polestar skrev:
Häpp! Ikväll funkade zonklippningen (WG796E 12.1) - den rundade laddningsstationen hur snyggt som helst. Jag har inte ändrat något - sedan den minst 10 ggr krockat på samma sätt mot laddningsstationen och sen hoppat över zon-klippningen. Någon lycklig omständighet eller kan det möjligen vara utvecklarna som varit fiffiga och försökt sig på en inlärningsfunktion - att den lär sig vilken vinkel/rundning som funkar (men i så fall - varför göra fel på exakt på samma sätt många gånger)?

Är det någon annan som sett sådan förbättring?
Det inbillade jag mig att min WG 794E gjorde fast det tog inte tio gånger utan kanske 2-3 gånger
 
  • Gilla
power650
  • Laddar…
polestar skrev:
Häpp! Ikväll funkade zonklippningen (WG796E 12.1) - den rundade laddningsstationen hur snyggt som helst. Jag har inte ändrat något - sedan den minst 10 ggr krockat på samma sätt mot laddningsstationen och sen hoppat över zon-klippningen. Någon lycklig omständighet eller kan det möjligen vara utvecklarna som varit fiffiga och försökt sig på en inlärningsfunktion - att den lär sig vilken vinkel/rundning som funkar (men i så fall - varför göra fel på exakt på samma sätt många gånger)?

Är det någon annan som sett sådan förbättring?
Min 796e gjorde lika dant efter uppdatering 12.1 3 gånger. Nu rundar den så fint laddaren . Men den följer slingan dåligt åker över och stångar staket och hus . Kan det vara laddaren ?
 
Jepp, även min har lärt sig runda stationen, fungerar numera perfekt, min följer tråden lika bra som innan uppdatering
 
Flatte skrev:
Min 796e gjorde lika dant efter uppdatering 12.1 3 gånger. Nu rundar den så fint laddaren . Men den följer slingan dåligt åker över och stångar staket och hus . Kan det vara laddaren ?
Troligen laddarens styrdon hör med supporten
 
Flatte skrev:
Min 796e gjorde lika dant efter uppdatering 12.1 3 gånger. Nu rundar den så fint laddaren . Men den följer slingan dåligt åker över och stångar staket och hus . Kan det vara laddaren ?
Bara att ringa och få ett nytt styrkort hemskickat!
 
yodi skrev:
Säg inte det, jag la på ny mjukvara sen nån dag senare började min klippare spöka, misstänkte också mjukvaran men efter att hört om alla laddstationsproblem fick jag en ny modul hemskickad och mycket riktigt var det modulen i laddaren som funkade lite som den ville, nu med den nya modellen av modulen (den ser inte lika dan ut som gamla, det lilla man ser...) går den klockrent vid tråden, helt klart värt att lägga ner de 10 min det tar att byta för att testa
Kanske nån som kan lägga ut foton på nya och gamla modulen. Så kan man kolla vilken modell av modul man har själv.
Är det alla modeller av åtets klippare som är drabbade av dåliga moduler ?
Min 791 tuffar på bra än så länge
 
Preben Bogeballe skrev:
Kanske nån som kan lägga ut foton på nya och gamla modulen. Så kan man kolla vilken modell av modul man har själv.
Är det alla modeller av åtets klippare som är drabbade av dåliga moduler ?
Min 791 tuffar på bra än så länge
Om jag mins rätt så var de en del som hade problem förra året också
 
Preben Bogeballe skrev:
Kanske nån som kan lägga ut foton på nya och gamla modulen. Så kan man kolla vilken modell av modul man har själv.
Är det alla modeller av åtets klippare som är drabbade av dåliga moduler ?
Min 791 tuffar på bra än så länge
Jag såg ingen skillnad mer än att den på den nya var var anslutningarna för slingan påmonterad o klar
inga lödningar behövs
 
freber skrev:
Verkar som någon har använt italienska för att namnge variabler :) festligt
Ehm... På kartongen är det ju en etikett med en tysk adress tilll POSITEC Gmbh, så man får anledning att tro att den härrör från Tyskland. (Och ja, det spelade in i valet av gräsklippare för mig.)

