Toolab har som tidigare skrivits lite kampanjer på dewalt och festool idag.
Här är nätkampanjen http://www.toolab.se/kategori/-DEMODAG-SPECIALPRISER-


Jag slog till på en Festool Rotex och det ramlade in en extra systainer, några slippapper/slipplatta/polerplatta och i bara farten åkte en talmeter med också.
 
engs
FredrikR skrev:
Den här gången fällde dom istället för friade..
Fick samma telefonsamtal.
Samma lika, har förståelse för butikerna när det blir sådana stora diffar, skulle aldrig få för mig att bråka om saken.

Mest tråkiga är att man nu suttit och dagdrömt om vad man skulle använda lackfräsen till, så man är mer sugen på att skaffa en till ordinarie pris...
Ska fixa till lite inbyggda (pga utbyggnad) källarfönster och hade sett fram emot att testa den på dessa. Men det är ett alldeles för litet jobb för att kunna motivera utgiften.
 
Även jag fick ordern makulerad. Det var ca 35 st som hade beställt och tydligen tyckte de att deras Goodwill var värd mindre än ca 35 000. (Jag tänker mig då att de köper in dem för ca 1600, får in ca 600 för varje som var såld och skulle alltså förlora ca 35000 på att faktiskt sälja dem. Men jag tänker säkert fel.) Märkligt.
 
Börjar ångra mig lite att jag tipsade här innan jag fått min leverad :-/
 
Men jag beställde den utan att veta vad jag behövde den till så får se det som att jag sparade några kr :)
 
Jag tycker Bolist borde se över sina rutiner, iom att det är inte första gången dom fuckar upp..
Kommer inte försöka handla nåt från dom i fortsättningen.
Dom hade kunnat fixa bra rykte men väljer det motsatta, ur i min synvinkel.
 
Kanske lite optimistiskt att tro på det priset.

Men samtidigt dåligt att inte stå för sina misstag. Det måste i alla fall jag göra, både privat och i yrkeslivet. Blir ordern cancelerad kommer jag inte handla från Bolist igen. Finns många andra att vända sig till.
 
Även jag hade beställt och fick samtal från bolist på eftermiddagen. Tråkigt. Det enda positiva med det hela är väl att jag slipper förklara ännu ett verktygsköp för frugan... Hade börjat fundera på hur jag skulle lägga upp det hela men nu kan jag ju spara de argumenten till nästa köptillfälle istället. ;-) tur jag aldrig "hann" säga något hemma igår.
 
Jag förstår att ni är besvikna på den uteblivna tillökningen i familjen men tycker nog att det är lite väl gnidet att bli sur för att man inte får köpa en lackfräs för 600kr. Vilket ju ni alla förstår är ett felsatt pris.

Men om jag haft möjlighet så hade även jag prövat lyckan, men jag hade inte gnällt på Bolist om den inte gick igenom.
 
Redigerat:
  • Gilla
1337 och 3 till
  • Laddar…
Real7 skrev:
Jag förstår att ni är besvikna på den uteblivna tillökningen i familjen men tycker nog att det är lite väl gnidet att bli sur för att man inte får köpa en lackfräs för 600kr. Vilket ju ni alla förstår är ett felsatt pris.

Men om jag haft möjlighet så hade även jag prövat lyckan, men jag hade inte gnällt på Bolist om den inte gick igenom.
för att? Antingen har man som företag en hemsida som man kan handla på och klarar den delen. Eller så har man en hemsida och står sitt kast när det blir fel! Hade faktiskt förstått bättre om bolist stoppat förra gången med spikpickan och släppt denna gång.
Som företag när förra felet uppstod måste man se över rutinerna och se till att det inte händer igen att då inte ens lyckas med det känns verkligen illa. En gång är ingen gång så folk hade nog accepterat att bolist gjort fel med spikpickan men att göra om samma misstag en månad senare visar på problem anser jag. Hade bolist stoppat förra och släppt denna hade dom kunnat typ säga att ja vi ger en lackfräsen eftersom vi misslyckats med att fixa våra rutiner så se detta som en tidig julklapp. God jul istället blir det recensioner på omdömes sidor typ prisjakt om bolist oförmåga att ha rätt priser.
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
-RB- skrev:
Även jag fick ordern makulerad. Det var ca 35 st som hade beställt och tydligen tyckte de att deras Goodwill var värd mindre än ca 35 000. (Jag tänker mig då att de köper in dem för ca 1600, får in ca 600 för varje som var såld och skulle alltså förlora ca 35000 på att faktiskt sälja dem. Men jag tänker säkert fel.) Märkligt.
Om de siffrorna nämndes tycker jag att ditt resonemang är rimligt.

Det minsta de kunde gjort för de som nu fick sina beställningar makulerade är min uppfattning att erbjuda dem att köpa maskinen för självkostnadspris, dvs runt 1600 spänn.
 
Citerar mailet Bolist skickade ut ang dyckertpistolen:

"En del företag skulle förmodligen återkalla ordern och korrigera detta prisfel men eftersom vi på BOLIST gör allt för att du ska bli nöjd skickar vi din order och låter dig betala det fantastiskt låga priset."

En del företag...
 
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker helt enkelt inte att man måste ha rätt att utnyttja någons misstag, för det är ju trotts allt någon stackare som skrivit fel pris. Om bara _Paul_ köpt men inte skrivit i tråden så kanske det gått vägen men nu rasslade det nog till ordentligt i ordersystemet.
Men likväl som att företag inte ska syssla med ocker så tycker jag att det är fel av kunden att kräva att ett oskäligt pris ska gå igenom. Att handla i "ond tro" kan det tydligen kallas.

Sen kan man ju läsa i Bolist villkor:

Priser
Samtliga priser som anges på www.bolist.se inkluderar mervärdesskatt (moms). BOLIST reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning samt eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning informeras Konsumenten alltid om detta och har då sin fulla rätt att ändra eller annullera sin beställning.

Ganska standard och enligt mig ok
 
Redigerat:
  • Gilla
jonko och 1 till
  • Laddar…
1600 är min gissning. 35 st sålda är en uppgift jag fick från Bolist. Jag erbjöds att köpa den för ett sänkt pris, men då hade jag redan avfärdat det alternativet mentalt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.