Har en WG796E. I mjukvaran så kan jag sätta på ultrasonic. Men tycker inte han blir direkt smartare för det :). Det kanske inte funkar på denna modellen men syns ändå i mjukvaran som en feature? Sökte i tråden och hittade inget om ultrasonic
 
MBygga skrev:
Har en WG794E där jag också satte på en vikt i form av ett rör bak [länk] men på min nya WG790E gjorde jag denna viktmoddning i stället [länk]
som först gjordes av dalkarl, blir bra mycket snyggare då den faktiskt inte syns alls men gör god nytta.
De där var ju riktigt snyggt !! :D
Det måste jag testa!!
 
noem skrev:
Har en WG796E. I mjukvaran så kan jag sätta på ultrasonic. Men tycker inte han blir direkt smartare för det :). Det kanske inte funkar på denna modellen men syns ändå i mjukvaran som en feature? Sökte i tråden och hittade inget om ultrasonic
Jodå, se här och ett par inlägg framåt.
 
MBygga skrev:
Har en WG794E där jag också satte på en vikt i form av ett rör bak [länk] men på min nya WG790E gjorde jag denna viktmoddning i stället [länk]
som först gjordes av dalkarl, blir bra mycket snyggare då den faktiskt inte syns alls men gör god nytta.
Vilka är det du köpte av dessa:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Balanseringsvikter-25-st-2000036023/
eller
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/B.../Falg-och-Dack/Balanseringsvikter-2000021451/

Köpte du en tång också?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Hjul-och-Dack/Vikttang-2000022147/

Gillar detta skarpt!! ;)
 
Har skaffat en wg792e , velade mellan den och gardena r160 pga kabellängden , valde Till slut landroiden efter jag läst att det inte är problem med längre tråd än de rekommenderade 250m ..funkade kanonfint med medföljande 200m kabeln ,,har nu plöjt ned ca 400 m tråd till totalt ca 1200m2 gräsmatta . Nu fick jag ont i magen , roboten börjar vagga när den ska följa tråden hem, va gör jag nu?
Jag har en liten ö till denna har jag lagt tråden med 1cm mellanrum , de ligger ingen kabelspole någonstans ..
De känns alldeles bedrövligt kort med 250 m maxlängd..
Någon som har en 792 med ca 400m eller mera?
 
flovv skrev:
Vilka är det du köpte av dessa:
[länk]
eller
[länk]

Köpte du en tång också?
[länk]

Gillar detta skarpt!! ;)
[bild]
Satte 25g + 20g vikter fungera hur bra som helst blir totalt 960g om jag räknar rätt.
Behövs ingen speciell tång, går bra med en polygrip.
 
  • 20150629_185327[1].jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
flovv
  • Laddar…
flovv skrev:
Vilka är det du köpte av dessa:
[länk]
eller
[länk]

Köpte du en tång också?
[länk]

Gillar detta skarpt!! ;)
[bild]
Jag köpte de i ditt andra exempel, dvs. de för plåtfälgar. Köpte ingen speciell tång utan polygrip funkar. Köpte även 20 grammare men Biltemas var för långa för att sättas på "tvären" tyckte jag. Ser att nissenhj lyckades men vet inte om han använder Biltemas då de inte ser lika grålackade ut som mina på bilden i alla fall.
 
  • Gilla
flovv
  • Laddar…
MBygga skrev:
Jag köpte de i ditt andra exempel, dvs. de för plåtfälgar. Köpte ingen speciell tång utan polygrip funkar. Köpte även 20 grammare men Biltemas var för långa för att sättas på "tvären" tyckte jag. Ser att nissenhj lyckades men vet inte om han använder Biltemas då de inte ser lika grålackade ut som mina på bilden i alla fall.
Använder mig av Continovas Zinkvikter för ALU-fälgar
Tips, gå till däckhandlaren istället för biltema, tar de inga överpriser på vikterna så blir det betydligt billigare och du får de antal du behöver, dvs 24st 25g och 18st 20g
 
  • Gilla
flovv
  • Laddar…
Är det någon som sett en changelog för 12.6?
 
Svar från support ang ultrasonic:

"Hej,

Ultrasonic finns inte på någon av årets modeller.

Vet inte när och om det kommer i framtiden."
 
nissenhj skrev:
Använder mig av Continovas Zinkvikter för ALU-fälgar
Tips, gå till däckhandlaren istället för biltema, tar de inga överpriser på vikterna så blir det betydligt billigare och du får de antal du behöver, dvs 24st 25g och 18st 20g
Intressant är att 20 g vikterna passar bättre än Biltemas. Prismässigt är ju inte 75 + 40 kr för 25+25 vikter särskilt högt, jämför man med t.ex. Skruvat.se är det lägre priser på Biltema.
 
  • Gilla
flovv
  • Laddar…
Laddade ned 12.6 versionen och tittade i Zip filen...men det fanns ingen info eller readme gällande vad man kan tänkas ha förändrat i denna OS version. Vågar man uppgradera...med sista uppdateringen till 12.1 så blev det ju byte av laddningsmodulen...:) Nu kan det väl inte vara så illa denna gång!

Hälsningar

ANGR77
 
läste på hemsidan: Fly inte din gräsmatta på helger eller kvällar bara för att Landroid är i farten. Du kan inte bara anpassa de olika arbetsområdena, utan även bestämma hur mycket tid Landroid ska arbeta på de olika områdena så att du får tid att njuta av din vackra gräsmatta. Vill du få allt gjort på natten, men undvika rum med öppna fönster eller där personer med lätt sömn sover? Även detta är möjligt! Installera Hypericum 3.1 för att utnyttja din Landroid och din fritid fullt ut.

detta är ju inte sant vad jag vet, visst man kan släppa klipparen efter gränskabeln i olika zoner, men den kommer ju inte stanna kvar där. låter ju dock bra...
 
Tänkte att jag nu skulle ställa om klipparen till att gå kväll/natt för att den inte ska vara ivägen eller riskera att den gör mos av världens ting som barn lagt ute i gräset. Tänkte mig drift från 21.00.
Problemet är att den går hem 2359. Start 21.00 5 timmars drift utökad med 100 % är inställningen jag gör.

Någon som fått det att funka att den klipper över dygnsgränsen så att säga?

Har nu korrigerat till start 00.00 men ser ju helst att få start 21.00 så att klipparen vilar från 07.00.
 
Redigerat:
anoc skrev:
Tänkte att jag nu skulle ställa om klipparen till att gå kväll/natt för att den inte ska vara ivägen eller riskera att den gör mos av världens ting som barn lagt ute i gräset. Tänkte mig drift från 21.00.
Problemet är att den går hem 2359. Start 21.00 5 timmars drift utökad med 100 %.
Ställ tillbaka klockan 12 timmar och säg till den att börja klippa vid 9:00 istället. Då får du dygnsbrytet mitt på dagen istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.