Har en grind och stolpar som såg för bedrövliga ut, tidigare målare hade målat rakt över mossa och skit, så den var lätta att få ren från den gamla flagnade färgen, dessutom var den frisk, jag funderade först på att bygga en ny, men tyckte den gamla var lite charmig där den hängde lite snett.

Den var babyblå innan, frun önskade linblommsgrön, jag kokade ihop lite vad jag hade och fick till en skaplig färg, men när den torkat var den allt annat än linblommsgrön, det är nog mer spygrön, så jag tror det blir ett besök i färgaffären i morgon.

WP_20150818_004.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klippt lite av grannens buskar som hängde på vårt uterum. Jo, jag frågade innan och fick klartecken.
 
Kört mycket trimmer (igår). Funderar dock på att hyra en röjsåg för att få bort massa gamla buskar!
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Min erfarenhet är att det tyvärr inte hjälper att fundera ;)
 
  • Gilla
osiris och 2 till
  • Laddar…
Tack för tipset. Blir att agera istället då ;)
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Plockat sopor, både trädgårdsmässigt och byggmässigt (som ligger i trädgården efter balkongbygge).. rensat en pallkrage med sådant vi inte hann skörda/äta upp.. (vissa saker sår man ju med några veckors mellanrum, nu är nästa låda klar att skörda!)

Ska nu gå ut och skyffla upp lite fallfrukt som får följa med till tippen också.. sen ska det klippas gräs :)

Bifogar en ..liten bild.. på en ..liten.. rädisa :wow:

radisan.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Fortsatte att gräva för häcken nu på kvällen för inte går det att jobba på dagarna i denna förbaskade värme. Två lass med skottkärran och sedan var det bara att fly knotten. Kommer ta lång tid att gräva de sista 30 metern om det ska fortsätta så här. :(
 
KristinaRT
I kväll har jag vattnat! Tom det fuktigaste hörnet är torrt nu och bambun börjar veckla in sina blad... Trodde aldrig jag skulle säga det men jag vill ha regn. Iaf ett lätt duggregn, på natten, i sisådär 5 h :)

Annars har vi ätit vindruvor! Har massor i växthuset av en trevlig sort som smakar smultron (y)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Farfalle skrev:
Fortsatte att gräva för häcken nu på kvällen för inte går det att jobba på dagarna i denna förbaskade värme. Två lass med skottkärran och sedan var det bara att fly knotten. Kommer ta lång tid att gräva de sista 30 metern om det ska fortsätta så här. :(
Parasoll is da shit!
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Ansat hallonen som råkat komma upp i jordgubbslandet. Kanske blir bra nästa år? De ska få lite gräsklipp och mer jord också:
hallon.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och grävt vidare runt tallroten. Börjar se en ände på "eländet". Sedan ska det bli trädäck här, ca 4*4 meter som ansluter till klippan.
rot.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här såg det ut för några veckor sedan, från andra hållet dock. gräver inte så mycket varje dag.
stubbe_1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så här såg det ut i våras när vi började:
klippan_2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mejade ned ett hallonsnår som skall omvandlas till en plats för oss att njuta av kvällssolen. Presenning ligger där i väntan på att hyra jordfräs...det blir en utmaning att få bort alla rötter och skott. image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
Klippt lite gräs, dvs den biten av gräsmattan som jag inte klippt sedan veckan före midsommar.

2015-08-23 20.06.36r.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


15 cm högt och tjockt var det, men det ser ju bra ut nu.

Passat på att kasta på lite hönsgödsel under fruktträden och i rabatterna för att göra av med det sista i säcken.
 
harry73
Klippt gräset och klippte hallon som växte över vår stig. Nu går det att komma till vår grillplats igen.
Ibland liknar det en tropisk regnskog
 
  • Gilla
Amandolo
  • Laddar…
Vi har satt upp lite inhägnad för att hålla "kamphunden" inne på gården.
(Den skarp-ögde kan se honom om ni tittar ordentligt)
IMG_1476.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jante
 
Redigerat:
  • Gilla
Farfalle och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Parasoll is da shit!
Jag hade nog tröttnat rätt fort på att flytta det där parasollet efter varje vända med skottkärran. Lyckligtvis är det bara runt en tredjedel kvar nu eftersom jag fick tid att gräva lite igår kväll. Knotten verkade ha gått och lagt sig :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.