P
Bytt försäkringsbolag, det nya ville ha en besiktning. Så jag har haft en trevlig farbror från Anticimex här. Lite husförhör, lite okulärbesiktning, några allmänna goda råd. Ska bli intressant och få protokollet. (Detta var alltså ingen jordabalksbesiktning)

Röjde lite i rabatterna mellan skurarna.
 
holmberg87 skrev:
Idag har jag provat klyva lite ved. Med min nyinköpta vedklyv! Underbart skönt och fasen vad rolig det var :D
Vilken modell har du skaffat?
 
kärlekstest2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I min strävan efter ett helt hem som går på enkronor fixade jag precis liv i den här. :)
 
  • Gilla
Korvgubbe och 2 till
  • Laddar…
fonster_bage.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Del av båge.. ny fin :) Gamla var ful och murken :(
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
...och nu undrar ju alla vi som följer den här tråden vilken poängsumma du får. Bild är obligatorisk!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
DSC_2145.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spikat klart taket i farstun, panelen räckte precis trots felspikning i början.
Bara resten kvar :)
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Har inte gjort nånting, men jag ville inte starta en ny tråd bara för att dela med mig av det här :)

Om en beställning har status slutförd så innebär det att den är levererad till mottagaren i min värld.
För Bauhaus är det när dom har skickat ut fakturan.

bauhaus.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
maah skrev:
Har inte gjort nånting, men jag ville inte starta en ny tråd bara för att dela med mig av det här :)

Om en beställning har status slutförd så innebär det att den är levererad till mottagaren i min värld.
För Bauhaus är det när dom har skickat ut fakturan.

[bild]
Jag försökte komplettera en beställning dagen efter då den stod som mottagen eller liknande.
Men... De var inte helt enkelt och kanske inte säkert att den gick o stoppa så jag skulle få lägga en ny order, innehållande den sak jag ville lägga till.. :|
Tänkte att jag beställer väl den saken i en egen order.. Jo jo tjena, minimisumma 500:- och 149:- i frakt.. För en sak som kostar 50:- och väger 200g...
 
F.ö. kan jag meddela att det inte funkar med fullmakt åt DHL... Jösses. :rolleyes:
 
Det där påminner mig om IKEA som för flera år sedan insåg att relationen med kunden vid ett besök i ett varuhus inte slutade när du betalat och gått ut genom kassan. Den slutar nästa gång du går IN i varuhuset igen. Det är blandannat därför du kan köpa billig korv utanför kassorna - man insåg att besöket på ikea inte skulle sluta med hungriga skrikande barn med föräldrar som är yra i huvudet av låg blodsockernivå....utan med något mer positivt. Den som gått någon kurs i business process architecture kanske har hört exemplet tidigare....
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Jag skyr faktiskt Ikeavaruhusen som pesten, billig korv funkar inte på mig. Om de börjar sälja årgångsviner till humana priser så snackar vi :)

Har ni vägarna förbi vasastan prova Gunters, bästa korvmojjen i norden
 
... När man bor 20 min från närmaste tunnelbana (jag gick precis i ösregnet då vi ska hem till vänner)
 
AndersMalmgren skrev:
Jag skyr faktiskt Ikeavaruhusen som pesten, billig korv funkar inte på mig.
Jag hade nästan kunnat gissa det...:p:D
 
maah skrev:
Vilken modell har du skaffat?
Det blev en Cotech 5ton med stativ:)

Idag har jag klyvt ved, rätt mycket dessutom! Suveränt nöjd med min Cotech!
En snabb recension; Grymmt stark, enkel att montera och inget fel på passformen såsom vissa påstår. Jag har kluvit björk, asp, gran och tall i varierande storlek. Största bitarna var i björk med en diameter på dryga 60cm och det var ingen match.
Enda man kan klaga på är att stativet är lite svajigt och klent när man ska flytta klyven
 
holmberg87 skrev:
Det blev en Cotech 5ton med stativ:)

Idag har jag klyvt ved, rätt mycket dessutom! Suveränt nöjd med min Cotech!
En snabb recension; Grymmt stark, enkel att montera och inget fel på passformen såsom vissa påstår. Jag har kluvit björk, asp, gran och tall i varierande storlek. Största bitarna var i björk med en diameter på dryga 60cm och det var ingen match.
Enda man kan klaga på är att stativet är lite svajigt och klent när man ska flytta klyven
Hur är det med hastigheten, är inte det den som skiljer mest mellan billigare klyvar och tex. Faxes och liknande?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.