B
Ingen behörighet behövs, dock är det alternativet med "fria utryckningar" som kräver att en larmfirma gjort delar eller i alla fall gör beställningen för larmfirman.
 
RilleRock
user7 skrev:
Hej,
Finns det något annat sätt att lösa det, kan en installatör gå igenom och godkänna installationen i efterhand?
Oftast kräver larmcentralen att det är en installatör godkänd av vald larmcentral som skickar in installatörsunderlaget med de uppgifter larmcentralen kräver samt provar av anläggningen till larmcentralen.

Larmcentralerna har sitt regelverk att följa och vill samtidigt minimera antalet falsklarm och övrigt som kommer in på larmbordet som inte hör hemma där.

Som svar på din fråga jag citerade så hör runt till en larmfirma som är kunnig på SPC i ditt närområde så löser de det åt dig.
 
Har försökt att förstå de tidigare 69 sidorna hur jag skall kunna uppdatera programvaran i larmet...fastnar hela tiden på denna lilla irriterande felmeddelande:mad:
Skärmklipp.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Svaren som finns hjälper tyvärr inte mig, har suttit och provat alla möjliga och omöjliga sätt, hittar inte hur jag skall kunna byta i MAP till admin eller är det i PRO?
 
Magnus fixare skrev:
Har försökt att förstå de tidigare 69 sidorna hur jag skall kunna uppdatera programvaran i larmet...fastnar hela tiden på denna lilla irriterande felmeddelande:mad:
[bild]

Svaren som finns hjälper tyvärr inte mig, har suttit och provat alla möjliga och omöjliga sätt, hittar inte hur jag skall kunna byta i MAP till admin eller är det i PRO?


Tjabba magnus såhär gör du,

Du måste tillåta Tillverkarläge i mapp
men först logga ut som installatör om du nu är inloggad som det och logga in som admin.
och sen går du in under bevilja åtkomst och aktivera tillverkarläge så funkar det kanon
//Marcus
 
Tack!
Men jag gjorde en återställning av larmcentralen och efter det har jag inte lyckats koppla upp mig vi TCP/IP.
Skärmklipp.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har ändrat lösenordet i MAP till 1111, i SPC PRO till 1111,installatörs id till 1111, öpnnat i MAP för SPC PRO över IP m.m. men inget biter. Har inte råkat ut för det här tigare.
Enda positiva med detta är jag har lyckats skapa en användare som har manufacturering...
En annan fråga är hur får jag svenska i MAP, finns bara att välja på Engelska, Fransk och Tyska?
 
Magnus fixare skrev:
Tack!
Men jag gjorde en återställning av larmcentralen och efter det har jag inte lyckats koppla upp mig vi TCP/IP.
[bild]
Har ändrat lösenordet i MAP till 1111, i SPC PRO till 1111,installatörs id till 1111, öpnnat i MAP för SPC PRO över IP m.m. men inget biter. Har inte råkat ut för det här tigare.
Enda positiva med detta är jag har lyckats skapa en användare som har manufacturering...
En annan fråga är hur får jag svenska i MAP, finns bara att välja på Engelska, Fransk och Tyska?
Du ändrar språket i installatörs läge
Konfigurationsystem-Språk-svenska. Kan vara så att språkfilen ligger I PRO med och att du måste köra över den därifrån innan du får upp den i mapen

Eventuellt måste du in i menyn som vanlig administratör, Meny - Bevilja åtkomst - Tillåt installatör, innan du kan logga in som Engineer kan hända att det försvunnit nu när du gjorde en återställning. Viktigt med Stort E på Engineer också
 
Redigerat:
Nu blir jag lite snurrig :confused:, Loggar in som admin - grant access - allow engineer (finns även allow manufact.) men jag kan allt är med versaler. Försökte lägga upp en användare Engineer men det gick inte, åkte ut när jag skulle pinkoden...
Får fortfarande samma felmeddelande när jag försöker ansluta, det här har funkade av sig själv när jag kopplade in mig men då hade jag ingen MAP uppkopplad. Skalla jag koppla bort MAP och göra en ny stor reset?
 
