På något sätt känns det som att julen kommer tidigare i år. I alla fall så har jag aldrig varit så här förberedd någon gång tidigare. Igår gjorde jag och Gustaf pepparkakshuset! Det blev ett prefab, men det var mysigt att göra det ändå.

Gustafbygger.jpg

Nu vill vi se era pepparkakshus också och därför utlyser jag en tävling. Det byggahusigaste pepparkakshuset 2015 vinner en ljusstake Luciatåg. Det går naturligtvis att visa upp sitt pepparkakshus utan att vara med i tävlingen. Skriv det i så fall vid din bild.

ljusstakeluciatag.jpg

Så här tävlar du:

Posta en bild på ditt pepparkakshus i den här tråden.

Tävlingen pågår fram till den 15 december, ni har alltså tre veckor på er att bygga pepparkakshuset.

Läs mer
Bygga pepparkakshus
Pepparkakshus 2010
Pepparkakshus 2011
Pepparkakshus 2012
Pepparkakshus 2013
Pepparkakshus 2014
 
Här är vårt pepparkakshus, utom tävlan:

pepparkakshus3.jpg
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Jag tycker 8 Dec är lite tidigt :)
 
Jag tänkte på det där luciatåget, vill man inte ha det i god tid till jul? Förlänger dock gärna tävlingen. Hur lång tid vill du ha på dig?
 
Gör det inte för min skull, vi är sjukt dåliga på få sådant gjort, ibland blir inte pepparkakshuset gjort förrens på kvällen den 23e :)
 
Man kan ju använda luciatåget nästa år, det är ju roligare att folk får lie tid på sig att misslyckas med några omgångar så de kan vara med. Ska se om jag kan knåpa ihop mitt första pepparkakshus.
 
Härmed har jag förlängt tävlingstiden en vecka till.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Marlen Eskilsson skrev:
Jag tänkte på det där luciatåget, vill man inte ha det i god tid till jul? Förlänger dock gärna tävlingen. Hur lång tid vill du ha på dig?
Anders vill ha till julen 2018 på sej för pepparkakshuset , och då ska det vara med gerade hörn 😀
 
  • Gilla
kallun och 1 till
  • Laddar…
Jag gerar alltid hörnen på mina pepparkakshus, gör inte alla det?
 
Får prova det
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Jag gerar alltid hörnen på mina pepparkakshus, gör inte alla det?
Näe ibland sinkar jag dem, ser nästan ut som knuttimmrat …
 
fahlis skrev:
Näe ibland sinkar jag dem, ser nästan ut som knuttimmrat …
I kakhus borde det väl annars verkligen passa med kex i fogarna... ;)
 
  • Gilla
pär h och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Knasigt, nu är 2013 med också. :)
 
Hej jag har byggt vasa skeppet och jag skull gärna vilja vinna lucia ljusstaken DSC_0458.jpg
Jag får inte upp bilden hoppas du kan se den annars mejlar jag den.
mvh Gunilla.
 
  • Gilla
pär h och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.