Beror på att SPC firmware tidigare än 3.6 (du har troligtvis 3.4.5) använder SSL V3 som inte längre accepteras av moderna webbläsare. Går att "patcha" detta i webbläsaren, men enklast för dig är så länge att slå av ssl i SPC-panelen (via MAP) och surfa in på http:/SPC_IP. Som användare ger du Engineer och som lösen 1111 eller 9999.
Sen bör du uppgradera till 3.6.6 så snabbt som möjligt så slipper du SSL-bekymret.
 
Ni är duktiga.

Två frågor.
1. Vart hittar jag ssl i SPC panelen?
2. Hur uppgraderar jag till 3.6.6 och vart hittar jag den uppdateringen?
 
Lurade dig att du kunde stänga av SSL i MAP:en,. Verkar tyvärr inte som det är möjligt. Då får du istället ge dig på att patcha din Webbläsare.
Bifogar Siemens/Vanderbilts instruktion hur du går tillväga.

För FW3.6,6 så kan jag PM:a dig en länk.
 
  • Gilla
llehs
  • Laddar…
Hej,

Lite grundläggande frågor runt SPC.
- Bor i en 2-plans villa, kör man allt som en AREA eller finns det fördelar med 2?
- Kör ni fler användare än admin(Engeneer) och User1, User2? Eller vilken användare har ni mot SPCConnect och panelen?
- För att skapa skalskydd på natten så exkluderar man bara dem under sensorn och attribut (Exclude A / B)?
- Hur styrs vilka utgångar som skall triggas vid larm?
 
Kör allt på samma område, om du inte vill köra ex garaget separat, för att kunna larma detta separat. Jag ser ingen anledning att kunna larma bara övervåningen.
Jag har lagt brandlarmet i ett eget område, för att alltid ha det igång, men i nya firmware behövs inte det. Jag har en användare per Tag. Smidigt att ha en "blomvattnar-tag", men oftast larmar jag med kod.
Stämmer ang skalskydd. Byt till svenska, det är en bra översättning.
 
RilleRock
KristianO skrev:
Hej,

Lite grundläggande frågor runt SPC.
- Bor i en 2-plans villa, kör man allt som en AREA eller finns det fördelar med 2?
- Kör ni fler användare än admin(Engeneer) och User1, User2? Eller vilken användare har ni mot SPCConnect och panelen?
- För att skapa skalskydd på natten så exkluderar man bara dem under sensorn och attribut (Exclude A / B)?
- Hur styrs vilka utgångar som skall triggas vid larm?
Hej Kristian.

Till att börja med så ändra till svensk text när du loggar in i webgränsnittet eller i PRO det blir lite lättare då.

Fördelar med riktiga larmområden är bla att du kan tidsstyra dem via kalender till eller från eller både och.
Det är den vanligaste funktionen man har nytta av.

Fördelen med fler användare kan vara att du styr vad användaren kan göra.
Tex en tillfällig hantverkarkod har bara rätt att larma på.
1 varsin till barnen så kan man se vem som kommit hem larmat av eller på tex.

För att lösa skalskydd använder man precis som du skriver deltillkoppling A och B som man sedan byter namn på till Skalskydd eller kanske Sova.
I deltillkoppling kan man även ändra att knytna in/utpassersektioner blir direktlarmade så man inte får fördröjning på garagedörren om man har tex inpasseringen där likaså huvudentrén.

Vilka utgångar som skall triggas beror på vilken Utgångstyp du knyter till utgången.
De har ju olika karaktärer.
 
RilleRock
KristianO skrev:
Vilken användare har ni mot SPCConnect och panelen?
En tanke.
Så fort man har knutit en användare till SPC appen som har behörighet att frånkoppla bör man i mitt tycke tillåta "secure login" på Spcconnect.com.
Vilket innebär att vid korrekt inloggning skickas ett engångslösenord till din mail som måste slås in för att komma vidare.

För man behöver inte logga in i central för att frånkoppla då behörigheten följer användarens tillval och kan då tex till/från, läsa logg direkt från SPCconnect.
 
Tack!

Precis som du skriver så är en av sakerna jag söker hur man vid fullt tillkopplat larm vill ha fördröjning på Entren med tex 30s för avlarmning men vid Del Larm A/B så skall larmet gå direkt.
 
Redigerat:
Om larmet triggas så är något fel. Antingen har du kopplat till fel ingång eller satt fel ingång till används ej eller missat att spara konfigurationen. Dubbelkolla!
 
Tack Fredrik! Verkar funka nu, vet dock inte varför. :)

Finns det någon funktion för "barn-larm", typ att det plingar när någon öppnar ytterdörren trots att larm inte är aktivt?
 
Du kan sätta sektionen med attribut ding-dong, då tror jag du får ett pling i sirenen när dörren öppnas.
 
fredrik.johansson skrev:
Du kan sätta sektionen med attribut ding-dong, då tror jag du får ett pling i sirenen när dörren öppnas.
Korrekt men det låter inte sirenen utan i MAP :)
 
Är det fler än jag som har haft problem med SPCConnect idag?
Appen har inte funkat, fått ett antal ATS Up mail (men inga down) och det gick inte att logga in på siten.
Nu verkar det dock fungera igen.

Allt annat relaterat till Internet hos mig har funkat utan problem
 
RilleRock
Kingen99Kingen skrev:
Korrekt men det låter inte sirenen utan i MAP :)
Beror ju på om sirenen har utgångstyp Ding dong :)
 
  • Gilla
Kingen99Kingen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.