login.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
gol skrev:
[bild]
Tack Göran.

Mvh En halv bind.....
 
Har ett problem som jag inte får rätt på. Jag har två tillkoplingar: Tillkoppling och Hemmatillkoppling (skalskydd). När jag kör utan område kan jag Hemmatillkoppla och få en nedräkning så att vi kan gå ut och en när vi ska gå in. Men när jag nu försöker lägga till fler Område funkar det inte längre. Någon som har en lösning på detta problem.

//Leif
 
Efter att jag tagit bort en användare (med en viss PIN-kod) lyckas jag inte lägga till ny användare med samma PIN som den borttagna användaren hade.

Finns det något sätt att återanvända PIN koder från borttagna användare?

Det känns som en begränsning att en PIN-kod är unik för alltid och aldrig kan återanvändas (trots att PIN-koden inte finns kopplad till någon användare för tillfället).
 
RilleRock
Hulken71 skrev:
Har ett problem som jag inte får rätt på. Jag har två tillkoplingar: Tillkoppling och Hemmatillkoppling (skalskydd). När jag kör utan område kan jag Hemmatillkoppla och få en nedräkning så att vi kan gå ut och en när vi ska gå in. Men när jag nu försöker lägga till fler Område funkar det inte längre. Någon som har en lösning på detta problem.

//Leif
Nu antar jag att du menar "Deltillkoppling"?
Det ändrar du nu istället under resp larmområde för tex din hemmatillkopping kan ju innefatta sektioner från flera larmområden.

Områden>>Redigera>>Alternativ för Deltillkoppling>>Deltillkoppling tidsinställd
Aktivera för att använda in-/utgångstimern för deltillkoppling
Tiden följer sitt larmområde.

Gäller det ett vanligt larmområde
Områden>>Redigera>>Tillkopplingstillstånd

Och som tips hade jag kryssat i
Områden>>Redigera>>Alternativ för Deltillkoppling>>Deltillkoppling, in-/utpassering
Ändra In/Utpasseringssektioner till Larmsektioner i Deltillkopplingsläge.
För när skalskydd är på så vill man inte att inpasseringstimer skall starta på entredörr utan larma direkt.
 
RilleRock
foogy skrev:
Efter att jag tagit bort en användare (med en viss PIN-kod) lyckas jag inte lägga till ny användare med samma PIN som den borttagna användaren hade.

Finns det något sätt att återanvända PIN koder från borttagna användare?

Det känns som en begränsning att en PIN-kod är unik för alltid och aldrig kan återanvändas (trots att PIN-koden inte finns kopplad till någon användare för tillfället).
Står det Ogiltlig PIN-kod?

Finns inga såna begränsningar så du måste ha en befintlig användare med samma PIN redan.

Pröva att lägga till en ny användare med en ny unik kod, radera och lägg in den igen med samma PIN..
 
RilleRock skrev:
Står det Ogiltlig PIN-kod?

Finns inga såna begränsningar så du måste ha en befintlig användare med samma PIN redan.

Pröva att lägga till en ny användare med en ny unik kod, radera och lägg in den igen med samma PIN..
Användaren med den PIN jag vill använda måste vara "dold" på något sätt.
Jag har testat att ta bort alla användare som finns synliga när man är inloggad som "Engineer" och skapat dem på nytt. Men just den PIN jag vill använda ger mig Ogiltlig PIN-kod.
Sen testade jag att spara en systemkonfigurationsfil för att sen göra en fabriksåterställning. Efter det funkade det fint att skapa ny användare med den PIN jag vill använda. Nu vill jag inte göra om all konfigurering jag gjort så jag laddade upp min systemkonfig igen. Då kunde jag åter igen inte skapa användare med just den PIN koden.
Det ska tilläggas att PIN-koden inte är något i stil med 1234 eller 0000 utan snarare av slumpmässig karaktär.
 
RilleRock
foogy skrev:
Användaren med den PIN jag vill använda måste vara "dold" på något sätt.
Jag har testat att ta bort alla användare som finns synliga när man är inloggad som "Engineer" och skapat dem på nytt. Men just den PIN jag vill använda ger mig Ogiltlig PIN-kod.
Sen testade jag att spara en systemkonfigurationsfil för att sen göra en fabriksåterställning. Efter det funkade det fint att skapa ny användare med den PIN jag vill använda. Nu vill jag inte göra om all konfigurering jag gjort så jag laddade upp min systemkonfig igen. Då kunde jag åter igen inte skapa användare med just den PIN koden.
Det ska tilläggas att PIN-koden inte är något i stil med 1234 eller 0000 utan snarare av slumpmässig karaktär.
Då har den filen blivit korrupt på något sätt.
Testa att göra en mjukreset under Fil>>Återställ>>System Återstart

Hjälper inte det så har du inte så mycket val tyvärr.
 
RilleRock skrev:
Nu antar jag att du menar "Deltillkoppling"?
Det ändrar du nu istället under resp larmområde för tex din hemmatillkopping kan ju innefatta sektioner från flera larmområden.

Områden>>Redigera>>Alternativ för Deltillkoppling>>Deltillkoppling tidsinställd
Aktivera för att använda in-/utgångstimern för deltillkoppling
Tiden följer sitt larmområde.