--- Start fördomar ---
Plötsligt får man en helt annan syn på de mjukvaruproblem som finns, och hur de slunkit igenom kvalitetskontrollen. Och förhoppningarna att få problemen åtgärdade ser också lite annorlunda ut än igår...:x
--- Slut fördomar ---
 
mattiasj78 skrev:
Ehm... På kartongen är det ju en etikett med en tysk adress tilll POSITEC Gmbh, så man får anledning att tro att den härrör från Tyskland. (Och ja, det spelade in i valet av gräsklippare för mig.)

--- Start fördomar ---
Plötsligt får man en helt annan syn på de mjukvaruproblem som finns, och hur de slunkit igenom kvalitetskontrollen. Och förhoppningarna att få problemen åtgärdade ser också lite annorlunda ut än igår...:x
--- Slut fördomar ---
Klipparen är väl Made In China?
 
nissenhj skrev:
Klipparen är väl Made In China?
Givetvis sker tillverkningen i Kina (i synnerhet med tanke på priset). Jag snackar R&D.
 
Elkludde skrev:
Jag såg ingen skillnad
Edit(lite slarvigt skrivet i mitt förra inlägg) men den nya var anslutningarna påmonterade,vilket det inte var på tidigare utbytesmodul därav inga lödningar behövs
 
Snackade med Landroid i morse. Det är tydligen så att med den nya programvara 12.1 så blir givarna väldigt mycket känsligare. Ett av problemen kan då bli att eventuella fel på sladden (felaktiga kabelhärvor, skadad kabel etc) verkligen visar sig. Det finns heller inget sätt att gå tillbaka till äldre versioner (som i mitt fall 11.5)

Ett av deras tipset var att lägga ut en test begränsningskabel på ett litet område och se om Landroiden uppför sig på samma sätt. I vilket fall som helst så får jag ett ny laddmodul hemskickad. Trevlig support kontakt!

Angr77
 
Nicke Nyfiken
mattiasj78 skrev:
Har nu varit ute och starta om min 796:a laddaren 2-3 ggr (utan att den klippt emellan) bara sedan jag skrev inlägget ovan för ett par timmar sedan. Ser ju ut som ett gyllene tillfälle om någon skulle vilja se problemet återskapat för felsökning...

Mindre gyllene för min gräsmatta dock :(
Min klippare måste klippa lite efter jag startat upp den annars stänger den av sig efter 20 minuter. Att starta upp den och låta dem stå kvar i laddaren är meningslöst för då stänger den alltid av sig igen. Men det räcker att trycka på start och låta den backa ut ur laddaren och sedan trycka på stopp och hemknappen så den går in i laddstationen igen. Efter det stänger den inte av sig.


Är du säker på att den inte vaknar till liv när det är dags att klippa?

Jag har en kompis med en WG790E som berättade att hans klippare stängde av sig i laddaren även efter han uppdaterat. Van sedan tidigare gick han ut varje dag och startade upp den några minuter innan den skulle påbörja klippning enligt schemat och sedan klippte den som den skulle. Men en dag var han borta när det var dags för klippning men till hans stora förvåning var klipparen ute och klippte när han kom hem.

Dagen efter var klipparen återigen avstängd när den stod i laddaren. Men i stället för att starta den lät han den vara och när det var dags för klippning enligt schemat så vaknade maskinen till liv och påbörja klippningen precis som den skulle.
 
  • Gilla
johank
  • Laddar…
Ska testa detta, har precis samma fenomen, var på klipparen igår när den stod i laddstationen för att kolla versionnummer så jag stängde av och startade, utan att be den klippa. i morse var den avstängd. Tror jag var på den i söndags också i laddaren och måndag morgon stod den still.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.