KnockOnWood skrev:
Vad har det varit i det vänstra hörnet? En kakelugn?
Ja, det skulle jag tro. En eldstad av något slag iaf, med ledning av stenen i golvet och att hörnet går in mot ena murstocken. Ganska många år före vår tid dock gissar jag :)
 
holmberg87 skrev:
Jag har invigt Byggahus-tshirten och måste säga att den är riktigt bekväm! Så skön att jag bara måste ut och skotta lite matjord hehe!
Riktigt bra tröja. Och så underlättar den arbetet. Städar huset inför midsommar och det går minst dubbelt så snabbt. Tack vare tröjan, tror jag. :)
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Kitta fönster gör man inte varje dag.

Har börjat renovera några fönster, det är bara utsidan på av ytterbågen som färg och kitt börjat ge upp, så efter nån minut med elhyveln inställd på 0,5 mm och lite petande på det kitt som satt kvar, blev det oljning, och sen var det dags för kitt, och då uppstod problemet, var har jag lagt kittkniven, letade en halvtimme och kollade på allt med vitt skaft som det är på kittkniven, men plötslig låg den där framför mig.........med gult skaft :x
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Börjat med ett litet hus åt robotgräsklipparen, stomrest, tak och pappen lagd ;) så jag och min Norrland har en egen taklagsfest, lördag ska de sättas panel, men han får leva utan vindpapp och isolering, får inte bli bortskämd
 
buspojken skrev:
...men han får leva utan vindpapp och isolering, får inte bli bortskämd
Fast den får väl golvvärme och fiberanslutning :)
 
  • Gilla
magda136
  • Laddar…
Haha helt klart, och centraldammsugare !
 
Hoppas alla har en riktigt trevlig midsommar. Jag hade planerat att fira utanför Mönsterås men nu sitter jag på ett varv i Norge och jobbar natt.... Hoppas ni har roligare än mig :)
 
Ramnemark skrev:
Hoppas alla har en riktigt trevlig midsommar. Jag hade planerat att fira utanför Mönsterås men nu sitter jag på ett varv i Norge och jobbar natt.... Hoppas ni har roligare än mig :)
Jag tyckte det där lät rätt trevligt! Iaf om man är intresserad av båtar och fartyg :)
 
Och Oljeriggar :cool:
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Och Oljeriggar :cool:
Låter coolt, inte lika exotiskt arbete själv då
 
Jag får ta igen det jag missade på midsommar under de tre veckorna jag är ledig när jag kommer hem :)
 
  • Gilla
xdigger och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Jag får ta igen det jag missade på midsommar under de tre veckorna jag är ledig när jag kommer hem :)
kanske rent av får bättre väder också! (y)
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Jag får ta igen det jag missade på midsommar under de tre veckorna jag är ledig när jag kommer hem :)
Fattar alla vilka fruktansvärda krav och stora påfrestningar ett sådant jobb är?
Strikt alkoholförbud dygnet runt flera veckor i streck.

Flygplanspiloter kan alltid ta sig ett järn efter en lyckad landning, men på oljeriggarna finns ingen "Neighborhood Bar".
Slider-Group.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(Rätta mig inte om jag har fel, Ramnemark :surprised: )

Själv hamnade jag på bondlandet någonstans på västgötaslätten.
Midsommaraftonens samtal växlade mellan hästskötsel och -avel, jakt och viltvård.
Samt bisysslor :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Du har rätt KoW. Fast jag är bara borta 2 veckor i taget, ledig 3 :). Det är värre mina polska kollegor som jobbar 4 veckor och lediga 2. :). Nu har jag 3 nätter kvar att jobba sen ska jag hem och dricka öl framför grillen (y) . Det har jag saknat :)
 
  • Gilla
xdigger och 3 till
  • Laddar…
D09
Blev beordrad att fixa vattenfilret imorses.. Lagom kul efter att ha suttit uppe sent med en flaska grönstedt ;)

När man var ute o rastade ungarna så passade jag på att slänga en gammal lövhög i en sopsäck :)
Skyfflade lite jord vid lekplatsen och städade ihop en hög med skräp från en medeltida kompost som legat under en gran :)

Rullat på 100m vajer på en vinch ( idiotjobb ) för att sedan rulla på svetstråd på den överblivna rullen ( idiotjobb nr2 )

Försökt o svetsa vedvagnen men det sket sig.. Löste det tillfälligt med spännband ( = byggahussilvertejp )
Tömt en vedbinge och gjort en shoppinglista för imorgon :)
 
  • Gilla
hnurre och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.