j.f.s
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär i midsommartider brukar det hända , i vissa hem, att det lyxas till med en god drickbar efterrätt. Denna kan rekommenderas starkt för er som gillar rökiga rackare! Skål!
 
  • Gilla
Marre666
  • Laddar…
Ny Whisky inköpt, blir provsmakning av denna snart...mumma


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tpsoft och 2 till
  • Laddar…
Nu har man smakat på sitt nyinköp, var riktig god med nån droppe vatten i, men håller nog Ardbog samt Uigedail högre, Uigedailen är svår att slå...framförallt när priset ligger på 699:- vet inte om denna var värd 900:- då är nog Laphroig 18 bättre för för 100 spänn mindre. Denna smakade som en lite snällare Uigedail tyckte jag iaf
 
Lagavulin Distillers Edition, inget slår den
 
  • Gilla
Scout
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Lagavulin Distillers Edition, inget slår den
Jag har länge haft den som favorit, och köpte en flaska i julas.
Dock var den inte lika fin som jag mindes den, men klart bra.

Jämn och hög klass tycker jag Laphroaig Quarter Casken håller.
 
AndersMalmgren skrev:
Lagavulin Distillers Edition, inget slår den
Den är riktigt fin, köpte en när jag var där på distilleriet 2013 😛 vi vart även på Talisker Distillery på Isle of Skye, köpte där deras DE...riktigt god, lite pepprigare än Lagavulin. Rekommenderar starkt en tripp till Skottland, hyr en stuga i Caingorn Nationalpark och en bil, ut på whisky-äventyr, fantastiskt fin natur " extremt mkt kaniner " väldigt gott kött å trevliga människor 👍
 
Har nog skrivit om den tidigare men vill slå ett slag för den igen, tyvärr har man nu tagit bort från beställningssortimentet, men det går troligtvis att få den om man frågar. Den heter Poit dhubh (uttalas ungefär *potch go*) och är en vatted från Skye, välj gärna 21-åringen. Träffade på den första gången av en tillfällighet i ett litet fiskeläge på Skye som heter Eilian Iarmain och där Praban na Linne har sitt kontor. Lyckades då köpa den sista flasken av den 21-åriga som var tappad på en helsvart flaska, det hade visat sig inte fungera marknadsmässigt med svart flaska.
Den har Talisker i blandningen men är rundare och fylligare i smaken, definitivt en av mina favoriter.
http://www.gaelicwhisky.com/visit_us.asp
 
Väcker denna trevliga tråd med en rekommendation att prova Kilchoman. Det senaste destilleriet på Islay.
Har provat diverse varianter och de är väldigt goda trots att de inte är lagrade så länge 5-6 år.
Whiskyprovning med olika sorter av Kilchoman single malt på en provningsduk, glas med whisky i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gammal tråd. Måste bara visa mitt senaste inköp. Isak Mackey, första utgåvan från Gammelstilla. Fantastiskt god!
 
  • Flaska och förpackning av Isak Mackey Single Malt Whisky från Gammelstilla, med glas på träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G
Dags att liva upp denna 3 år gamla tråd med min samling :D


Samling av olika whiskyflaskor och tillhörande kartonger mot en mörk bakgrund.
 
  • Gilla
  • Wow
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
simpa81 simpa81 skrev:
Gammal tråd. Måste bara visa mitt senaste inköp. Isak Mackey, första utgåvan från Gammelstilla. Fantastiskt god!
Men glaset är ju inte fullt!
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
G
T Thomas_Blekinge skrev:
Men glaset är ju inte fullt!
Vid det här laget, så där 3 år senare är den nog tomt i det glaset. :D
 
  • Haha
Stugmannen och 1 till
  • Laddar…
Observerar att ingen japansk dykt upp i tråden. Så jag slår ett starkt slag för min nuvarande favorit som huswhisky: Nikka from the barrel.
 
  • Älska
  • Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.