Blir intressant att se vilka produkter de har för stöd för. Kommer säkert att vara bra för de som vill byta upp sig från Tellstick. Telldus live är ju ett enkelt gränssnitt men med begränsningar.
 
Det står ingenting om energimätning... kan de verkligen ha missat detta?
 
MaxEO skrev:
Det står ingenting om energimätning... kan de verkligen ha missat detta?
Vi får väl se, men håller me´
 
För info så har http://www.zwavesverige.se just nu kampanjpris på VeraEdge (1469 kr) och HomeCenter Lite (2299 kr).

Jag har länge varit sugen på VeraEdge, men jag hoppas fortfarande på att VeraPlus ska komma snart. Ingen som hört något nytt om den? Senaste jag hört är "hösten 2015", men å andra sidan sades det "Q2 2015" innan...
 
Hejsan är ny med detta men tänkte starta upp i mitt hus nu, vi håller på att byta till led spot och tänkte passa på då.
Tänkte handla från overclockers och dom har två märken Qubino samt Fibaro, vilket märke är "bäst" och är det nån större skillnad i kvalitet samt användarhet ?
http://www.oc.nu/hemelektronik/smarta-hem/

Tanken just nu är att använda Fibaro home center 2, för nackdelar mot andra märken, vill ha ett system som är enkelt har inte massa tid sitta bråka med systemet
Ska fortsätta läsa i tråden och se om man hittar nå av mina funderingar redan svarade
 
Qubino och Fibaro är väl rätt likvärdiga rent kvalitésmässigt. Kör du Fibaro så är det antagligen större chans att allt lirar ok med HC2an. Jag kör HC2 med Qubino, Fibaro och Aeon Labs. Det funkar utmärkt med alla tre ... Qubino sägs vara bättre till 12v LED varför jag valde den överallt där vi kör 12v LED. Valde Fibaro där jag behövde styrning av två separata enheter/lampor. Sedan kör jag enklaste Aeon Labs-dimmers nästan överallt annars! Som sagt har jag inte haft några problem med någon av märkena.
 
W
Någon som vet om det är nära att släppas något liknande fibaro wall plug till z-wave plus? Är inne på att beställa lite z-wave-grejjer men det finns endast vanliga klumpiga plugs att tillgå till plus. Känns dumt att köpa utan plus-stöd och sedan få köpa nytt för att få plus.
 
WarHawk skrev:
Någon som vet om det är nära att släppas något liknande fibaro wall plug till z-wave plus? Är inne på att beställa lite z-wave-grejjer men det finns endast vanliga klumpiga plugs att tillgå till plus. Känns dumt att köpa utan plus-stöd och sedan få köpa nytt för att få plus.
Fibaro är sega med sina uppdateringar, så att de skulle komma med en i snart framtid tror jag inte. Där emot har Aeon labs en på g, men den är inte lika liten som fibaros.

Men varför allt detta prat om z+, i en vanlig villa funkar det super med vanliga zwave, så länge du har många enheter så får du en grymt bra täckning.
 
Som jag fattat det, även om det låter lite långsökt, så måste ALLA enheter i ditt system vara plus för att du ska kunna dra nytta av de egenskaper plus har.
Vilket innebär att har du t.ex. en brandvarnare i plus, där du har stor nytta av den ökade batteritiden så tappar du den fördelen för att du har en wallplugg som inte är plus.
 
Henke-el skrev:
Fibaro är sega med sina uppdateringar, så att de skulle komma med en i snart framtid tror jag inte. Där emot har Aeon labs en på g, men den är inte lika liten som fibaros.

Men varför allt detta prat om z+, i en vanlig villa funkar det super med vanliga zwave, så länge du har många enheter så får du en grymt bra täckning.
Håller med, har 200kvm på ett plan utan några som helst problem med enheterna.
Har väl en 30+ enheter som inte går på batteri.
 
Hur är det om man skaffar tex en Vera Edge med diverse sensorer och brytare, måste man gå via mobil-appen?
Funderar på att ersätta Verisure-systemet med något eget och vill gärna kombinera automation med säkerhet. Men som sagt.. skulle nog önska att det fanns nån slags fysisk kontrollpanel för att larma på/av?

/Evert
 
Titta på t ex imperihome finns till iaf android
 
D_a_g_g skrev:
Titta på t ex imperihome finns till iaf android
Tack för tipset (om det var riktat till mig), hade dock kanske önskat mig en "riktig" kontrollpanel så man slipper krångla med en mobil eller platta när man kommer innanför dörren.
 
En platta monterad på väggen och appen alltid igång blir ju nästan samma sak, så kör jag.
 
  • Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.