Hejsan! De så att jag undrar hur länge de tar att byta tak som är 150 kvm, de som ska bytas är takpappen,läkten och pannorna.

Jag och en kompis böt tak på min förra kåk på 180-190m2 på två dagar. Vindskivor, fotbrädor, all plåt samt hängrännor och stuprör byttes. Finlirade med nockpannor och stuprör ett par kvällar veckan efter. Regnade lite lätt under hela helgen.

Det krävs bra markservice under den helgen. Sambon sa att vi var lite tråkiga på söndagkvällen....

Hej! Låter mycke intressentant, kan jag chatta med dig direkt på någon sätt? Då är de mycke enklare

Bytte för någon sommar sedan min frus mormors tak på den storleken, ungefär 100manntimmar tog det inkl köra bort lite skit (hade dock kontanter för pannorna)

sir_daniel skrev:
Bytte för någon sommar sedan min frus mormors tak på den storleken, ungefär 100manntimmar tog det inkl köra bort lite skit (hade dock kontanter för pannorna)
Hur många var ni som jobbade?

2st 3 några timmar här o där, men totalt la vi tillsammans 100h på det med vindbrädor, dock lejde vi bort plåtarbeten till plåtslagare

Edit tidigare inlägg: skall vara att vi hade container och inte kontanter som det står :)

Bytte allt på mitt tak (160m2) inkl råspont två/tre man i sju dagar.

Vi bytte bara: pannor, läkt, papp och vindbrädor

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.