Svar: X (72 timmar)

Grönsaker, kött, fisk och lite disk, en bra grund i mitt kök.
 
Svaret är: X. 72 timmar.
En KitchPro Sous Vide Slow Cooker är ju exakt vad jag behöver.
Jag som nästan vidbränner tevattnet. ;-)
Så jag kan våga bjuda på mat utan att skämmas.
 
72 timmar är svaret. Det där är min typ av matlagning.

Klarar knappt att koka ris. Slutar bara med att jag glömmer bort att det står nått på spisen och puttrar.
Köpte en riskokare som jag kokar bulgur i. Det blir nästan alltid bränt i botten.
 
X, 72 timmar.

Jag har fått köp förbud av frun trots att alla andra maskiner i köket är hennes..
 
Jag vill bara komplettera det jag redan skrivit med lite tankar kring detta med slowcooking, även om den inte alltid måste vara hela 72 timmar, men det kan ju vara värt att testa.
Detta är naturligtvis inget nytt, utan har förekommit och förekommer i olika kulturer. Man gräver ner köttstycket inlindat i lämpliga blad tillsammans med heta stenar - eller liknande metoder.

Har man begränsad ekonomi, som jag, kan man ändå få möra och smakrika rätter genom långkok på låg värme. Kan alltså rekommenderas oavsett om man vinner eller inte.
Har man denna apparat så blir maten dessutom tillagad på ett energisnålt och säkert sätt. Längtan efter en dylik tilltar, måste medges.
 
X:72 timmar

Absolut nybliven medlem, här för att söka information inför förestående köksrenovering...Och vad kan passa bättre i ett nytt kök än en ny sous vide-maskin? Och kan dessutom komma väl till pass under tiden köket är en byggplats. :)
 
Svaret är: X. 72 timmar.

Min sambo är duktig på många saker men att släppa in henne i köket är inte tänkbart om man vill ha något ätbart. Men med en KitchPro Sous Vide Slow Cooker så kanske även hon kan lyckas. Det skulle ge mig mer tid för renoveringar och dom skulle bli klara fortare. En KitchPro Sous Vide Slow Cooker för hus fridens skull :)
 
72 timmar. Jag behöver den för att laga mat i till min systers 50-årsdag. Då duger inte vidbränd fläskkottlett.
 
Svar: 72 tim.
vill ge denna till min äskade man som älskar att laga mat. Nu kan han till bringa lite tid med mig också in inte bara alla tid i köket.
 
X

Jag ser fram emot perfekt tillagad oxfile att sedan snabbt lägga på grillen! :)
 
Ursäkta men kan inte låta bli, är det något man inte behöver en slowcooker till så är det väl oxfilé?
 
Visst är det så att oxfilé är väldigt tacksam att jobba med. Men jag har hört kollegor talat sig varma om just oxfilé i deras sloow cooker, så det var det första jag kom på när jag skulle skriva motivering.

Men visst, pulled pork, köttfärssås, ägg, etc, etc vore kul att prova också.
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Svaret är X 72h

Mitt i bygget vore det kanon med denna maskin som skulle underlätta för oss att få en härlig middag.:D
 
Svar: X. 72 timmar
Denna vill jag verkligen vinna till vårt nyrenoverade kök! Den skulle göra sig perfekt på köksbänken och jag skulle få tid över att ta tag i vårt nästa renoveringsprojekt här hemma, badrummet!
 
Svar : x 72 H

Ska tydligen bli mycket bra tillagat så skulle vilja prova och se om man lyckas :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.