Om man gör som förslaget i förra inlägget och programmerar en släppunkt (zon2) så behövs inte så stort avstånd. Då följer den rakt över begränsningskabeln och klipper inte området som är "transport". Sen håller den sig mest troligt i den andra zonen tills den får slut batteri och följer slingan hem igen. Jag har en passage så på någon halvmeter med ca 20 cm mellan trådarna. Funkar!
 
Hej, mitt första inlägg här!

Blev till slut en WG791E, har varit idrift ca 5 veckor! Tomtstorlek 500m2, u-formad gräsmatta, körs 5 dgr i veckan 16,5h sammanlagt! Vill vädra mina rön här och också ha lite hjälp eller goda råd!

+ (y) Klipper bra, startar enligt programmerad tid. Kantklipper 1gång per vecka. Laddar bra. Inga problem med grannens Gardena, en dryg meter mellan slingorna, 30m lång tomtgräns.

- :thumbdown: Klipper ej runt öar (har 2 st)( trådarna korsar ej) Drar vänster efter ca 4-5 m körning.
Går ej att lägga in nyare mjukvara (har v 085) Tar ej programmering för zonklipp trots försök enl. manual! Regnsensor har aldrig funkat, klipper i ösregn!

Tack på förhand o Ha D Gött!
 
Gerson skrev:
Hej, mitt första inlägg här!

Blev till slut en WG791E, har varit idrift ca 5 veckor! Tomtstorlek 500m2, u-formad gräsmatta, körs 5 dgr i veckan 16,5h sammanlagt! Vill vädra mina rön här och också ha lite hjälp eller goda råd!

+ (y) Klipper bra, startar enligt programmerad tid. Kantklipper 1gång per vecka. Laddar bra. Inga problem med grannens Gardena, en dryg meter mellan slingorna, 30m lång tomtgräns.

- :thumbdown: Klipper ej runt öar (har 2 st)( trådarna korsar ej) Drar vänster efter ca 4-5 m körning.
Går ej att lägga in nyare mjukvara (har v 085) Tar ej programmering för zonklipp trots försök enl. manual! Regnsensor har aldrig funkat, klipper i ösregn!

Tack på förhand o Ha D Gött!
Hej välkommen har du laddat hem nya v0,94 på usb och följ informationen på worx hemsida ?
 
  • Gilla
Gerson
  • Laddar…
peternicklas
Gerson skrev:
Hej, mitt första inlägg här!

Blev till slut en WG791E, har varit idrift ca 5 veckor! Tomtstorlek 500m2, u-formad gräsmatta, körs 5 dgr i veckan 16,5h sammanlagt! Vill vädra mina rön här och också ha lite hjälp eller goda råd!

+ (y) Klipper bra, startar enligt programmerad tid. Kantklipper 1gång per vecka. Laddar bra. Inga problem med grannens Gardena, en dryg meter mellan slingorna, 30m lång tomtgräns.

- :thumbdown: Klipper ej runt öar (har 2 st)( trådarna korsar ej) Drar vänster efter ca 4-5 m körning.
Går ej att lägga in nyare mjukvara (har v 085) Tar ej programmering för zonklipp trots försök enl. manual! Regnsensor har aldrig funkat, klipper i ösregn!

Tack på förhand o Ha D Gött!
Klippa runt öar är en omöjlighet. Hur ska den kunna hitta dessa. Jag har 8 st. olika öar, visst hade det varit bra.
Kan bli lite bättre om du nollställer den enligt beskrivning tidigare i denna tråd. Tror även det finns på Worx hemsida.
Mjukvaran hämtar du här https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-update
Regnsensor lever sitt eget liv...
 
  • Gilla
Gerson
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Hej välkommen har du laddat hem nya v0,94 på usb och följ informationen på worx hemsida ?
Tack! Jo jag har försökt men det hände inget. plockade bort batteri, in med stickan, gjorde som instruktionen sa men det står fortfarande v 0.85? Får göra en ny insats när jag kommer hem....
 
peternicklas
Gerson skrev:
Tack! Jo jag har försökt men det hände inget. plockade bort batteri, in med stickan, gjorde som instruktionen sa men det står fortfarande v 0.85? Får göra en ny insats när jag kommer hem....
Packade du upp filen innan?
 
