skoog84 skrev:
Ja, det står 0.94 när man startar upp den.

Jag har inte startat om den efter att ha varit inne i inställningar, måste man göra detta på den här modellen?
Har själv M (790) och på den har jag inte märkt av detta?!
Jag har en 796 e, och jag måste göra det, vet inte om det är så på 792, men kan vara värt att prova😉
 
OK, men du menar alltså att skicka ut den på arbete och sedan stoppa och sen skicka hem så att den går in i laddstationen av sig själv?!
 
Det bästa är att programmera den utanför laddaren,och sen låta den gå hem ,eller låta den manuellt gå i arbete
sen skall det funka
 
skoog84 skrev:
OK, men du menar alltså att skicka ut den på arbete och sedan stoppa och sen skicka hem så att den går in i laddstationen av sig själv?!
Japp, precis så menar jag👍
 
Jag får testa.

Det går föresten inte att skicka ut den på arbete utanför automatisk klipptid om regnsensorn har slagit in.
Ska det verkligen vara så? Trodde att man kunde "tvinga" ut den på klippning trots att den är i "regnläge"..
 
skoog84 skrev:
Jag får testa.

Det går föresten inte att skicka ut den på arbete utanför automatisk klipptid om regnsensorn har slagit in.
Ska det verkligen vara så? Trodde att man kunde "tvinga" ut den på klippning trots att den är i "regnläge"..
Det låter konstigt, för det har jag gjort några gånger, visserligen från appen på telefonen men det är samma sak som att trycka på start på maskinen
 
skoog84 skrev:
Jag får testa.

Det går föresten inte att skicka ut den på arbete utanför automatisk klipptid om regnsensorn har slagit in.
Ska det verkligen vara så? Trodde att man kunde "tvinga" ut den på klippning trots att den är i "regnläge"..
Starta om klipparen så brukar den glömma väntetiden för regnsensor.
 
MBygga skrev:
Starta om klipparen så brukar den glömma väntetiden för regnsensor.
Jag har för mig att man antingen bara kan trycka på bakåt-knappen och sedan Start. Alternativt dra ut den från laddstationen och sen trycka Start.
 
Elkludde skrev:
Det är en klar fördel med originalet.men jag tror inte dom kräver det
Någon som skickat iväg sin som vet hur det är? Kartongen tar väldigt mycket plats tycker jag..
 
Redigerat:
  • Gilla
Tobias Pettersson
  • Laddar…
mg765 skrev:
Någonstans i Landroid 2.0-tråden vill jag minnas att någon skickade utan originalkartong och det gick bra.

Edit: [länk]
Thx, hittade precis exakt det där inlägget efter att ha läst ditt inlägg innan du redigerade. Då blir det att göra sig av med kartongen för att spara plats.
 
Tobias Pettersson skrev:
Thx, hittade precis exakt det där inlägget efter att ha läst ditt inlägg innan du redigerade. Då blir det att göra sig av med kartongen för att spara plats.
Är det inte den kartongen som går att vika ihop,om man skär upp i tejpningen
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Är det inte den kartongen som går att vika ihop,om man skär upp i tejpningen
Min är häftad
 
Tobias Pettersson skrev:
Min är häftad
ett tips ta bort häfningen så har du en bra kartong.man vet aldrig när den behövs 3 års garanti
men det är bara ett tips i all välmening
 
Tobias Pettersson skrev:
Gick ut och tog kort med klipparen, kanske syns bättre. Men är nog utfyllnad som gäller jag ser iaf inte någon annan lösning.

Bra tips olofh ska ha det i åtanke.

[bild][bild]
Jag gissar att den fastnar på grund av att hjulen inte får fäste? Du skulle kunna testa min lösning på sidan 94 i den här tråden. Den borde funka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.