Xtruder det som JASET skriver stämmer.
 
steve5432 skrev:
Kul med mycket bilder!

Ovanliga fönster, har bara sett sådana i lägenheter innan, där man inte vill fönstren ska kunna öppnas utåt pga fallrisken (antar jag)?
...
/S
Det är säkert polska fönster av kontinentalt snitt. Så kallade Dreh/Kipp, Tilt and Turn.
Sådana har jag med och det funkar alldeles utmärkt!

Även om man har ett envåningshus med fallhöjd en meter :)
 
Älvsbyhus använder polarfönster där standardfönstren är sidohängda och öppnar inåt, som tillval finns vridfönster. Om man har 1+1/2plans hus får man av utrymningsskäl inte vridfönstren på övervåningen, så där är det enbart sidohängda.
 
Nä dom är svenska från polarfönster, väljer man utåtgående fönster med aluminium klädd utsida kommer dom från finska skaala och altandörrarna från finsnickeri.nu
 
Redigerat:
Byggde själv Älvsbyns Ägir förra året, allt har varit kanon. Bor i Skåne gjorde av med 1220 kWh januari månad med allt värme och hushållsel.
 
  • Gilla
GIX
  • Laddar…
Lite bilder från nu på morgonen.
Stora badrummet


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tittar ut från allrummet mot huset som jag bor i nu

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hallen sett från vardagsrummet

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tycker den nya dörren är ett klart lyft jämfört med den som var tidigare.

Har ni valt fasta eller lösa garderober?
 
Ja jag gillar denna dörr mer än den gammla. Vi har fasta garderober men jag har bett dem att ta bort den i hallen, kanske ska be dem att skruva loss alla garderober så man får lite handlingsfrihet om det är möjligt
 
GIX skrev:
Är det någon som vet om jag kan använda pannan för att värma poolen som är 4x8m?
Jag skulle tro att det är svårt att värma någonting annat än själva huset med en frånluftsvärmepump då värmen tas från ventilationsluften och den är ju begränsad. Dock så värmer man ju poolen endast på sommaren (antar jag) och då finns det ju inget/lite behov att värma huset.

Mer kommentarer från andra vore intressant då jag också har F750 och skulle kunna tänka mig pool i framtiden.
 
  • Gilla
GIX
  • Laddar…
Allrummet och två sovrum.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad roligt att se alla bilder, mer sånt! Vi tittade på Regin när vi skulle bygga, gillade verkligen planlösningen men valde bort det då det var en del annat som inte passade oss.
 
Mitt o gummans sovrum.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.