D
Hikvision bulleten vet jag inte. Du får nog kolla runt på Ali.
Använder själv inte bullet pga att de måste monteras högt upp för att undvika sabotagerisken. Kör med DS-2CD2342WD-I istället.
Huison beställer man av Shenzhen Huisun Technology Co., Ltd på Aliexpress
 
Då kör jag nog med några DS-2CD2342WD-I-4mm och några DS-2CD2432F-IW-2.8mm.

Blev även väldigt sugen på Huison Mini IP bullet som PTZ. Har du provat denna?

/Mike
 
D
Nej inte än. Tycker inte bullets är så diskreta. Den ska dock ha riktigt bra zoom vilket gör den intressant om man bor lite mer lantligt.
 
Såg även denna DS-2CD2522FWD-IWS-2.8mm.(Mini Dome)

Någon som provat denna?

/Mike
 
Leahcim skrev:
Såg även denna DS-2CD2522FWD-IWS-2.8mm.(Mini Dome)

Någon som provat denna?

/Mike
Har 4 Mpixel-varianten uppsatt inomhus hemma. Trevlig och hyfsat diskret liten pryl.
 
D
mini dome har dock kass IR jämfört med andra modeller vilket driver upp bruset. Är tänkt att sitta vid dörren, för
ska man filma något mer än 3m bort så ta något annat.
 
Någon som vet varför Hikvision inte har wdr på deras Cube modeller?

/Mike
 
Jag har en undran kring rekommendation av trådlös och utomhusanpassad IP-kamera som lirar med Z-Wave på ett vettigt sätt. Har ni några rekommendationer?

Även om kameran är utomhusanpassad så är väl knappast strömkontakten och kabeln utomhusanpassad? Har ingen möjlighet att dra in kabeln inomhus då den sitter långt ute på tomten. El finns däremot precis intill.
 
D
I princip alla kameror har anslutning för POE över nätverkskabel eller 12V-nätadapter. Det finns inga strömkontakter på kamerorna.

Bästa är att skaffa en POE-switch och dra en cat6 utomhuskabel från http://www.direktronik.se/prod/prod.asp?ProdId=56
 
Har ju ingen möjlighet att dra in kabel inomhus. Finns bara el jag har tillgång till ute, samt wifi.
 
De allra billigaste nätverkskamerorna på ebay är inte PoE, råkade nästan köpa en.

Och alla mina hikvision har kontakt för separat ström, eller hade då jag klippt bort dem.
 
aftersun skrev:
Har ju ingen möjlighet att dra in kabel inomhus. Finns bara el jag har tillgång till ute, samt wifi.
Det ska inte vara något problem, du får bara se till att göra en fuktsäker anslutning till kamerans kablage, och skaffa en ip klassad strömadapter.

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bra tips Peter2400.
Jag tänkte till lite och kom fram till att adaptern kan läggas i en IP-klassad eldosa så klart och så får jag bara komma åt trådarna. Ska inte vara några problem.

Åter till första frågan då som är mycket roligare :)
Rekommendation på trådlös och utomhusanpassad IP-kamera som lirar med Z-Wave på ett vettigt sätt?
 
aftersun skrev:
Bra tips Peter2400.
Jag tänkte till lite och kom fram till att adaptern kan läggas i en IP-klassad eldosa så klart och så får jag bara komma åt trådarna. Ska inte vara några problem.

Åter till första frågan då som är mycket roligare :)
Rekommendation på trådlös och utomhusanpassad IP-kamera som lirar med Z-Wave på ett vettigt sätt?
Specificera, vad vill du göra?
 
Jag vill kunna se feed live i mobil och gärna koppla feeden till min z-wavekontroller fibaro hc2 om det är möjligt. Vore toppen om den under vissa timmar automatiskt kan fotografera vid rörelse.

Jag tittar på Foscam FI9805W och den verkar kunna göra detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.