Tycker ni vi ska lägga klinkret längs långsidan eller kortsidan? Det lutar åt långsidan i halvförband

30x60 klinker

IMAG0677.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Tveklöst långsidan. Det blir ju inte många plattor innan köksinredningen börjar annars? Angående halv- eller helförband beror det väl på lite hur det lirar med inredningen om ni lägger hel samt var ni har tänkt för storlek och kulör på fog. På en liten yta med mycket "störningar" i form av inredning kan det bli snyggare med halvförband.
 
Köket är ca 2 meter på kortsidan så det blir 3,3 plattor om vi lägger på kortsidan

kök_dim.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Definitivt längs med långsidan.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
T
Jupp, helt klart långsidan och kolla så att plattorna är hyfsat plana innan ni bestämmer er för halvförband annars kan det bli otrevliga fogsprång.
 
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Långsidan. Snyggast när Plattorna har samma riktning som "Rummet (köket)". Lägg ut några plattor i halv resp helförband och fota så kan vi rösta!
 
Såhär ser det ut då


IMAG0679.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




IMAG0680.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kallun
  • Laddar…
Jag tror ni ska köra på halvförband. Helförband hade passat bra om köket hade haft en mer modern design utan spröjsade luckor, men här blir nog halv bättre.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
T
Finns ju annars tredjedels-förband eller fjärdedels-förband, alltså att man lägger plattorna 20 cm respektive 15 cm in i varandra. Får man göra ibland om plattorna är bananformade........
 
  • Gilla
MB77 och 1 till
  • Laddar…
Glömde kolla det när jag var där, dumt. Om plattan är rak menar jag
 
Längs med långsidan. Hade även lagt det i halvförband, skapar mer liv åt golvet.

Det kommer bli kanonfint!
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jag tycker med halvförband :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Ritat lite på layouten, med lite tur börjar farsan imorn

layout.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Blev lite ändring i layouten hade annars blivit en smal passbit precis vid långsidans sockel

layout.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej, jag hade nog börjat med hela plattor från vardagsrummet och från frisen till höger. Där ska det vara snyggast. Under skåpen vid socklarna gör det inte så mycket att det är kapade mindre bitar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.