Tackar för snabba svar.
Nu fungerar det trodde dörrkontakten låg standard som fördröjd.
 
Brock Lander skrev:
Tackar för snabba svar.
Nu fungerar det trodde dörrkontakten låg standard som fördröjd.
Sektion 1 är fördröjd som standard, sektion 2 är passage resterande är direkt..
 
T
Kameradetekterorna tar bild/-er alldeles för sent när någon löser larmet ! Passerar jag på tvärs kommer ingen person med. passerar jag o sen går rakt ifrån deckaren kommer min ryggtavla med när jag hunnit 7-8m.....
Vad är det som inte stämmer ??
Ganska ofta blir bilden helsvart istället för att visa vad den borde fotat, vad kan det bero på ?
 
Har installerat Agility 3. Allt fungerar bra, förutom "Följ Mig".
Systemet skickar inte ut något SMS, E-post eller analog uppringning.
Allt är inlagt i Följ Mig och allt fungerar när man använder test funktionen.
Men om jag utlöser ett larm i huset händer inget.
Appen "Risco Cloud" fungerar och ger ett larm på en gång med bild från kameran.
men inget från "Följ Mig" funktionen.

Vad är det som jag har missat i inställningen.
När det gäller A-larm är det väl bara till LC (Larm Central) som det gäller, och någon sådan funktion har jag inte, alltså har inte det kopplar till Larm Central.

Någon som har erfarenhet och kan hjälpa
 
Kolla under kommunikation, där i någon meny skall det finnas "FM Ring alla" ändra det till ja
 
Hittade ett "FM ringa alla"
Får testa det när jag är ensam hemma i morgon, så jag kan trigga ett larm.
Dock ligger inte det under någon logisk meny.
Kommuniaktion / Cloud / Kontroller / "FM ringa alla"
Mer logiskt borde vara under "Följ mig"

Tack för hjälpen
 
Tyvärr fungerade det inte. Agility skickar inte ut något larm när inbrottslarmet går.
Prövade med att trigga ett annat larm. Tog bort nätverkskabeln kabeln som går mellan Agility och routern. Då triggade jag ett larm och fick precis som det är inställt, ett sms om "IP Nätverksfel"

Men inte några inbrottslarm som går igenom via SMS eller mail
Någon som har fler ideer?

Sen har jag även problem med CS som inte vill ansluta till larmet. Får bara fel ang GPRS
 
Du har aktiverat både ip och gsm som larmsändare ?
 
Någon som lyckats få vupoint att fungera?

- Har satt den direkt på routern och routern upptäcker den
- Har även testat att surfa in mot den publika adressen på portarna, det funkar också
- admin/admin som lösenord(är det det det ska vara, var det den levererades med?)
- Har även testat att öppna portarna manuellt - samma svar
- Panelen registrerad i ELAS före riscocloud (och ligger där och är associerad)

Någon som har någon ide/har fått det att funka?

Bild från routern:
Skärmavbild 2015-09-11 kl. 01.36.35.png

Bild från ELAS:
Skärmavbild 2015-09-11 kl. 01.40.27.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Uppdatering - det funkar nu, klockrent!

Tips:
- Byt från defaultportarna om inte upnp används
- UPNP funkar inte vid dubbel NAT utan då måste man portforwarda i 2 steg.
- Det är mac-adressen från fasta kortet som gäller i portalen, även om man kör wifi.
 
imported_John100 skrev:
Tyvärr fungerade det inte. Agility skickar inte ut något larm när inbrottslarmet går.
Prövade med att trigga ett annat larm. Tog bort nätverkskabeln kabeln som går mellan Agility och routern. Då triggade jag ett larm och fick precis som det är inställt, ett sms om "IP Nätverksfel"

Men inte några inbrottslarm som går igenom via SMS eller mail
Någon som har fler ideer?
Hur ser din FM lista ut?
imported_John100 skrev:
Sen har jag även problem med CS som inte vill ansluta till larmet. Får bara fel ang GPRS
Jag har inte listat ut det till 100% men jag tror du måste gå in i en meny och välja anslut till cs och sedan gprs när larmet varit strömlöst för attt den ska gå med på att ansluta - eller har du aldrig lyckats ansluta cs?
Har du reggat centralenheten på WAAPP(alltså inte i riscocloud utan adminportalen, måste göras först - tror det behövs för att kunna använda cs)
 
erik5678 skrev:
Är det någon som vet hur man tillfälligt stänger av sabotagelarm när man byter batterier i de trådlösa enheterna?

Har en bekant med ett Agility-larm som jag brukar hjälpa att byta batterier, men vi har inte hittat något sätt att få tyst på larmet under tiden. Att bara stå i installatörsmenyn gör ingen skillnad, och om man står i programmeringsläge aå är den visserligen tyst under tiden man byter batterier, men när man går ur programmeringsläget så får man sabotagelarm ändå, med följden att alla följ mig-nummer får larm skickade. Bättre än att den skickar för varje enhet, men ändå inte optimalt. Vad har vi missat?
Om du inte har löst det redan så är tricket att logga in som grand master och välja serviceläge. Ligger under aktiviteter eller avancerat har jag för mig. Då stängs tamper i 20 min.
 
imported_John100 skrev:
Tyvärr fungerade det inte. Agility skickar inte ut något larm när inbrottslarmet går.
Prövade med att trigga ett annat larm. Tog bort nätverkskabeln kabeln som går mellan Agility och routern. Då triggade jag ett larm och fick precis som det är inställt, ett sms om "IP Nätverksfel"

Men inte några inbrottslarm som går igenom via SMS eller mail
Någon som har fler ideer?

Sen har jag även problem med CS som inte vill ansluta till larmet. Får bara fel ang GPRS
On lightsys2 or Agility3, is it possible to be connected to the cloud via GPRS and in parallel have a Follow Me voice messages through GSM?
No, Currently this option is not supported.


If we have an Agility 3 with only a GSM module, can we configure FM via voice in parallel to the Cloud connectivity?
Once the GSM channel is busy with the data traffic towards the Cloud, it can NOT operate the voice channel. In this scenario it is recommended to use FM over SMS or to add an IP module in order to operate the Cloud connectivity and to configure GSM FM over voice in parallel.

Från:
http://www.riscogroup.com/support/f...technology_target_id=70&field_question_value=

Jag har samma problem, jag tänkte kolla om jag kan ställa in cloud via ip och få followme att fungera vi gsm:en.
 
Redigerat:
Någon annan än jag som har problemet att man lyckas koppla upp via cs över ip och cloud men den kopplar ner hela tiden efter 40s?
 
Felet var missmatch i dtmf kod mellan panel och cs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.