Nove skrev:
Listat, ganska mysigt när det inte är brådis!
[bild]
Snyggt. Och grillar samtidigt ser jag!
 
  • Gilla
Nove
  • Laddar…
Nio meter växtstöd, knappt nio kvar.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sista bilden inifrån vardagsrum.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Konstaterat det jag redan misstänkte, oktober är inte rätt årstid att försöka smeta fast takpapp. Alternativet att inte göra det tror jag dock är klart sämre.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Jag har grundat de sista bitarna på huset. Nu är det 1 el. 2 lager färdigfärg och sen är huset målat! (Tur är väl det eftersom målningssäsongen snart är slut!)
 
Bokat möte med mäklare för förhandsvärdering! Återstår att se om våra visioner går ihop med värderingen! 😲
 
  • Gilla
Lidd
  • Laddar…
Kjell_G skrev:
Nio meter växtstöd, knappt nio kvar.
[bild]

[bild]

[bild]
Sista bilden inifrån vardagsrum.
Gött! Har du bara spjut, eller har du gjutit någon stolphållare också?
 
Inte idag men i helgen.

Tagit bort våra duschväggar och installerat ett badkar med duschväggar (Svedbergs Z150 med Svedbergs forsa hörn, vi har ett väldigt smalt badrum) så vår dotter kan bada.

Grävt ner slang och dukten till fibern och dragit in i huset, så nu kan dom komma o blåsa fiber och installera box när dom vill.

Bytt en frånluftsfläkt i krypgrunden när jag ändå skulle klamra dukt (letade efter en liknande fläkt eftersom den gamla slutat fungera, hittade en exakt likadan som jag har, dock inte till salu då den fanns på Malmö museer :wow:).

Påbörjat en grind mellan baksida och framsida tomt, så man kan släppa ut hund och dotter utan att dom sticker.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Svar till jockeping:

Jag kör med enkla, galvade stolpspjut 70x70 men jag tänker sätta en snedsträva på baksidan på varannan stolpe (c/c 3000). Där kör jag ned ett mindre spjut i ganska rejäl vinkel och fäster vinkeljärn i det mot stolpen. Tror det räcker med 25x25, det blir obehandlat så det kommer att rosta lite och då syns det inte så väl (hoppas jag :) Baksidan är en liten allmänning mot en bussgata som drar förbi.
Det är lite svårt att dra ner spjuten helt lodrätt, så det blir en möjlighet att räta upp med hjälp av detta.
 
Redigerat:
D09
Kört en vända till tippen :)

Känns alltid mycket bättre efteråt ;)

Och knappt något folk heller :)
 
DSC_2201.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag och igår..
Fick bort det gråmjölkiga från klinkersen med hjälp av ättika och vatten. Såg lite kärvt ut innan jag provade det gamla husmorstipset.
Elen börjar ordna till sig, går numer att tända ytterbelysningen igen.
 
FredrikR skrev:
Elen börjar ordna till sig, går numer att tända ytterbelysningen igen.
Tändtråden till min sitter fortfarande ihop med den till PAX-fläkten på toaletten :-/
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Y
Beställt en vattenmätare med pulsgivare i tro om jag att jag ska lyckas logga.
 
Yrrol skrev:
Beställt en vattenmätare med pulsgivare i tro om jag att jag ska lyckas logga.
Det gjorde jag med när jag drog om vattnet i källaren förra månaden, har dock inte kopplat upp den ännu. Tänkte koppla den till en digital räknare och sedan till min raspberry via mitt 1wire-nät.
 
Kjell_G skrev:
Svar till jockeping:

Jag kör med enkla, galvade stolpspjut 70x70 men jag tänker sätta en snedsträva på baksidan på varannan stolpe (c/c 3000). Där kör jag ned ett mindre spjut i ganska rejäl vinkel och fäster vinkeljärn i det mot stolpen. Tror det räcker med 25x25, det blir obehandlat så det kommer att rosta lite och då syns det inte så väl (hoppas jag :) Baksidan är en liten allmänning mot en bussgata som drar förbi.
Det är lite svårt att dra ner spjuten helt lodrätt, så det blir en möjlighet att räta upp med hjälp av detta.[/QUOTE

Okej, har man den möjligheten att sätta snedsträva så är ju det det bästa. Det vankas staket kommande år så därför är det bra få info om hur andra gör. Så tack för svar.
 
Sämsta dan någonsin för sopkörning tror jag., först fick jag springa och hämta upp avblåsande sopor (redan innan vi kommit iväg..).. Sen funkade lastnätet kanon längs vägen, men man tittade både en och två ggr extra när säckarna lyfte och la sig klistrade mot nätet - uppe i luften..

Phu..allt höll ihop!

.. Sen fick man börja om igen och springa efter bortflygande delar på tippen med!

"Var vänlig töm säcken" stod det..
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.