Hemmakatten
En fantastisk bedrift med famförallt trädgården/parken från 1998 och är så välväxt redan nu. Undrar om inte hela sjön är anlagd med sina fina kanter/stränder och stensatta kanaler.
 
MagnusSt skrev:
Staffan Axelsson, En fantastiskt driftig man som startade och byggde upp företaget Mörebygg under sin livstid byggde en otroligt häftig kåk som han skulle bli gammal i.
Tyvärr fick han inte bli gammal.
Nu är den till salu...

[länk]
Vilket drömställe.
Och enligt mig ganska okej pris för vad man får....
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
MagnusSt skrev:
Staffan Axelsson, En fantastiskt driftig man som startade och byggde upp företaget Mörebygg under sin livstid byggde en otroligt häftig kåk som han skulle bli gammal i.
Tyvärr fick han inte bli gammal.
Nu är den till salu...

[länk]

Lol, mina päron har typ exakt samma handfat på en av deras gästtoaletter :D

4E6QMB8O43VV5S11.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


edit: Grymt opraktiskt för övrigt
 
Redigerat:
Jag tycker det är trist när någon som uppenbarligen har nästan hur mycket pengar som helst bygger något som aldrig någonsin kan bli något annat än en kopia av något gammalt istället för att bygga något nytänkande, nytt häftigt. Gärna med fötterna i historien men nytt. Det finns säkert många superduktiga arkitekter som drömmer om ett sådant jobb.
 
  • Gilla
sin och 3 till
  • Laddar…
Eld skrev:
Jag tycker det är trist när någon som uppenbarligen har nästan hur mycket pengar som helst bygger något som aldrig någonsin kan bli något annat än en kopia av något gammalt istället för att bygga något nytänkande, nytt häftigt. Gärna med fötterna i historien men nytt. Det finns säkert många superduktiga arkitekter som drömmer om ett sådant jobb.
Förstår vad du menar men håller absolut inte med dig i detta fallet. Detta är respekt i ordets rätta bemärkelse hur man än väljer att använda det.
 
  • Gilla
deetee och 2 till
  • Laddar…
Jag håller med Eld!

Men det riktiga orangeriet är fint - inte som många idag vill kalla sitt växthus ...
 
Tomten var mer imponerande än byggnaderna. Huset fast det verkar välgjort saknar något. Det blir bara en pastisch
 
Lägga så mycket pengar och tid på inredning och så kan man inte gömma ett bio ljud och sladdar
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
NoiseMaker och 3 till
  • Laddar…
Vilket otroligt hus, helt fulländat i mina ögon.
Man får nog lägga på 4-500 000:- på driftkostnaden för att anställa en trädgårdsmästare :)
 
harry73 skrev:
Idag skriver Sydsvenskan om Baltiska villan.
[länk]
Ja, jag såg det :)
Inte mycket mer info än hos mäklaren dock.
 
För dem som saknar skolan!:)
http://beskrivningar.capitex.se/obj...&TYP=CMVilla&From=Hemnet&Skin=MaklarnaEkstrom
Östra Vemmerlövs f.d. skola - ett livsstilsboende med perfekta verksamhetsmöjligheter! Skolan ritades av Svante Johansson, uppfördes 1953 av byggmästare Oscar Green och stängdes så sent som 2003. Under 2013-2015 har nuvarande ägare skapat något unikt, både funktionellt och estetiskt! Denna senfunkisbyggnad har nu fått en tydlig retro-känsla och har, trots att skolan genomgått nödvändig modernisering, många attribut i behåll!
 
Usch, nej. Skulle aldrig kunna tänka mig att bo i det skolhuset. Inte för att jag har svåra minnen från skolan, men det var bara för mycket "institution" av bilderna att döma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.