  • Gilla
Gerson
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Klippa runt öar är en omöjlighet. Hur ska den kunna hitta dessa. Jag har 8 st. olika öar, visst hade det varit bra.
Kan bli lite bättre om du nollställer den enligt beskrivning tidigare i denna tråd. Tror även det finns på Worx hemsida.
Mjukvaran hämtar du här [länk]
Regnsensor lever sitt eget liv...
Å shit så dum var jag, som trodde att den skulle följa tråden runt buskarna! Så begränsningskabeln är bara en gräns när den klipper för att inte köra in i busken?

Regnsensorn är tydligen ej att räkna med då?

Gör ett försök ikväll med att nollställa och lägga in ny mjukvara!

Tack o Hej!
 
peternicklas skrev:
Packade du upp filen innan?
:x Ooops det vete f-n om jag gjorde? Menar du att minnet skall formateras eller vad? Måste stickan vara av senaste modell, typ?
 
peternicklas
Gerson skrev:
Å shit så dum var jag, som trodde att den skulle följa tråden runt buskarna! Så begränsningskabeln är bara en gräns när den klipper för att inte köra in i busken?

Regnsensorn är tydligen ej att räkna med då?

Gör ett försök ikväll med att nollställa och lägga in ny mjukvara!

Tack o Hej!
En ö är just en ö d.v.s. avskild från övriga slinga. När slingan ligger dubbel som den gör ut till en ö, så tar signlarerna ut varandra.
 
  • Gilla
Gerson
  • Laddar…
peternicklas
Gerson skrev:
:x Ooops det vete f-n om jag gjorde? Menar du att minnet skall formateras eller vad? Måste stickan vara av senaste modell, typ?
Stickans ålder har mindra betydelse men filen laddas hem som en Zipfil d.v.s. den är komprimerad. Den ska packas upp och få en filändelse som är .BIN
 
  • Gilla
Gerson
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Stickans ålder har mindra betydelse men filen laddas hem som en Zipfil d.v.s. den är komprimerad. Den ska packas upp och få en filändelse som är .BIN
OK! Tack för all hjälp och goda råd mm från de vise. Jag skall göra mitt bästa för att fixa till det hela!
 
Gerson skrev:
Tack! Jo jag har försökt men det hände inget. plockade bort batteri, in med stickan, gjorde som instruktionen sa men det står fortfarande v 0.85? Får göra en ny insats när jag kommer hem....
När du sätter i stickan så håll länge tills en av v kommer upp är det den nya tar det längre tid
Stickan skall formateras fat 32 om minnet är med
 
Gerson skrev:
Hej, mitt första inlägg här!

Blev till slut en WG791E, har varit idrift ca 5 veckor! Tomtstorlek 500m2, u-formad gräsmatta, körs 5 dgr i veckan 16,5h sammanlagt! Vill vädra mina rön här och också ha lite hjälp eller goda råd!

+ (y) Klipper bra, startar enligt programmerad tid. Kantklipper 1gång per vecka. Laddar bra. Inga problem med grannens Gardena, en dryg meter mellan slingorna, 30m lång tomtgräns.

- :thumbdown: Klipper ej runt öar (har 2 st)( trådarna korsar ej) Drar vänster efter ca 4-5 m körning.
Går ej att lägga in nyare mjukvara (har v 085) Tar ej programmering för zonklipp trots försök enl. manual! Regnsensor har aldrig funkat, klipper i ösregn!

Tack på förhand o Ha D Gött!
Att regnsensor inte fungerar och den klipper i ösregn tror inte jag på! För enligt supporten är det bara jag som har problem med det. Och enligt supporten tror de inte i heller att jag har problem med regnsensor utan att jag har stängt av den!
Så problem med regnsensorn är endast inbillade problem, antagligen är det så att vi tror att det regnar fast det inte gör det eller?
 
Redigerat:
  • Gilla
Gerson och 1 till
  • Laddar…
Haha nejdå inte! Finns en till här som kan skriva under att sensorn inte riktigt gör som utlovat...
 
  • Gilla
evesve
  • Laddar…
zobar skrev:
Haha nejdå inte! Finns en till här som kan skriva under att sensorn inte riktigt gör som utlovat...
+1 !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.