B
Körde utan manual och det gick smidigt...gjorde allt via webgränssnittet.

När man lägger till panelen i SPC connect så måste man använda användarnamn och pin man har lagt på sin användare "hemma"
 
Lycko dej!

Här skiter det sig duktigt.

A panel with the Panel Registration ID could not be found. Har använt hur många olika användare som helst typ Säger den när jag försöker lätta till en panael via spcconnect.com. Jag får försöka göra om igen från början och se om jag missat ngt :(
 
B
Registeringskoden var nåt med AT... Har jag för mig, som står inne i anslutningsinatällningarna. Så den plus din lokala användar id + pin
 
Går det att programmera fjärrkontrollen IRCW6?
Tycker inte att min fungerar så bra nämligen. Men har bara lagt till den i min användare såsom en tag.
 
Gah, blir tokig på detta :) hehe.

Tror det säkert något ha missat.

04/10/15 18:08:54: Poll transmission attempt failure
04/10/15 18:08:54: TCP connection closed by other side
04/10/15 18:08:54: DNS Resolve IP Address OK


Får detta i ATP loggen hela tiden. Det känns som min "panel" inte få kontakt med SPC Connect, dvs då finns det ingen panel med detta ATP-id- för SPC Connect har inte fått ID't från min central.

Tips på vad jag kan ha gjort fel?
 
probeb skrev:
Någon som provat Siemens kameror CCMS2010-IRW eller CCMS2010-IR till SPC?
RilleRock skrev:
Testat Wifimodellen.
Helt ok bild dagtid, lite gryning när det är bäckmörkt.
Någon som har tips på var man kan köpa dessa kameror?
 
Har en fråga rörande 4320-centralen som jag egentligen tror mig ha bekräftat i manualen, dock lika bra att fråga.

Skulle vilja ha en PIR i anslutning till hallen vid vilken MAP sitter. Skulle då vilja ha funktionen att om magnetkontakten från dörren löser först ska PIR:en kopplas bort under inpasseringstiden. Normalt ska PIR:en inte vara fördröjd. Är detta möjliget eller måste PIR:en alltid ligga i en grupp med fördröjning?

Det jag kom fram på var att det inte var möjligt, stämmer verkligen det?
 
B
den läggs väl som följande, dvs den är fullt aktiv fram tills en inpassering har öppnat
 
RilleRock
Boan skrev:
den läggs väl som följande, dvs den är fullt aktiv fram tills en inpassering har öppnat
Helt korrekt.
Sektion som ligger som följande förbikopplas vid inpassering men ligger som direktlarmad övrig tid.
 
Tack för det svaret!
 
Larm beställt, lär inte bli sysslolösa kvällar framöver. Hur som helst, senaste firmware till centralenheten verkar ju sido-distribueras privat här på forumet. Någon som känner för att dela med sig? 3.6.5 är senaste eller?
 
3.6.6
 
phl, kolla RilleRocks länk i inlägg #868.
 
Vad sjutton, satt och bläddrade igenom de 30 senaste sidorna i jakt på något och lyckades ändå missa RilleRocks länk. Tack så mycket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.