom klinker o kaklet ser ut så får man se vem son får sådär med tax öron
2 handfats röret är ner tyckt några cm ner i golvet med en gummi muff som går in i avloppsröret nere i källaren.

Gummimuff under golvnivå alltså. Är det där en sådan gör nytta.

4 osb skiva i taket är grundlurad med våtrums färg o vit våtrums färg i 3 lager.

Det känns väl troligt att beställaren önskat målad OSB i taket, eller?
Den detaljen i beställningen skulle jag gärna vilja se skriftligt underlag för.

5 rörmokaren satt in brunnen efter den flyttades o bildades bort.

Lär ju inte förklara silikonet i brunnen.

6 alla rör är korrekt dragna av rörmokaren

Det är besiktningsmannen som avgör vad som är korrekt eller inte, ingen annan.
Dessutom vet alla rörmokare att man skarvar in avloppet under WC innan man sätter tätskikt. Men det kanske inte räknas som rörmokarjobb av just denna entreprenör?


Då anser jag mig ändå inte vara mer än en måttligt kunnig beställare.
 
  • Gilla
henric78 och 1 till
  • Laddar…
För info...GBE har yttrat sig och skriftligt.Många gånger.
 
Mikael_L
Försäkringsspåret kan vara värt att åtminstone prova.
Börja med att kontakta ditt f-bolag och lite förutsättningslöst kolla vad dom kan ställa upp med, och vad dom rekommenderar.

Det är inte säkert att det leder framåt, men att kolla kostar ju typ inget.


Försök att vara aningens påstridig om de verkar vilja lägga ner sitt engagemang direkt.
T.ex be att någon av deras jurister kontaktar er.

Förbered er med mycket fakta, och lägg känslor helt åt sidan vid dessa manövrar. Det gillar jurister och f-bolag.
 
Redigerat:
  • Gilla
Helene67
  • Laddar…
Han va på plats...lögner
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.