D
Har larmet batteri och är installerat i ett låst och larmat utrymme så kan du köra stickpropp tills du tar dit elektriker. Största risken är väl att städtanten rycker ut sladden annars.
 
Även klassad anläggning (1) kan man köra med stickpropp. Så kör hårt :)
 
Håller på att uppdgradera nu, gjorde det även för 100 år sedan upp till 3.2.5 men hur lång tid ska det egentligen ta från att jag trycker Uppgradera tills den är klar? Den står och laddar sidan och inget händer! Öppnar jag ny flik i webbläsaren och loggar in så är det fortfarande 3.2.5, inte heller är centralen "låst" för uppdatering ...
 
Har för mig att det gick ganska snabbt sist jag uppdaterade en central (grannens). Nu har jag försökt 3.2.5 -> 3.4.1 & 3.2.5 -> 3.4.5 via SPCns webbgränssnitt men utan framgång, kanske ska testa att uppgradera från en annan dator och webbläsare!
 
Nej, nu ger jag upp för nu! Testat två olika datorer och samma sak, väljer .fw-filen jag vill uppdatera med och trycker sedan "uppgradera", webbläsaren börja köra ...action=upgrade men sedan står den bara så foooooor eveeeeer :)

Till slut stoppar jag det och testar att logga in och då är allt som inget hänt ...

Nya försök i kväll, tips mottages gärna!
 
Hej forumet!
Jag har lusläst alla inlägg på tråden och måste säga att Siemens manual kan slänga sig i väggen jämfört med den kompetens och vägledning man kan få här!

Jag behöver hjälp med att få en fungerande dörr/inpasseringslösning.

Produkterna de gäller är följande:
Dörrcentral Spc A-210
Kortläsare Bewator PP500-EM
Eltryckeslås Assa EL582

Produkterna är provisoriskt kopplat till min Spc-central som kör FW 3.6.6
Jag kan idag låsa/öppna låset med Appen och Tag+Kod.
Som jag förstår det ska även larmet kunna hanteras i samma procedur ( Lås + Larma på, Öppna + Larma av)
När jag gör ändringar under Hårdvara/XBUS/Dörrcentraler och under Dörratribut så upplever jag ingen skillnad i funktionerna jag ändrat.

Tacksam för hjälp både här och genom pm.
 
KristoferL skrev:
Har för mig att det gick ganska snabbt sist jag uppdaterade en central (grannens). Nu har jag försökt 3.2.5 -> 3.4.1 & 3.2.5 -> 3.4.5 via SPCns webbgränssnitt men utan framgång, kanske ska testa att uppgradera från en annan dator och webbläsare!
Har försökt uppgradera min 3.2.5 via Pro, men vilken version jag än uppgraderar till så blir det fabriksåterställning av all programmering.... kul.

Får nergradera till 3.2.5 igen och ladda upp programmeringen efter varje försök.

Har någon en idé om vad som kan vara galet?
Snart får jag ge upp och programmera om allt i version 3.6.6 :(
 
Men du sparar väl konfig-filen på datorn innan? Då kan du bara tjonga upp den efteråt antar jag ... Jag kommer inte ens från 3.2.5 som det är just nu ...
 
Jo, men konfigen blir som knuten till den fw-version som centralen hade när programmeringen hämtades hem.

Går inte att ansluta mot centralen om versionerna misstämmer mellan konfig-filen och centralen.
 
Lyckades till slut uppgradera! Gick rekommenderad väg 3.2.5 - 3.4.1 - 3.4.5 - 3.6.6 (hoppade 3.6.5) Visade sig att den var lite seg när den skulle dra igång uppdateringen, men om jag tryckte ett flertal gånger på Uppgradera efter jag pekat på filen funkade det (låter helt stört men det var så med alla uppdateringar och på alla tre datorer jag testade ...)

Allt hängde med, användare och inställningar ...
 
RilleRock
probeb skrev:
Även klassad anläggning (1) kan man köra med stickpropp. Så kör hårt :)
Och undantaget skall noteras i anläggarintyget.
Känns dock väldigt oseriöst.
 
RilleRock
bengo skrev:
1. Men om centralen kan anslutas med monterad stickpropp som ingår i leveransen måste anslutningen då verkligen göras av en behörig elektriker. Arbetar inte centralen med 12 v efter trafon?

2. I manualen för installation och konfiguration står det om tysta larm: "Larmhändelsen rapporteras till LC". Innebär det även att tyst larm kan skickas till användaren som e-post via SPC Connnect?
1. Centralen levereras inte med sladdställ/stickpropp.

2. Ja.
 
Jag har läst att fjärrkontrollen är helt vattentät (IP klass 65) och därmed även kan tas med i duschen.

1. Kan medicinska larm (trygghetslarm) aktiveras via fjärrkontrollen och även skicka meddelande via sms och e-post till anhörig eller granne dvs inte enbart till larmcentral?

2. Kan medicinska larm (trygghetslarm) även aktivera en intern ”siren” med annorlunda och betydligt lägre ljudsignal än den vanliga sirenen för inbrott?
 
Någon som vet hur man får notifiering via mail vid Till/Från koppling och vem som gjort det? Det närmaste jag kommer är att få notifiering vid in/utloggning.

När man larmar av/på via t.ex. app eller fjärrkontroll vill jag få mail. Men jag hittar inte den inställningen på SPCconnect.com.

I centralens webbinterface har testat att lägga till en egen händelseprofil med Till / Från, men det verkar inte hjälpa.
 
Förutom att lägga till Användarinformation i centralens FlexC-händelsefilter så måste du även bocka för User Information i Email Event Filter i SPC Connect.
Rent allmänt måste du i centralen se till att minst de händelser skickas mwd FlexC som du sedan filtrerar i SPC Connect.
 
  • Gilla
foogy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.