image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Forsmark91 och 15 till
  • Laddar…
Hehe... Ja vad skall man säga, jag beklagar.
 
Tokigt, han måste alltså lossa en-två skruvar för att lyfta av dörren eller?
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Ja, de byggde fast dörren med blandaren. Något måste demonteras för kunna få en dörrfunktion.

Inte mina hantverkare, som tur är, men fick bilden via fb. Tyckte den var så kul att jag blev tvungen att dela den med er.
Till saken hör att det har strulat från start med dessa hantverkare, där detta är det senaste kapitlet.

Hoppas att jag kan få tillåtelse att skriva hantverkarens namn när allt är klart.
 
  • Gilla
Gornor Ulragh
  • Laddar…
Haha, du måste posta den bilden i byggblooper tråden. Denna är ju i klass med vem-det-nu-var som drog stuprören genom stegen i mörkret :D
 
Man blir ju mörkrädd! Behöver ju knappast vara hantverkare för att se att det där inte stämmer... :S
 
I det här fallet ser det ut att vara rörkrökaren som klantat.
 
Visst är det så, Ganador325. Vet faktiskt inte vad som är höna och ägget här, men den som satt dit den sista delen måste ju sett att det inte funkade ... Men ändå låter man det sitta kvar, går därifrån och hoppas att ingen märker nått, eller vadå?!
 
PeterStrandberg skrev:
Tokigt, han måste alltså lossa en-två skruvar för att lyfta av dörren eller?
Nja, Skruvarna i duschdörren monteras från insidan, så blandare och dusch måste monteras ned för att dörren ska gå att öppna och sen montera tillbaka blandare och dusch.
Alltså måste dörren suttit där innan blandaren kom på plats.

Men förbannat roligt är det :D
Såg något liknande, fast då var det dörren till en liten gäst-toalett som stått öppen när stolen monterades, gick inte o stänga sen, bara att montera bort stolen igen.
 
  • Gilla
PG Lindgren
  • Laddar…
Men dörren måste ju ha varit i vägen när blandaren monterades? Har rörkrökaren inte fått betalt?
 
  • Gilla
PG Lindgren
  • Laddar…
Våra klåpare satte ena duschdörren upp och ner och med fel sida ut(trots tydliga klisterlappar). Hade jag inte kommit vem vid rätt tillfällen hade de dessutom lyckats lägga golv ovanpå golvvärme utan ångspärr och sannolikt rivit ovanvåningen med 10 ton flytspackel. Dessutom fick vi specialbeställa extra tjocka lister eftersom de på vissa ställen lämnade 3 cm till väggen....
 
  • Gilla
PG Lindgren
  • Laddar…
Van är det som händer i Sverige. Har de ingen heder. Verkar ju inte som man törs lämna bort något utan det är bättre att försöka göra de själv.
 
  • Gilla
Henrik_75
  • Laddar…
M
Thronborg skrev:
Van är det som händer i Sverige. Har de ingen heder. Verkar ju inte som man törs lämna bort något utan det är bättre att försöka göra de själv.
Du kommer väl själv ihåg hur det var i skolan, de som gick hantverksutbildningar på gymnasiet var inte precis de med högst betyg och skarpast hjärna. Snarast de som knappt orkade släpa sig till skolan öht. Vad är sannolikheten att de plötsligt skulle fått Lidnerska knäppen senare i livet?
 
  • Gilla
Adam F och 4 till
  • Laddar…
harry73
mnils skrev:
Du kommer väl själv ihåg hur det var i skolan, de som gick hantverksutbildningar på gymnasiet var inte precis de med högst betyg och skarpast hjärna. Snarast de som knappt orkade släpa sig till skolan öht. Vad är sannolikheten att de plötsligt skulle fått Lidnerska knäppen senare i livet?
Säg det till din hantverkare nästa gång hen kommer på besök. Då blir det säkert fler kula bilder i byggbloobertråden.;)

I restaurangen bråkar man inte heller med dom som kan spotta i maten :)
 
  • Gilla
kiwimannen och 2 till
  • Laddar…
Som elektriker så benämner jag vissa delar som en "oh shit pryl". Det är delar som man kan hitta på arbetsbänken och som skulle ha trätts på kabeln innan, och som inte går att trä på när halva kontakten sitter fast på kabeländen...

Detta var en stor oh shitpryl
 
  • Gilla
findus42 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.