Du ska "allow manufa..." för att kunna uppgradera firmware. Engineer kan du inte lägga till, den finns alltid där.

Lyckas du få mappen att visa "activated"?, minns att det inte var helt logiskt vilken knapp man skulle använda, men kan inte testa nu.
 
RilleRock
Magnus fixare skrev:
Nu blir jag lite snurrig :confused:, Loggar in som admin - grant access - allow engineer (finns även allow manufact.) men jag kan allt är med versaler. Försökte lägga upp en användare Engineer men det gick inte, åkte ut när jag skulle pinkoden...
Får fortfarande samma felmeddelande när jag försöker ansluta, det här har funkade av sig själv när jag kopplade in mig men då hade jag ingen MAP uppkopplad. Skalla jag koppla bort MAP och göra en ny stor reset?
Oavsett låt map vara kvar.
Har du uppgraderat centralen eller inte?

Iomed 3.6.6 har Vanderbilt ändrat om default lösen från siemens till password för att logga in i centralen från PRO.
Jag har senaste 3.6.6 och har fortfarande siemens dock.
Så titta om något av lösenorden hjälper.

Starta PRO logga in som vanligt med dina 1111.
(Välj svenska flaggan innan du loggar in om du inte gjort det redan).

Högerklicka på din installation och välj "redigera installationsinfo".
password.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Som jag ser det finns det inget sätt att med externa villkor kunna styra passagekontroll via SPC, stämmer det? Hade varit guld att kunna villkora accessen logiskt mot exempelvis mapping gates...
 
RilleRock
phl skrev:
Som jag ser det finns det inget sätt att med externa villkor kunna styra passagekontroll via SPC, stämmer det? Hade varit guld att kunna villkora accessen logiskt mot exempelvis mapping gates...
Vad exakt vill du göra/skall hända?

Sen så är de inte inte ett passagesystem utan dörrkontroll.
Just för att inte bli en konkurrent till deras "riktiga" passagesystem Entro samt Omnis.
 
Nej det är sant, det är ju uppenbart att det inte är ett komplett passagesystem om man jämför med de riktiga system jag varit i kontakt med.

Det är lite blandat, men som exempelv skulle jag kunna vilja öppna en av dörrarna med endast PIN när larmet är avslaget AND givet schema.

Labbade lite med en Axis A1001:a men även den var ju rätt rudimentär i sitt grundutförande och måste kompletteras med egen mjukvara för att få till det jag önskar.
 
Hej! Hur gör jag för att komma åt webservern med en korskopplad kabel till en spc 5330?
Har anslutit kabeln till ethernet utgången på kretskortet och andra sidan till min macbook pro.
Ska jag välja dhcp i manöverpaneln? och vad ska jag skriva in i min webläsare?

Kan tilläggas att jag har en router hemma med wifi. Den har ip adress 192.168.0.100


Tacksam för svar!
 
Välj statisk ip i panelen, ex 192.168.0.50, subnät/nätmask 255.255.255.0 och gateway 192.168.0.100
Sen skriver du https://192.168.0.50/ i webbläsaren.
Sen kan man finlira med DHCP och låst ip till mac-adress, men få det att fungera först.

Såg att du tänkte koppla den direkt till datorn, då kommer du få lite problem om du inte ger datorn statisk adress också. Ex vis 192.168.0.55.
Du kommer inte att kunna använda appen heller. Koppla den till routern istället med en vanlig kabel.
 
Redigerat:
Står såhär när jag skriver in i webläsarn.

SSL-anslutningsfel

ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

Dölj detaljerad information
Det går inte att upprätta en säker anslutning till servern. Det kan bero på ett problem med servern eller så kan det behövas ett klientautentiseringscertifikat som du inte har.


Skrev först in det du sa i installatörsläge i panelen/ kommunikation/ ethernet-port/ ethernet, (dns server behövs ej?)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.