D09
Klippt lite gräs med handjagaren.. Varit o badat..

Plockat ihop poolen som ungarna fyllt med grus och sen fixat lite med byggställningen :)
 
Börjat med isbrädorna på bryggan, vilket passade utmärkt med galet lågt vatten, minst 40cm under normalt!
Men det går att fästa långt ner utan att man behöver doppa maskinerna:)
 
Mikael_L
Putsat fönster
 
Y
Klippt gräs, och för att inte bryta traditionen så körde jag sönder samt lagade gräsklipparen.


Mina käcka grannar ville ju få kommunalt vatten avlopp, så kort och gott åkte alla vi andra på det också vilket dränerade alla mina besparingar, detta år där jag ville sluta snåla och satsa mig framåt i livet...
För att kunna betala sista fakturan så var jag tvungen att ringa min ena bank, som sa nej...
Ringde andra banken idag som skulle återkomma, men återkom inte...
- Ingen bra känsla i magen... Kanske för att det låg en fluga i min matlåda...

*deppelidepp* :confused:
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
P
Snigla skrev:
Har också vinkat till grannen som gjort höbalar runt om oss idag, hua.. betyder det att det är höst nu?
Nänä ingen höst än på sisådär 7 veckor :)
-------------------

Har varit ute och grävt upp en del ormbunkar som tidigare xxxx till husägare planterat i rabatterna. Har ett par kvadratmeter kvar att gräva i år. Planterat en del perenner i andra gamla rabatter som jag rensat tidigare i veckan.

Städade lite i uthuset, nu har jag tillräckligt med utrymme så att jag kan börja måla väggarna och förhoppningsvis kunna flytta dit alla trädgårdsredskap innan hösten.
 
p.lundgren skrev:
Nänä ingen höst än på sisådär 7 veckor
Phew.. blev lite orolig där ett tag! 7 veckor sa du.. Hm lagom till jul då? :wow:
 
S
Skooda skrev:
Fortsatt med foder runt garagedörrarna
Kämpar vidare med dörrarna, en kvar ;)
 
Y
höbalar, skördetröskor, plogar.... . . . . då är mössen påväg in i huset.... dags att seöver fällorna
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Målat färdigt taklisterna (hoppas jag)
 
Snigla skrev:
Har också vinkat till grannen som gjort höbalar runt om oss idag, hua.. betyder det att det är höst nu?
Hörrududu. Nu bor du ju på landet, då behöver du ha koll på vad som är hö och vad som är halm ;)

Och ja man skördar på hösten ;)
 
mexitegel skrev:
Hörrududu. Nu bor du ju på landet, då behöver du ha koll på vad som är hö och vad som är halm ;)

Och ja man skördar på hösten ;)
Haha.. det kommer det kommer!! Balar som balar :p

Första gången de snurrar ihop bollarna nu ju.. (såg minsann inga sådana när de skörda rapsen förra året)

Jag vet att de odlat rågvete i år iaf.. (visste inte ens att det fanns innan jag flyttade hit) - och jag vet att det är djurfoder och att det är en av de sakerna som ger bäst avkastning ..när det kommer till "odlingarna" :)

:wow:
 
Sniglas bonnalexikon

Boll = Rundbal
Snurra ihop bollarna = Rulla rundbalar. Görs med en rundbalsmaskin som dras av en traktor
Hö = Djurfoder av gräs. Slås med slåtterkross. Behöver torka innan det skördas. Kan rullas i rundbalar
Halm = Strö för djur för att absorbera urin. Kan även användas som djurfoder men måste då hackas i en halmhack. Produceras av skördetröskan när man skördar grödan (råg, vete, havre...)
Ensilage = Djurfoder av konserverat gräs. Rullas oftast i rundbalar.
Hösilage = Mellanting mellan Hö och ensilage. Inte så torrt som hö och inte så fuktigt som ensilage
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Krilleman
fremax skrev:
Velar mellan 50/70mm rör.
75mm om det går, absolut!

50 om det är dåligt med plats.
 
D09
Har en torktummlare som inte vill vara med längre..

Den blev ca 1 år och 2 månader. Kostade dock bara 2900kr

Den första höll i en tork, men ersättningsmaskinen höll många gånger längre. :)

Ska dock ge den en chans via elgigantens kundservice :)

Annars så väntar man på kompletterande delar till byggställningen man köpte.. Likaså kreditfakturan efter att dom missade både muntlig och skriftlig info..

Jaja. Ska ändå jobba imorgon så jag hinner inte klättra ändå :)

Tur man får jobba högt på arbetsplatsen ;)
 
krilleman_215 skrev:
75mm om det går, absolut!

50 om det är dåligt med plats.
Det blev 75(y)

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.