X är rätt svar.
Känner att jag villhöver ytterligare en pryl att laga mat i, köra köttet i den här och bränna på lite yta på grillen måste bli underbart
 
Rätt svar: X

Jag skulle nyligen briljera för frugans föräldrar och morföräldrar med perfekt stekta oxfilér och en hemmaslungad bearnaise som jag skrytit om. Men det hela slutade i totalt fiasko, köttet blev antingen sönderbrända eller för blodiga, och såsen skar sig så jag fick slänga den och ersätta med en fusksås från kylskåpet. Det blev en tuff törn för självförtroendet, och med en sån här maskin finns kanske chansen att återupprätta min heder om de vågar sig på att bli bjuden på kött igen.
 
Redigerat:
Svaret är 72 timmar (x).

Precis som många andra säkerligen redan svarat (eller kommer att svara), är tiden och orken att stå och laga mat precis efter jobb och dagishämtning, medan barnen springer runt benen på en och skriker, ganska så obefintlig. Lägger man sedan till att man vill hinna få god, nyttig och bra middag innan barnen ska i säng, är ju chansen för en lyckad kväll ännu mindre (såvida man inte har en överenergisk, pensionerad svärmor som inneboende).
Jag är dessutom en så'n som gärna lägger lite extra tid, kärlek och energi i matlagningen. Utan tiden och orken, brukar det istället sluta med snabbmakaroner och köttbullar, pizza eller pyttipanna...
En så'n här manick i köket skulle innebära att jag faktiskt KAN laga mat som jag skulle vilja, eftersom jag kan förbereda middagen på kvällen och ha den färdig lagom till hemkomst dagen därpå. Att matlagningen blir än roligare och resultatet än bättre skadar ju inte heller!
 
Svar 72 timmar

Försökt göra sousvide i ugnen men den är inte tillräckligt exakt. Min sambo har muttrat nåt om inte fler maskiner, men om jag vinner måste det väl vara helt ok ?
 
kontorsråttan
Rätt svar är: X, 72 timmar.

Eftersom jag inte har nån vedspis får man ta till ett sånthärat modernt påhitt, eldriven & grann, nyttig & bra.


(nån gång ska ärligheten vinna.....)
:rolleyes:
 
S
Svar 72timmar
Jag skulle vilja ha en sådan för att överraska min underbara familj på gastronomiska matupplevelser, förhoppningsvis skulle denna kunna hjälpa till med det.
 
Svar: X 72 h

Det perfekta redskapet för en nattarbetare som inte har krafter till att bjuda familjen på en finmiddag. Denna hade kunna fixa biffen åt mig, bokstavligt 😆
 
Hej,

Svaret är X 72 timmar.

Hur har jag missat detta? Jag har naturligtvis hört om slow cookers förrut men det har liksom inte fastnat. Jag håller just nu på att återuppliva mitt gamla intresse att laga (god) mat! Och så sringer man på denna tävling! Hjälp mig att få en flygande re-start i mitt matlagande...inga fler sega biffar här inte :)
Christian
 
Svar: x 72h

Jag känner att jag under de senaste åren har stagnerat vad gäller utveckling i köket. Det blir lätt samma mat alldeles för ofta. Kanske kan en sådan här apparat få mig att gå lite nya vägar vad gäller matlagningen?

/C
 
Svar: X 72h

Just hemkommen med en 7 dagar gammal bebis behöver vi nog all hjälp vi kan få för att även mamma och pappa ska få i sig någon mat mellan matning, tröst och blöjbyten. Med en slowcooker skulle vi kunna njuta av god mat med minimal ansträngning!
 
För en matälskande person som alltid planerar sin matlagning i god tid men inte tycker om att lägga ner så mycket tid i köket är dessa apparater perfekta. Jag har bara en men behöver en till stugan också.

72 timmar är den maximala timerinställningen, alltså X.
 
Svar: 72 h

Jag är bortskämd med viltkött eftersom jag har både en far och en bror som jagar och har alltid en del stekar och fina köttbitar i frysen. Tyvärr tar de en stund att laga till vilket gör att vi äter det för sällan. Med en slow cooker som sköter sig själv och som går att ställa på många timmar så kan vi äta det goda köttet vilken dag i veckan som helst! Perfekt! Hoppas jag får testa.
 
Svar X

Motivering: Vore kul att få ta in en ny maskin i köket (alternativt ge frun en ny maskin) utan att få skäll för att jag lagt pengarna på något som inte är livsnödvändigt
 
Svar: X 72h

Som ensamstående pappa jag nyss har blitt där mat och livspussel inte gick ihop.
Jag fick sluta arbeta för att få detta gå ihop med tider o annat skrot...
Mat är kul att laga men tar tid så jag inte hinner laga färgen i taket som börjat flaga.
Har man barnen näst intill 100% så behöver man hjälp i köket!
 
Svar:X
Vi skulle gärna vilja höja kvaliteten på vår matlagning upp till oanade höjder..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.