1 686 läst · 10 svar
2k läst
10 svar
Roof House
På konsumentens sida
· 3 103 inlägg
När danska Leth & Gori skulle bygga om en envånings-bungalow från sextiotalet var det ljus som saknades. Arkitektbyrån skapade ett tak som öppnar upp huset mot träden och himmelen.
Du kan läsa artikeln här: Roof House
Du kan läsa artikeln här: Roof House
Allvetare
· Stockholm
· 1 793 inlägg
Dagens arkitektritade kåkar är väldigt mycket yta, gestaltning men oftast förga kunskap om funktion. i Detta exempel undrar man om taksäkerhet och köldbryggor ovan glaspartier. om ett nytt hus inte är komplett då är det inte vackert.
Medlem
· Blekinge
· 207 inlägg
Ett (delvis) grönt tak skulle ha passad här tycker jag. Som det är nu känns det lite gråt och trist. Och takpapp överallt? Det bäddar för problem om några år. Men arkitekten håller säkert inte med...
4 sura kommentarer (iofs förväntat) till denna helt fantastiska ombyggnation, som verkligen lyft hela huset till en helt ny nivå. Till ett hus som man verkligen vill bo i.
Det var jäkla häftigt. Men vad jag är fundersam över är att man såg takombyggnaden som ett alternativ till tillbyggnad, men vad jag kan se så är denna en estetisk ändring? Boyta verkar inte ha tillskjutits?
Tja, det var väl en liten ateljé eller nåt ovanför föräldrasovrummet, men det var väl det enda? Inget foto på den heller. Säkert en ganska dyr ombyggnad för så få extra kvadratmeter.elpaco skrev:
Administrator
· Skåne
· 7 832 inlägg
I pucklarna finns en ateljé, ett rum till barnen och tre ljusinsläpp.
Liknande trådar
-
Shower Niche. LED Light, waterproofing and Certification
Badrum -
Någon med erfarenhet av företaget SipHouse?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Beware of Roofia Göteborg
Tak & Vind -
Insulating Summer House for Winter
Lösvirke & Timmerhus -
Vollerup Atrium House med modern snickarglädje
Artikelkommentarer