Min lilltjej fyller snart 2 med och det är ju minst sagt en underbar tid :D
 
Nu har jag fått tummen ur och sträckläst hela din tråd. En känsla som är genomgående från sida 1 till slutet är mysigt! Mysigt projekt, mysiga bilder och arbetsmoment. Helt klart värt sitt smultronställe namn!

Undrar nu bara när ni kränger lägenheten och skapar en tråd, "snart 30 år, har erfarenhet och ska bygga lösvirkeshus!" :)
Gött jobbat!
 
Goteborg skrev:
Nu har jag fått tummen ur och sträckläst hela din tråd. En känsla som är genomgående från sida 1 till slutet är mysigt! Mysigt projekt, mysiga bilder och arbetsmoment. Helt klart värt sitt smultronställe namn!

Undrar nu bara när ni kränger lägenheten och skapar en tråd, "snart 30 år, har erfarenhet och ska bygga lösvirkeshus!" :)
Gött jobbat!
Erfarenheten från att bygga en stuga är enkel; jag kommer aldrig i mitt liv bygga ett hus :D Tack för de vänliga orden! Det är alltid lika upplyftande med positiva tillrop :)
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Wow, vilket tråd, vilken stuga och vilka roliga lösningar! Hoppas ni får många sköna år i den nu!

Är det många som tryckt på knappen på dass då? :D
 
Har du kvar stugan?
 
Självklart :) Har precis i dagarna dragit in el så att vi kan ha ett GSM-styrt element. Min dotter som hunnit fylla 3,5år tjatade så mycket att hon ville vara i stugan så för hennes skull :)
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Skönt då kan du ha varmvatten också antingen vi vattenkokare eller liten beredare /genomströmningsberedare :)
 
Ska det vara såhär? Går tiden lika fort för alla? Nyss var jag ju 22år och särbo.. Nu tvåbarnsfar, sambo (ska väl gifta oss någon gång...) med röd villa, Volvo och staket :screwy:

Har ni något tips på hur man får tiden att inte gå så fort?

Vi har i alla fall haft en pappadag i stugan utan lillasyster och mamma. Utan att veta om det så var det nog för dessa dagar stugan byggdes :) Bättre blir det inte!
DSC_0691.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_0695.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Glad påsk!
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Tips på att få tiden att sakta ner finns nog inte, fortsätt att göra som du redan gör, det är det som är livskvalité. Dina barn kommer förhoppningsvis att komma ihåg dessa stunder du/ni har med dem, det gäller att ta sig tid, även om det är svårt ibland, och bara vara! Glad påsk på er alla!
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
D09
Chrissofsweden skrev:
Ska det vara såhär? Går tiden lika fort för alla? Nyss var jag ju 22år och särbo.. Nu tvåbarnsfar, sambo (ska väl gifta oss någon gång...) med röd villa, Volvo och staket :screwy:

Har ni något tips på hur man får tiden att inte gå så fort?

Vi har i alla fall haft en pappadag i stugan utan lillasyster och mamma. Utan att veta om det så var det nog för dessa dagar stugan byggdes :) Bättre blir det inte!
[bild]
[bild]


Glad påsk!
Ha ha känner igen mig

Tips

Ta inte på dig för mycket jobb dvs

Du behöver inte vara engagerad i fritidsförening, vägföreningen, skolpappa, brukarrådsrepresentant, gymma 27 ggr i veckan, vara med i hemvärnet, driva företag på nätterna..

Fokusera på familj, hus och försök hinna med nuet 👍🏼

Tiden går jävligt fort och snart har ungarna flyttat ut och vill att du ska bygga deras hus med.. Fast de säger det inte rakt ut 😬
 
Chrissofsweden skrev:
Ska det vara såhär? Går tiden lika fort för alla? Nyss var jag ju 22år och särbo.. Nu tvåbarnsfar, sambo (ska väl gifta oss någon gång...) med röd villa, Volvo och staket :screwy:

Har ni något tips på hur man får tiden att inte gå så fort?

Vi har i alla fall haft en pappadag i stugan utan lillasyster och mamma. Utan att veta om det så var det nog för dessa dagar stugan byggdes :) Bättre blir det inte!
..
Glad påsk!
Så mysigt !!
Precis sådana stunder man vill ha i sin stuga :)
Och tiden går som du säger väldigt fort, känner igen mig i det där - gäller att ta tillvara på dagarna bara :)

Känner också igen mig i att inte vilja bygga ett helt hus när man väl har byggt en stuga :D

/K
 
Har du kvar stugan på 5 pers? :)
 
Redigerat:
A Andy78 skrev:
Har du kvar stugan på 5 pers? :)
O ja! Jag har någon vision om, när barnen blivit något år äldre och huset är färdigrenoverat, att gå all in på stugan igen. Riva ner en hel del och börja om lite grann. Bygga gammalt helt enkelt. Hyvla egna lister, golv, bygga in solcellsdelen annorlunda, egen dörr, bondsågad trall, trätak mm.

Vore kul att ha det som projekt :)
 
A Andy78 skrev:
Har du kvar stugan på 5 pers? :)
Stugan ska barnen få, det har jag bestämt sen dagen Elina föddes :) Gäller bara att skapa så bra minnen från den att de vill ha den.
 
A Andy78 skrev:
Har du kvar stugan på 5 pers? :)
Härligt avslut sista dagen på semestern :love:
 
  • TV-skärm som visar startskärmen för spelet Super Mario Galaxy i ett rum med träväggar och en vedkorg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två barn ler framför trävägg, ett i orange morgonrock och det andra i lila, båda barfota.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Barn i luvtröja lagar pannkakor på spis i ett hemmakök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Wirre740 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.