ceson skrev:
När var testen gjord? och vilken av Bosch maskiner var med. En test som är utförd som ni beskriver och jag inte kan se eftersom jag inte är medlem verkar ju helt tokigt upplagd och måste ju vara helt missvisande.

Jag är hur som helst helnöjd med min maskin men kan hålla med testet om att påsar och filter är inte billigt.
Vad får man ge för en 5pack påsar?
 
trattalask
FredrikR skrev:
Vad får man ge för en 5pack påsar?
Jag gav tidigare i månader 340kr för ett fempack till min CTL26, beställde från Axminster. Kostar runt 450kr i Sverige tror jag.
 
Tobas skrev:
Jag gav tidigare i månader 340kr för ett fempack till min CTL26, beställde från Axminster. Kostar runt 450kr i Sverige tror jag.
Jag köpte en 5pack till 26an förra veckan inför betongbilning.
Ser på fakturan att jag fick betala 333:- (rabatterat).
Är Boschpåsarna dyrare?
 
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
Nu börjar tråden iofs. spåra ut;) och jag har inte direkt kollat efter billigaste pris men tycker att prisbilden låter värre om man ser det styckvis och jag får i Sverige betala mellan 61:- och 185:- för en påse.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Libella och några skenor. Vi får se om det är lösningen på mina vattenpassproblem.
 
ceson skrev:
När var testen gjord? och vilken av Bosch maskiner var med. En test som är utförd som ni beskriver och jag inte kan se eftersom jag inte är medlem verkar ju helt tokigt upplagd och måste ju vara helt missvisande.

Jag är hur som helst helnöjd med min maskin men kan hålla med testet om att påsar och filter är inte billigt.
Klicka på länken jag postade, du behöver inte vara medlem för att läsa ut vilka modeller som testades eller när testet utfördes. Bara klicka bort "free 14 day trial" rutan.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Nu var ju dethär till och med förra veckan, men hoppas ingen tar illa upp!

makitaskruv.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


och eftersom jag bara hade två batterier och två laddare sedan tidigare måste ju förstås dessa utökas också :D

makitabatteri.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


köpte ett sannerligen omfattande lätt begagnat makita-kit med 12 maskiner när jag påbörjade husbygget i höstas, dessa tillskott ökade totala inköpssumman med 50%, men vid ensamarbete med gipsskivor tror jag inte man vill vara utan denna!
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Justerbara hjul till ställningen (tycker jag räknas till verktyg).
 
Är makitalådan till laddare och batterier?
 
En slagskruvdragare, bara kört luftskott men att den inte väger så mycket och skön i handen är första intrycket.
IMAG5653.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
DSC_0393.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny dammsugare fick ja hem idag då min gamla kärscher inte mår riktigt bra längre, fick även lite tvingar och annat smått o gott...
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
DSC_0391.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0387.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0388.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väska till styrskenorna, 2 anteckning/ritningsböcker, då ja aldrig får behålla alla kladdpapper. Sen vart det en ny arbetshörna :)
 
  • DSC_0393.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Festool fan! ? Är du inte nöjd kan du ju konvertera till Bosch istället? ;)
 
  • Gilla
RmK_71 och 1 till
  • Laddar…
Gillar bosh också ;) framförallt deras kap o ger, blåa lådan på sugaren är faktiskt 2 st makita Skruvdragare. :)
 
  • Gilla
jonastroms och 1 till
  • Laddar…
Blev lite impulsköp på tyska Amazon. :surprised:
Skulle egentligen bara ha en slang till Kärcher WD-6P istället för bilvårdskitet.

Skärmavbild 2016-03-18 kl. 09.28.39.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
snowjim och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.