Det funkar lika bra med fallande längder. Tycker nog det är snyggast med den typ av klinker du valt.
Bifogar en blid på fog mellan klinker och trägolv, den är gjord av sikaflex, typ man nåtar teakdäck på båtar med.
20150727_163633395_iOS.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
pbengtsson skrev:
Det funkar lika bra med fallande längder. Tycker nog det är snyggast med den typ av klinker du valt.
Bifogar en blid på fog mellan klinker och trägolv, den är gjord av sikaflex, typ man nåtar teakdäck på båtar med.
[bild]
Mycket snyggt!

Det finns ju även speciell golvfog från Casco (svindyr) som kan fås i en mängd kulörer. Det hade jag nog satsat på. Sikaflex är ju mer som ett lim och är svårare att forma. Däremot fäster det ju på precis allt.
 
Vi tänkte nog använda PCI även i köket då vi använt den i badrummet. De har matchande mjukfog för deras kulörer

edit: Btw, eftersom inte plattorna är i fallande längd känns det ju lite jobbigt att behöva kapa dem fallande :D
 
Redigerat:
Shunt installerad och testkörd

IMAG0694.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi tänkte använda samma fix som för badrummet då vi har över och farsan är inkörd på den. Dock inget flytfix men den ska fungera med stora plattor enligt LIP


IMAG0693.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: vad vi vet är det inget bäst före på fix som för flyt och expanderbetong
 
T
Jo, brukar vara ett år på dom flesta cementprodukter. Även silikon, för gammal silikon torkar aldrig.........

Säg till farsan att dubbel-limma, alltså att han drar fix på golvet som vanligt med en tandkam och sedan smörar man plattan med fix också, räcker med den plana sidan på kammen.
 
Hmm, denna är tillverkad jan 2014, lugnt eller?

Jo, det var så han gjorde med plattorna i badrummet, fungerade ju bra
 
sålänge det inte är klumpar i säcken känns det väl lugnt att köra!
 
Har för mig att det enda som händer (om det inte är klumpar) är att fixet brinner lite saktare, samma med flytspackel
 
Kanske plockar upp en säck, känns dumt att snåla
 
Gamla cementprodukter har jag aldrig haft problem med, däremot var det klumpar i en nyinköpt säck flytspackel som jag inte upptäckte innan jag hällt ut på golvet. Det var ett helvete innan jag lyckats få bort dem. Rapidspackel dessutom.
 
pbengtsson skrev:
Det funkar lika bra med fallande längder. Tycker nog det är snyggast med den typ av klinker du valt.
Bifogar en blid på fog mellan klinker och trägolv, den är gjord av sikaflex, typ man nåtar teakdäck på båtar med.
[bild]
Snyggt, men om detta funkar beror ju på hur "brett" trägolvet ligger. Vid 8-10 m breda partier kan golvet svälla 10 mm på bredden på sommaren. Hur som helst tror jag att denna fog inte kommer vara så vacker om några år.

Gäller ju dock bara flytande golv. Har man limmat borde det funka bättre.
 
Vårt golv är limmat, på kortsidan av golvet händer det ju inte så mycket. På långisdan är golvet enbart drygt två meter brett så borde inte vara ett problem. Blir 3mm mjukfog där trä möter klinker och 2mm mot klinker - klinker.

Jag tar hellre en mjukfog som riskerar att bli ful en de där hemska nivålisterna
 
Nu har vi hämtat två maskiner där klingan varit skeva. kollar inte uthyrare av maskiner att maskinen inte är misshandlad när den kommer tillbaka? Var likadant med badrummet


IMAG0695.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Får du några synliga snitt? om inte så kör med vinkelslip och diamantklinga, det gör jag på 99% av alla jobb
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.