Gäller det ett vanligt larmområde
Områden>>Redigera>>Tillkopplingstillstånd

Och som tips hade jag kryssat i
Områden>>Redigera>>Alternativ för Deltillkoppling>>Deltillkoppling, in-/utpassering
Ändra In/Utpasseringssektioner till Larmsektioner i Deltillkopplingsläge.
För när skalskydd är på så vill man inte att inpasseringstimer skall starta på entredörr utan larma direkt.
Hej RilleRock.
Jag trodde oxå att det skulle vara så som du skrev men får inte det att funka.
Jag får inpasseringstid men ingen utgångstid.
2015-12-14.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
RilleRock
Hulken71 skrev:
Hej RilleRock.
Jag trodde oxå att det skulle vara så som du skrev men får inte det att funka.
Jag får inpasseringstid men ingen utgångstid.
Detta funkar bättre, testa precis Men.
Fungerar bara via map och inte via web eller app då de direkttillkopplar.

Konfiguration>>Hårdvara>>Xbus>>Manöverpaneler>>Aukustiska indikeringar>>
Deltillkopplingssummer = Aktiverad vid ljudande utpasseringstimer under Deltillkoppling.
 
RilleRock skrev:
Du tänker helt rätt och förutom det som skrivits så till utomhussiren dra en cat5 datakabel.
Vid infälld mk hade jag dragit 2 separata ekkx för ev framtida vibrationsdetektor.

Hade du tänkt köra med en strömkrävande utesiren så köp en som drivs av ett batteri där endast CA underhållsladdar sirenen typ TL-10 alt TL-30 med blixtljus.
Tack, har varit och pratar med elektrikern, du menar både EKKX och Cat5 till siren alltså?

Blev en helt separat kabel för framtida vibrationsdetektor också.
 
RilleRock
user7 skrev:
Tack, har varit och pratar med elektrikern, du menar både EKKX och Cat5 till siren alltså?

Blev en helt separat kabel för framtida vibrationsdetektor också.
Det räcker med 1 datakabel för yttre siren.
Drar man bara 1 ekkx 1*4*0,5 så räcker inte paren till att underhållsladda batteriet, styra siren/blixt samt sabotageskyddet.
 
RilleRock skrev:
Detta funkar bättre, testa precis Men.
Fungerar bara via map och inte via web eller app då de direkttillkopplar.

Konfiguration>>Hårdvara>>Xbus>>Manöverpaneler>>Aukustiska indikeringar>>
Deltillkopplingssummer = Aktiverad vid ljudande utpasseringstimer under Deltillkoppling.
Tack för hjälpen nu funkar områden perfekt. Jag valde att inte ha summer ljud på Deltillkoppling för att lättare skilja på full Tillkoppling och Deltilkoppling.
 
RilleRock skrev:
Nu antar jag att du menar "Deltillkoppling"?
Det ändrar du nu istället under resp larmområde för tex din hemmatillkopping kan ju innefatta sektioner från flera larmområden.

Områden>>Redigera>>Alternativ för Deltillkoppling>>Deltillkoppling tidsinställd
Aktivera för att använda in-/utgångstimern för deltillkoppling
Tiden följer sitt larmområde.

Gäller det ett vanligt larmområde
Områden>>Redigera>>Tillkopplingstillstånd

Och som tips hade jag kryssat i
Områden>>Redigera>>Alternativ för Deltillkoppling>>Deltillkoppling, in-/utpassering
Ändra In/Utpasseringssektioner till Larmsektioner i Deltillkopplingsläge.
För när skalskydd är på så vill man inte att inpasseringstimer skall starta på entredörr utan larma direkt.
Jag vill ha inpasseringstid även på skalskyddet för annars går larmet på när tonåringarna kommer hem mitt i natten.:(
 
foogy skrev:
Användaren med den PIN jag vill använda måste vara "dold" på något sätt.
Jag har testat att ta bort alla användare som finns synliga när man är inloggad som "Engineer" och skapat dem på nytt. Men just den PIN jag vill använda ger mig Ogiltlig PIN-kod.
Sen testade jag att spara en systemkonfigurationsfil för att sen göra en fabriksåterställning. Efter det funkade det fint att skapa ny användare med den PIN jag vill använda. Nu vill jag inte göra om all konfigurering jag gjort så jag laddade upp min systemkonfig igen. Då kunde jag åter igen inte skapa användare med just den PIN koden.
Det ska tilläggas att PIN-koden inte är något i stil med 1234 eller 0000 utan snarare av slumpmässig karaktär.
Hej! det kan vara hotkoden som ställer till det..från manualen, har case när systemet tar höjd på nåt sätt.
//Goerana
.................................................................................
Hotkoder
Den sista koden inom varje antal siffror, dvs. för en 4.siffrig kod skulle den vara 9999, en hotkod är inte tillåten på denna användarkod.
Den sista användarkoden som får ha hot är varianterna '-2' eller '-3', beroende på om Hot +1 eller Hot +2 används. Detta innebär att för en 4-siffrig kod som använder Hot +1 är det totala antalet varianter 10 000 minus 2 = 9 998 vilket är den sista användarkoden som kan tilldelas hot.
Om hot +2 används blir det totala antalet varianter 10 000 minus 3 = 9 997, vilket är den sista användarkod som kan tilldelas hot När ett system konfigurerats för hot +1 eller hot +2 och användare tilldelats får det inte ändras om inte alla användare raderas och tilldelas nya användarkoder.
----------------------------
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.