falkn skrev:
Målgruppen för denna lägenhet är nog dock en annan än den du beskriver...
Jaha, vad skiljer min beskrivning från din "målgrupp"?
 
Där skulle Anticimex rekomendera en krypgrundsavfuktare vid besiktningen :D
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Om detta säljs till begärt pris blir det Malmös dyraste. Hittills leder det hus som Zlatan både köpte och sålde för 30 miljoner.
 
Martin_B
fn76 skrev:
Om detta säljs till begärt pris blir det Malmös dyraste. Hittills leder det hus som Zlatan både köpte och sålde för 30 miljoner.
Vad är det som kostar så mycket på detta objekt? Läget är ju centralt och allting, men det är ingen havsutsikt och objektet är dessutom inklämt bland andra hus. Huset i sig var inte jättespeciellt, det är nybyggt och boytan är visserligen stor, men 38.000.000 ? Tomten är rätt rejäl, men övriga tomter på området ser ut att vara snarlika i storlek och jag kan inte tänka mig att intilliggande, samt övriga, hus i samma område kommer ens i närheten av detta pris.

Känns som ett riktigt fantasipris på nära 40 mille!, eller har jag missat något?
 
Andreas Blomkvist skrev:
Detta hus borde väl om något passa här

[länk]
Väldigt märkligt hus. Och jag tycker det blir än värre med alla gardiner på "bottenvångingen" men inte en enda gardin på bostadsvåningen. Inte matchar dom särskilt bra heller, eller hänger som man kunde förvänta i ett riktigt hus.
 
harry73
Det är inte et hus men en båt och konstnärsprojekt. Jag tycker att bottenvåningen gör det de ska (vilseleder)
jag saknar dock köket. Och en stor utombordare hade varit kul
 
Martin_B
Man kan ju installera solceller på taket samt en sjövärmepump, sen sätter man kurs mot New York och korsar Atlanten med den :D

...man får ej glömma ta med fiskespö bara, man vill ju inte hungra ihjäl ;)
 
Martin_B skrev:
Vad är det som kostar så mycket på detta objekt? Läget är ju centralt och allting, men det är ingen havsutsikt och objektet är dessutom inklämt bland andra hus. Huset i sig var inte jättespeciellt, det är nybyggt och boytan är visserligen stor, men 38.000.000 ? Tomten är rätt rejäl, men övriga tomter på området ser ut att vara snarlika i storlek och jag kan inte tänka mig att intilliggande, samt övriga, hus i samma område kommer ens i närheten av detta pris.

Känns som ett riktigt fantasipris på nära 40 mille!, eller har jag missat något?
Nej du har inte missat något. Läget är dessutom inte A-klass som typ Zlatans hus utan detta ligger för långt ner. Jag håller med dig på alla punkter. Problemet här är väl att huset antagligen blivit jäkligt dyrt då de har maxat varenda detalj. Oavsett ett fantasipris satt av mäklaren. De gjorde liknande på ett hus i Helsingborg för några år sedan som dock var ännu mer extremt och dessutom större än detta. Utgångspriset var liknande. Det såldes senare för 15 miljoner under utgångspris.

Jag skulle inte tro att de får över 20, om de får det sålt över huvudtaget.
 
Martin_B
falkn skrev:
Nej du har inte missat något. Läget är dessutom inte A-klass som typ Zlatans hus utan detta ligger för långt ner. Jag håller med dig på alla punkter. Problemet här är väl att huset antagligen blivit jäkligt dyrt då de har maxat varenda detalj. Oavsett ett fantasipris satt av mäklaren. De gjorde liknande på ett hus i Helsingborg för några år sedan som dock var ännu mer extremt och dessutom större än detta. Utgångspriset var liknande. Det såldes senare för 15 miljoner under utgångspris.

Jag skulle inte tro att de får över 20, om de får det sålt över huvudtaget.
Misstänkte väl det. Jag personligen känner att 15 milj. är max för objektet, utan att veta för mycket exakt vad som finns installerat i kåken, men skall det kosta mer än så, så får man nästan ha använt rent guld till detaljerna för att priset skall vara skäligt :D

Tittade på andra hus i området och villorna där verkar gå för allt mellan 5-10 mille. De flesta verkar ha gått för runt 7,5 milj kronor.
Så även om man lyckas sälja för 15 mille så har man sålt för det dubbla!! jämfört med andra objekt i området. Och 7,5 miljoner "extra" kan nog köpa mycket lyx även i dyra Sverige.

Skall bli intressant att se vad det går för till slut. Undrar dock hur man ens kan våga sätta ett sådant överpris? Det skrämmer väl snarare iväg köpare för då börjar man redan före visning tänka tankar om att något är fuffens.

Hade säljarna ökat fantasipriset bara ytterligare lite till, så hade man kunnat misstänka att de råkade sätta en nolla för mycket efter utgångspriset, ...så illa är det :D
 
Redigerat:
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Lägg lottomiljonerna på något bättre! 65 miljoner pissetassar för några ruckel och en ö nedbajsad av kanadagäss, hehe, får flyga in materialet med helikopter.


timmelstad skrev:
Jag tänkte lämna in några lotto-rader till helgen dårå...

[länk]
 
timmelstad skrev:
Jag tänkte lämna in några lotto-rader till helgen dårå...

[länk]
"Det stora värdet ligger dock i att det redan finns så många byggnader på ön eftersom man annars hade begränsats av strandskyddet."
Tror det kan bli svårt att få bygglov för något spännande där?
 
Det tror jag inte. Med hänvisning till just det som sägs så finns det historia av fler byggnader än de befintliga sen gammalt som man kan få återuppföra.
 
Läget, läget, läget :D

Har aldrig sett en sådan jättedimension på subwaytiles som de har på den ena spisen där.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.