sethha1 skrev:
Ladda ner 0.72 igen. De nyare programvarorna är instabila.
min 794 gick som en kratta med 0.92 och 0.94. Lade in 0.72 och nu går den som en klocka igen.
Var hittar ni 0.92 och 0.94? Jag uppdatera till 0.72 och tycker att det började krångla då. Finns inte någon tidigare version typ 0.50 att ladda ner någonstans, vore intressant och se om det blir någon skillnad :)
 
Redigerat:
peternicklas skrev:
Prova och kör den upp och ned några gånger. Ligger inget på ovansidan av talriken?
Tyvärr inte. Inget som ligger och blockerar. Tog bort skivan med knivar och kåpan undertill för att se bättre men det finns inget där. När jag trycker på start så känns det som om den går igenom sina sensorer och då säger den att skivan är blockerad. Så klipparn gör ingen ansats till att starta utan felmeddelandet kommer direkt. Antar att sensorn är paj? :|
 
noem skrev:
Tyvärr inte. Inget som ligger och blockerar. Tog bort skivan med knivar och kåpan undertill för att se bättre men det finns inget där. När jag trycker på start så känns det som om den går igenom sina sensorer och då säger den att skivan är blockerad. Så klipparn gör ingen ansats till att starta utan felmeddelandet kommer direkt. Antar att sensorn är paj? :|
motor paj eller skivan trögar
 
Skit. Klipparen funkar när man trycker på hemknappen. Då åker den fint tillbaka till laddstationen. Men inte klipper han. Så jag det är väl skivan som är kass. Min skiva snurrar men den "hackar sig fram". Svårt att beskriva men jag upplever att den alltid gjort så. Eller snurrar era helt obehindrat?
 
noem skrev:
Skit. Klipparen funkar när man trycker på hemknappen. Då åker den fint tillbaka till laddstationen. Men inte klipper han. Så jag det är väl skivan som är kass. Min skiva snurrar men den "hackar sig fram". Svårt att beskriva men jag upplever att den alltid gjort så. Eller snurrar era helt obehindrat?
Min snurrar obehindrat, inget som hackar eller dylikt. Du får nog lämna in den på service.
 
Min hackar lite när man snurrar på den,liksom lite motstånd som den släpper,och sen kommer igen
kan undra om det ligger lite ström på den alltid,för när laddningen vari bortkopplad ca ett dygn har den nästan tömt batteriet
 
Nicke Nyfiken
Min klippare stänger av sig ca. 20 minuter efter att laddningen försvinner. Och när den är avstängd drar den inget batteri alls. Under 5 månaders vinterförvaring hade laddningen sjunkit med 5% vilket inte är mer än batteriets självurladdning och har inget med klipparen att göra.

Så om batteriet blir tomt på ett dygn så är det fel på klipparen eller så är batteriet kass. Enkelt att kolla.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Nicke Nyfiken skrev:
Min klippare stänger av sig ca. 20 minuter efter att laddningen försvinner. Och när den är avstängd drar den inget batteri alls. Under 5 månaders vinterförvaring hade laddningen sjunkit med 5% vilket inte är mer än batteriets självurladdning och har inget med klipparen att göra.

Så om batteriet blir tomt på ett dygn så är det fel på klipparen eller så är batteriet kass. Enkelt att kolla.
Laddaren var avstängd via vägguttaget pga åskväder ca 1 dygn,så för övrigt var den aktiverad
 
Nicke Nyfiken
Elkludde skrev:
Laddaren var avstängd via vägguttaget pga åskväder ca 1 dygn,så för övrigt var den aktiverad
Som jag skrev: Min klippare stänger av sig ca. 20 minuter efter att laddningen försvinner. (T ex om man drar ut kontakten ur vägguttaget.) Och när den är avstängd drar den inget batteri alls.

Den kan omöjligt vara aktiverad i ett dygn med laddaren avstängd.
 
Nicke Nyfiken skrev:
Som jag skrev: Min klippare stänger av sig ca. 20 minuter efter att laddningen försvinner. (T ex om man drar ut kontakten ur vägguttaget.) Och när den är avstängd drar den inget batteri alls.

Den kan omöjligt vara aktiverad i ett dygn med laddaren avstängd.
Min stänger inte av sig förrän efter några timmar när strömmen är bruten,hur länge vet jag ej,troligen när batteriet blir för svagt för att hålla den aktiv
 
Elkludde skrev:
Min stänger inte av sig förrän efter några timmar när strömmen är bruten,hur länge vet jag ej,troligen när batteriet blir för svagt för att hålla den aktiv
Måste vara olika i de olika mjukvaruversionerna då. Jag kör fortfarande 0.5 och min maskin stänger av sig efter 10-20 minuter om den blir fångad, upp och ner eller att det blir strömlöst i laddaren/slingan.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
A Haddock skrev:
Måste vara olika i de olika mjukvaruversionerna då. Jag kör fortfarande 0.5 och min maskin stänger av sig efter 10-20 minuter om den blir fångad, upp och ner eller att det blir strömlöst i laddaren/slingan.
Det kan säkert vara olik JA men min stänger oxå av sig om den kommer utan för slingan,men inte upp och ner
jag har lagt den på rygg för underhäll på knivar o rengöring och det tar en stund,utan att den stänga av sig
 
Fast nyss sa du ju att den inte stänger av sig om du bryter strömmen till laddaren. Att den hamnar utanför slingan är ju samma sak för klipparen. Är det ingen signal i slingan (när du brutit strömmen) så kommer ju klipparen att tro att den är utom arbetsområdet var den än befinner sig, och alltså stänga av sig efter en stund. Verkar ju märkligt om den skulle vara på i flera timmar när du bryter strömmen, men stänga av sig om den råkar glida över på fel sida av slingan.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Förresten, ni som har de "nya" orangea hjulen, hur funkar dessa nu när det är mycket dagg? Jag kan bara köra min klippare nattetid nu pga barn som är hemma hela dagarna, så 90% av tiden går den i fuktigt gräs. Efter bara ett par nätter är mönstret i mina gamla silvriga hjul fullt av gräs, och klipparen börjar slira på alla möjliga ställen. Jag får göra rent hjulen 1-2 ggr i veckan för att den inte ska fastna. Nån mer som bara kör nattetid och kan säga om det funkar bättre med de nya hjulen?
 
Nicke Nyfiken
A Haddock skrev:
Fast nyss sa du ju att den inte stänger av sig om du bryter strömmen till laddaren. Att den hamnar utanför slingan är ju samma sak för klipparen. Är det ingen signal i slingan (när du brutit strömmen) så kommer ju klipparen att tro att den är utom arbetsområdet var den än befinner sig, och alltså stänga av sig efter en stund. Verkar ju märkligt om den skulle vara på i flera timmar när du bryter strömmen, men stänga av sig om den råkar glida över på fel sida av slingan.
Ja nog är det märkligt.

Men vi kan helt bortse från vad Elkludde skriver om sin klippare i denna tråden eftersom han inte har en Landroid 2.0 (WG794E). Hans klippare har annan hårdvara, annan mjukvara och annan uppdateringsversion och är helt ointressant som referens i denna tråd. Det går helt enkelt inte att göra några jämförelser rak av.

Alla felpostade inlägg i denna tråd som handlar om alla andra versioner av Landroid, bidrar enbart till förvirring och missuppfattningar eftersom klipparna är så olika.
 
  • Gilla
Nyfiken-41 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.